Helgresumé

Fredag:

Kom hem i beräknad tid, satte igång med att klyfta potatis, göra sås & baka muffinsen & ställde fram ett fruktfat med melon & vindruvor & 70% choklad med hallonsmak lagom när mamma & pappa knackade på dörren. De var på strålande humör & vi fick en trevlig kväll. Mannen jobbade över (när alla andra börjar trappa ned runt vårkant/sommaren, startar företagets värsta jobbperiod), men kom hem så vi kunde grilla runt 19. Både maten & de läckra muffinsarna var uppskattade.

Lördag:

Vaknade till en gråmulen dag, att gå på dop i somrig kjol fanns inte i min värld. Så när klockan var 12 hade jag hunnit, tagit 45 min powerwalk, klippt mannen, vaxat armarna, ätit en trevlig frukost samt varit på stan & shoppat en dop outfit! (jag vet, jag vet, jag spräckte min personliga budget)
Det blev vita raka jeans på Gina, tänkte som så att ett par vita jeanskommer jag alltid kunna kombinera till mina tunikor & miniklänningar de svenska kvällarna sommaren igenom! & en rosa miniklänning oxå från Gina, detta kombinerade jag med mina rosa Donna girl skor med rundad tå, en rosett där fram & skyhöga klackar!
När vi kom till dopet insåg jag att ALLA stod klädda i svart, hel svart, svart klänning med prickar på leggings & svarta sommarskor, svart omlottklänning med mörkgröna blommor, svarta leggings & svarta ballerinor, svarta short med heltäckande svarta strumpbyxor & mossgrön tunika... Så att klä sig i babyn färger vid dop kändes lika pasé som dopet i sig (jag tyckte att det var rent dravel där framme i kyrkan, visst jag kan förstå om man har det som en tradition, att det finns många äldre kvar i släkten, men personligen kommer jag inte att döpa mina barn om/när jag får några, de får ta det beslutet om de vill det själva när de blir tillräckligt gamla isåfall)...




Efter dopfikat fortsatte vi till S&H & deras 2 barn, det var bara H& barnen hemma. Mannen & H åkte iväg & fixade lite så jag passade barnen, vilket var en lätt match, M sov & J fick äran att visa mig ALLA sina leksaker... Puh!
Kvällen tillbringades hos svärföräldrarna, där svärfar var solo & jag fick inta köket för att laga middag & sen kollade vi på första halvan av Eurovision innan vi tröttnade & åkte hem. Tyckte inte att det var en enda låt som var riktigt bra. Greklands gick ju att känna lite movefeeling till men de andra... usch! Synd att det gick så dåligt för The Ark, de var inte värda 18 plats.

Lördagens meny:

Frukost: vaniljyoghurt med hallon & blåbär, minibaguette med ost+ te Lunch: 2 knäckisar med ost & 1 banan Fika: muffins, kaka, tårta & te Middag: grillad fläskfilé med klyftpotatis, grönsallad & kall ädelostsås Kvällsfika: räksmörgås (svärfars special)

Söndag:

Fick besök av E & A, åt lite frukost & förmiddagsfika tillsammans & tittade runt i huset. Jag & A är så himla olika, hon är en riktig bohem & det känns inte riktigt som min stil... Säger hon kaffe säger jag te, åker jag & mannen på semester så blir det sol, bad, slappa & långa många middagar & en massa shopping medan de tar transibiriska järnvägen äter det som finns för att överleva (även om det är mask & ris) & klämmer in så många sevärdheter som får plats på dygnets 24 timmar. Näe, de är inga jag känner att jag vill umgås mer med på tuman hand än vad vi gör i dagsläget. På fest går det bra, då kan man ju mer välja vem man vill umgås/prata med, men sådär parvis det känns sådär med dom...
Mannen & jag gav oss iväg på en shoppingturefter besöket, åkte sen hem & la oss i sängen med söndagstidningarna + bilagor. Åt sen lunch & sen satte vi fart, mannen satte tak i tvättstugan, jag tvättade & tog en lång powerwalk , samma runda som mannen & jag gick häromdagen men jag stegade den på 55 min (istället för 1h & 10 min). Passade sen på att ta en lång dusch, fila fötterna & platta håret.

Söndags meny:

Frukost risgrynsgröt med kanel, minibaguette med ost & mager salami, apelsinjuice & te Fika: delikatoboll & 1 bit sockerkaka Lunch: 8 bitar sushi Middag: 1 tallrik vanilj yoghurt med hallon, blåbär & banan, 1 skivor mörkt bröd 1 med mager salami & 1 med keso, skinka& senap + te Fika 2 bitar 70% choklad.


Kommentarer
Postat av: emmie

Hej gumman! Vad härligt att du stod för våren & ljuset på dopet! Det är så trist att alla alltid är svarta! Jag vet att jag själv ofta är svart men på vissa tillställningar är det trevligt att "anstränga sig" lite. ATT DÖPA:Jag döpte mina barn i kyrkan ändå + gifte mig i kyrkan, nog mest för att det är tradidtion & vackert men också för att vi hittade en supermysig präst som pratade om vettiga saker och inte JESUS i vart annat ord vi var extra tydliga när vi skulle gifta oss att det inte får blir för kristet! Även vid dopet och det blev en härlig ceremoni!Inte för att det är något fel på det men vi är ju inte kristna själva eller speciellt religiösa, vi är bara i kyrkan vid dop, bergravningar och bröllop! Jag konfirmerade mig dock inte (till släktens stora skräck) för att jag kände att det var fel för mig att läsa om JESUS och plugga alla dessa "meningslösa" sakwer när jag inte trodde på det eller hade lust! Många av mina vänner gjorde det för att få alla presenter... men jag tycker definitivt att man skall välja själv när det gälelr dessa saker och gå sin egen väg. Idag finns så många andra alternativ och man kan lsa in sig på bibelkunskap etc ändå. Vilken lång inläggning det blev... sorry, ville mest säg ahej och så blev det så här.... HEJ & Puss och tack för en härlig blogg....EMMIE

2007-05-14 @ 09:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0