I´m back

Äntligen tillbaka till bloggen, men synd att ledigheten ska behöva vara slut för det!

Har haft ett par sköna dagar! Har lite träningsvärk och fått lite sol på näsan!Nice! Det är väl bäst att börja där jag slutade så jag inte missar något!

 

Onsdag & Torsdag:

 

Tjejkvällen blev toppen! 4 tjejer utökade sig till 6 tjejer, blev ett mysigt gäng & tjattret flödade glatt hela kvällen, inte nog med att tjejerna förökade sig, antal vinglas förökade sig också "ta ett glas vin blev till ta en flaska vin" inte bra, i alla fall inte för lilla Nhea som inte är så van vid att dricka sprit & gå på krogen längre. Men som tur var så slog det inte till förrän jag kom hem & då i form av "nu ska vinet ut", så jag tillbringade halva natten & halva morgonen med huvudet i toaletten med tankar som "jag ska aldrig, aldrig någonsin dricka rödvin igen", "jag ska aldrig, aldrig någonsin dricka annat än vatten, jag menar for ever" tills det tvärt vände och jag blev as hungrig!


   plus  =


Torsdagens meny:


Frukost:
2 skedar vanilj yoghurt & en klunk te ( det kom upp igen ganska snabbt?) Lunch: ½ tallrik champinjonsoppa, 1 knäcke Fika: 2 tuggor äpple Middag: ¾ barnpizza & ½ burk pizzasallad, ½ l färskpressad äpple juice! Kvällsfika: yoghurtglass med kolasås (GB´s nya) MUMS!

 

Efter att mannen hade sprungit & muttrat kring sovrummet halva dagen kunde jag med glädje skutta upp klockan 15.00 & hjälpa honom sätta lite tak på övervåningen (vitmålad panel, kommer bli skitsnyggt). & därefter både entra ICA & pizzerian!

 

Torsdagens outfit:


Hemma: cerise rosa mysdress

Till ICA & pizzerian: svarta stuprör, rosa Miss Dior top & den rosa mysdressjackan!

 

Fredag:

 

Vaknade fräsch & hungrig! Mannen var på jobbet, huset endast för mig! Lovely! Drog på stereon på hög volym, har ÄNTLIGEN fått min melodifestival skiva & typ hunnit glömma bort hälften av bidragen. Kan säga att de låter mycket bättra på skiva & det är betydligt trevligare att slippa se vissa utav dem (ja förutom Måns då som jag aldrig kan se för mycket ut av *dregel*). Tog en 45 min powerwalk, storstädade nedervåningen & övervåningen (från byggspån), bakade rabarberpaj & tvättade alla kläder som hittat till smutskorgen. Lagom när jag plockade ut rabarberpajen ur ugnen så kom mina föräldrar, de hade försökt ringa "hela dagen" men inte kommit fram (Ups! tänkte jag, funkar det inte att komma fram när man internettar via mobilen, men det visade sig att det gjorde, i alla fall kom mannen fram då?)

De hade varit & shoppat till sin trädgård & mamma var så nöjd med deras inköp & så himla sugen på att åka hem & börja fixa, pappa var lagom glad, han visste vem som skulle få hålla i spaden?

 

Fredagens meny:


Frukost:
 ¼ barnpizza Lunch: omelette med skinka & feta ost ½ burk pizzasallad & ½ grape Fika: rabarberpaj med yoghurtglass & te Middag: grillad lax (marinerad i citronsaft, vitlök & timjan) bakad potatis & fetaoströra, grönsallad med granatäpple Fika: rabarbetpaj med glass & te.

 

Fredagens outfit:




Kan säga att det inte är lätt att ta kort på sig själv i en spegel... Men detta blev väl bästa resultatet efter 100 försök...


Lördag:

 

Mannen återigen på jobbet! Så det blev sovmorgon & långa powerwalken på 55 min, bakade sedan scones & så vips var mannen hemma igen! Vi tog en tur på en ny öppnad livsmedelsbutik & hyrde film.

 

Dagens meny:


Frukost:
smoothie på ½ äpple, ½ banan, 1dl hallon & saften från ½ apelsin + te & ½ grapefrukt Lunch: Omelette på skinka & mager salami, grönsallad & scones & ½ apelsin Middag: grillat nötkött, hasselbackspotatis, café the parissås & grönsallad med soltorkad tomat & fetaost Kvällsfika: 2 persikohalvor med yoghurtglass

 

Söndag:

 

Powerwalk, shoppade söndagstidningarna med bilagor på vägen hem så det blev en lååång promenad på 1 timme & 20 min. Mannen ?lurade? ut mig i solen för att arbeta, körde grus från en platsen till den andra tills jag var alldeles dyngsur av svett & ömmade i armarna.

Gick då in & tog en dusch & bakade smala chokladkakan med lime (finns på arla.se) & fixade lunch. Sen dök mamma & mormor upp på ?husvisning? & fika. Mysigt!

 

Söndagens meny:


Frukost:
Anna Skipper gröt på 1 banan, 1 äpple 1msk linfrö (allt stoppas i mixern) med en skvätt mjölk & kanel, 1 knäckis & te. Lunch: Ärtsoppa med scones Fika: chokladkakan med glass & te Middag: kyckling inlindad i bacon, fullkornsris & riven morot & små blomkålsbuketter Fika: 3 bitar 70% choklad med pistagenötter & 1 skål popcorn.

 

Söndagens outfit:



Kommentarer
Postat av: Dora

KUL ME D DAGENS OUTFIT!, ÄNTLIGEN! ett tips för bättre bild: ta bort blixten:) kram!

2007-05-21 @ 08:39:31
Postat av: Nhea

Kul att det uppskattades!
& blixten har jag försökt få bort på alla möjliga sätt utom att fråga mannen, kanske blir nästa steg... =)

2007-05-21 @ 08:44:02
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Sommartjejen

Jag tar gärna receptet på fetaoströran du hade till bakade potatisen!
Varför låter du inte din man ta kort på dig?
Är det för att du är så otålig o inte orkar vänta på honom! :-)
KRAMIS!

2007-05-21 @ 16:41:37
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Nhea

Han lyckas aldrig vara hemma då jag står redo/har tid med kameran!
Fetaoströra:
10 st fetaosttärningar i olja
2-4 soltorkade tomater, ituklippta i småbitar
1dl turkisk yoghurt
salt & peppar

2007-05-22 @ 13:59:06
URL: http://nheas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0