I spåret....

Igår tog jag "som vanligt" en powerwalk efter maten, det blev den längre sträckan där jag går delar av ett elljusspår & vad möter jag där?



I spåret:
1
snygging
1 pappa med sina två små söner i 10 års åldern & familjens JackRussel
1 par, en superblondtjej med mega brillor, pratandes så högt så hon hördes halva spåret & hennes mörka pojkvän som inte verkade få en syl i vädret hårt hållandes en pitbull.
2 killar under 25 - TVÅ GÅNGER!! & de såg inte ens ansträngda ut, puh!
2 damer i 75-80 års ålder fullt påpälsade med vinterjackor, gåendes med stavar *så sött!*
& tillslut
10-tal män 40+ stånkande & stönandes, snoret yr av bondsnytningar & värmen ångar lång väg (& visst jag är super imponerad, min pappa skulle ALDRIG bege sig ut i spåret, inte ens min MAN skulle göra det...) men varför, VARFÖR? envisas de med att sticka ned sina storkben i joggingtights? Så ölmagen hängder över & hela, ja vad ska man säga...paket...syns? Springer man bättre i tights? Eller hugaligen tror de att de är sexigare i tights? Längtar till varmare grader då förhoppningsvis shortsen åker på (eller hemska tanken, cykelbyxorna...) *suck*



Blev en lugn kväll igår med, mannen jobbade över som vanligt så det blev en smula sen middag. Jag läste ut min bok... Den var rätt seg i början men tog sig med stormsteg ju längre jag läste... Rekomenderas!

Idag ska jag spendera nästan hela dagen på landet, möten, bedömningar & uppföljningar... Det är bra, då går dagen fort!

Ikväll ska jag, A, R & N ta en öl/vin/cider/drink & prata lite skit, ska bli roligt, vädret ser strålande ut så det blir nog förhoppningsvis i hamnen eller på en uteservering i stan.

Dagens meny:
Frukost: 2 knäcke med minilätta, 1banan & te Lunch: räksallad Fika: äpple & te Middag: stekta kasslerskivor med ungsrostade grönsaker & fetaostsås Kvällsfika: vin & kanske några jordnötter...

Kommentarer
Postat av: Pippi

hahaha! Kul historia om joggingspåret, det är väl så det är! Och fy för tights!!!! :D

2007-05-16 @ 10:45:33
URL: http://www.pippisandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0