Nyklippt!

Känner mig så fräsch i håret, fick ju trasslet klippt i måndags hon tog minst 10 cm & det kändes lite konstigt att se sig själv efteråt, men nu har jag vant mig & tittar lyckligt på de fräscha topparna & ler...
Shoppade även loss på hårprodukter, en slags creme som tar bort, frissighet & skyddar håret vid föning & plattning, samt Salt vatten spray. Jag hade kanske räknat med en sån där fräsch Ebba-look, nästan spikrakt hår som svajar med några härliga böjar i vinden, hej hoppsan, saltsprayen gjorde mitt självkrull lockigt förstås, men så länge jag håller mig till att spruta på längderna så får jag en fint lockig tofs & slätt över huvudet... Shoppade även en ny deo & shimmer body lotion, nu är det väl meningen att den ska användas som en extra effekt när jag fått en fräsch solbränd hy, så den får stå inne i skåpet & vänta ett tag till...

Har haft två dagar med fullt ös på jobbet & total slöfocksvarning hemma, ok i måndags sprang jag på stan till klockan 18, mötte upp mannen vid favoritrestaurangen där vi konstaterade att den var full av skräniga människor, så vi tog med maten hem & njöt! Sen slängde vi oss i varsit hörn i soffan & tittade på tv, vi har än så länge bara 1,2,4 & 6:an & det var inget sevärt alls på någon av de kanalerna, men ändå låg vi kvar & stirrade...

Likadant igår, middag & sen slänga oss i soffan, det jag nog hade behövt mest av allt var en uppiggande power walk, men jag förmådde mig inte ge mig ut i det ruggiga vädret. Kände mig helt slut i huvet efter en dag med stissiga arbetskamrater, den ena super stressad & det både HÖRS & SYNS & påverkar hela gruppen, en hel fikarast kan förstöras bara hon visar sig, känns lugnast att stänga in sig på kontoret när hon är i farten, jag har varit med förr, en vecka så går det över... Så jag ville bara stänga in mig i en liten bubbla & bara vara när jag kom hem, sträck läste 2/3 av Jenny Dahlbergs bok "När jag blir 30 ska jag vara smal" & tog sedan upp fighten angående 20.00 programmet. Jag ville se Äntligen hemma, mannen Simpsons, jag vann! =)



Pippi -som du nog anat med bristen på dagliga menyer så har min diet legat på sparlåga i ca 1 v, MEN till min glädje såg jag att jag inte orsakat någon "skada" när jag vägde mig i måndags, varken upp eller ned, men iallafall samma utgångspunkt som för 1 vecka sen när jag hamnade i choklad & slapphetsträsket! Så från & med i måndags är det nya tag (ok gårdagen var lite slapphänt, men inte överdrivet slapp).

Gårdagens meny:
Frukost:
Anna Skipper gröt + 1 knäckis(hemmagjord)+ te Lunch: mat från måndagen dvs, indiskt vitlöksmarinerad kyckling stekt i gjutjärnsgryta i ugn med en massa härliga ugnsstekta grönsaker + koriander, saffransris, den röda såsen & sallad med myntasås (obs allt upplagt enligt tallriksmodellen, både må kväll & tis lunch) Fika: 2 knäckisar + te Middag: köttfärsås ( på nötfärs) & fullkornsspagetti, riven morot & paprika bitar Kvällsfika: några kolor & chokladglass (dock ej kaloriintag över 200 kalorier sammanlagt) + te.

Gårdagens outfit:
Svarta lite slitna stuprör, röd top, svart kofta & skärp med bling bling samt svarta ballerina

Gårdagens motion:
12-15 min x 2 (fram & tillbaka från jobbet) + 15 min promenad från ett möte till kontoret.

Dagens meny:
Frukost:
Anna Skipper gröt ( la även ned 3 katrinplommon så jag får igång magen igen) + 1 knäckis + te Lunch: samma som gårdagens middag Fika: 2 kulor hemgjord glass ( 1sorbet skogsbär & 1 gräddig choklad) på stadens bästa glassbar Middag: lättfalukorv i ugn med mager ost & äpplebitar + fullkornsris & grönsaker Kvällsfika: frukt/fruktsallad + te

Dagens outfit:
Mörkblå slitna stupisar, vit lång v-ringad t-shirt (Gina) & vit tunn kofta, vita/guldiga sneakers.





Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Du och din systerdotter kan ju ta varandra i hand - hon har ju också förstoppning. Men det släppte så fint med 6st katrinplommon i måndags och igår klarade hon sig utan! :-)
Hoppas du får en skön dag utan stressiga arbetskamrater!
KRAMIS

2007-05-30 @ 08:10:40
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Åsa

Hej Nhea!
Tänkte att jag svarar på din fråga ang hur jag gjorde med mitt hår här i din blogg. Jag var ju som bekant mörkhårig som ett litet gästspel i mitt liv. Själv var jag aldrig riktigt nöjd så jag fixade tillbax till blont. En av mina närmsta vänner är frisör. Hon typ vägrade att göra det, hon trodde att kvaliteten på håret skulle bli superdålig. Därför gick jag till en annan frisör. Hon gjorde bara MASSOR med blonda slingor över mitt mörka (tonade mörka) hår. Jag blev nöjd med resultatet. I underhåret är det mörkare, men det blev helt klart över förväntan. Visst känner jag på mitt hår att det är lite "slitet" men det var det värt, helt klart!
Avfärgning har jag bara gjort en gång tidigare, och det var ingen hit, det slet på håret. Det var på den tiden det var modernt med svart underhår och ljust över. Jag blev snabbt trött på det svarta och gjorde en avfärgning = inget jag rekommenderar...
Lycka till med att bli blond!! Kram från mig!!

2007-05-30 @ 17:01:29
URL: http://www.asasvarld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0