Sälar, choklad & koalababy!

Var lite smådeppig igår när jag gick hem från jobbet, hade haft en relativt tråkig dag, vädret var piss, akututryckning i sista stund & supertrött. Så jag svängde förbi ICA på vägen hem , köpte några stackars små chokladbitar som fick skramla i botten på en godispåse, 1 Cola light & en rykande färsk Glamour tidning. & efter 1 timmes tidningsbläddrande, Cola-slurpande & chokladnjutandes i soffan kände jag mig betydligt bättre.

 

Då ringde mannen! Byggansvarige ville komma & göra en slutbesiktning av huset, mannen hade slängt sig in i bilen men skulle ändå inte hinna hem i tid, så jag skulle ta emot byggansvarige & vara trevlig tills mannen kom hem. Som tur var är det en mycket trevlig äldre man, som glatt pladdrade på om sin flygtur han gjort på dagen, de hade gått ned lågt ett par mil från oss vid kusten & där på en kobbe hade 100-tals sälar legat & solat! Häftig syn!


 


Efter maten började mannen kvida efter "något gott till kvällskaffet" & ni ska inte tro att han nöjer sig med en bit 70% choklad som vi har hemma i skåpet utan ber med sina bruna hundögon om att jag ska svänga förbi affären på min powerwalk & köpa något gott.

& i hans ögon är något gott inte en liten Japp eller en chokladkaka utan en hel ask ska karln ha! Så jag fick släpa hem en ask Merci från affären i svettiga träningskläder...


 


Ni har säkert fått en syn på hur min man ser ut?! Med hans matvanor (som dubbelpizza & choklad i tid & otid) så kan man lätt tro att det är en kraftig man jag har, nästintill tjock?

Nope, det är en 182 cm lång 70 kilos man jag har, han förbränner mat & choklad fortare än jag hinner säga "tjockis". Men han har inte alltid varit så "nätt" jag har visst lyckats "banta" honom på 14 kg genom ändrade matvanor. Hm?! var det inte JAG som skulle gå ner i vikt? *suck*

 

Min man är en riktig retsticka, igår när jag skulle lägga mig hade han bäddat ner sig fort som attan på MIN sida av sängen. & för att retas tillbaka kröp jag utan ett ord ned på hans sida & borrade in mig i hans kuddar & släckte lampan... Då började han kittla mig & jag var tvungen att gå till attack, så jag slängde mig på honom & han klamrade sig fast som en koalabjörn runt min hals/mage, så jag fick släpa denna 70 kilos koalababy över på sin sida av sängen samtidigt som jag gosade in mig i hans hals där han är som mest kittlig & han skrattade så tårarna sprutade för att det kittlades sådant, men tror ni han släppte taget? No way!


 


Dagens meny:

Frukost: 2 knäckisar, 1 banan + te Lunch: samma som gårdagens middag Fika: Några kolor (jag blev bjuden), 1 äpple & te Middag: Chili con carne med fullkornsris & vitkålssallad Kvällsfika: frukt & te


Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Usch, känns nästan lite sorgligt med de där stackars skramlande chokladbitarna i godispåsen. Hoppas de var riktigt goda iallafall! :-)
Njut när du väl bestämmer dig för att "synda".
KRAAAAAAAAM

2007-05-23 @ 11:11:16
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: emmie

hej min lilla sockertopp! Jag har också "skramlat" ihop lite choklad idag pga jag jobbade över och fick ett AKUT godissug... förmodligen för att det är dags för den roliga veckan igen....som infaller 1 gång per månad! PUH! Ville bara säga HEj och att du skall veta att jag läser din blogg. Kramis emmie

2007-05-23 @ 23:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0