Samtal i helgen

En far sitter med sin 5 årige son i knäet i förarsätet i bilen på en öde parkering & den lille sonen ska för första gången få ?köra bil? ? Sonen ser fundersam ut & säger tillslut:

 

Son: Men pappa hur ska jag nå ner till gasen då?

Panikslagen pappa: Pappa sköter gasen, du sköter ratten!

 
 

Det är söndag morgon, jag har stressat iväg för att panikshoppa lite frukost innan våra frukostgäster kommer, jag står på Ica & ska precis betala då mobilen ringer, hinner inte få upp den innan den slutat ringa så jag får ringa upp?

 

Jag: Hej vad ville du?

Mannen: Var är du?

Jag: På Ica

Tystnad

Mannen: Var då?

Jag: På Kvantum

Tystnad (& jag börjar bli lite otålig! Lixom sega människa! )

Jag: Vad ville du då?

Mannen: Kan du köpa en bit billig trädgårdsslang?

Jag: Nej det får du göra sen! Hej då!

Mannen: Hej då!

 

Jag kommer hem skäller lite på mannen för att han alltid ska vara så seg i telefonen, då uppdagas mannens felhörning & i hans värld lät samtalet såhär:

 

Jag: Hej vad ville du?

Mannen: Var är du?

Jag: Å fikar

Tystnad,( mannen funderar så det knakar, skulle inte vi äta frukost ihop, hm?konstigt)

Mannen: Var då?

Jag: På Kvantum

Tystnad, (mannen tänker återigen så det knakar, hm, finns det ett fik där? Hm..kanske till höger direkt när man kommer in?ja?) vilket det absolut INTE gör?

Jag: Vad ville du då?

Mannen: Kan du köpa en bit billig trädgårdsslang?

Jag: Nej det får du göra sen! Hej då!

Mannen: Hej då!

 

*asgarv*

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0