SJP & powerwalk

Blev så inspirerad av Novalies Sex and the city nostagi, totalt älskar SJP när hon plattar sitt hår & fäster upp det i en hög stram tofs, att jag drog fram platt tången ur lådan igår kväll & platta loss, insåg att mitt hår behöver en klippning, det är hur långt som helst... Men som tur är inte överdrivet slitet! Måste boka tid!

Kom hem igår, lite aningens sen, påbörjade matlagningen & så gick jordfelsbrytaren -IGEN! Först tänkte jag skita i det & vänta tills mannen kom hem men insåg att jag skulle kunna ha maten klar tills dess om jag fixade det själv så det var bara ut till elskåpet, fram med stegen, knixa upp skåpet med en liten tång & dra tillbaka jordfelsbrytaren! Lovar er att elektrikern ska få sig en näsbränna när han kommer nästa gång!!! & när det var klart hade jag glömt bort att värmevattenpumpen går på samma brytare så den nu stod & blåste ut varmluft, så det var bara att ringa mannen som fick guida mig via telefon för att kunna slå av den.



Tog oss en välbehövlig promenad/powerwalk igår på 30 min, tittade på hus som poppat upp sen sist & hittade äntligen en genväg från ena området till det andra, utan att behöva gå runt 50 min. & mumsade sedan i oss fruktsallad med keso & varsin kopp te när vi kom hem!



Läste ut Matilde -tycker att Denise språk var aningen mer "fånigt" i den boken, älskade Jenny S, så jag blev faktiskt lite besviken hur hon i detalj beskrev delar ur Friskispass & försökte klämma in alla kända Stockholmsställen & märken i en & samma mening... Ja,ja, är iallafall sugen på att läsa hennes tidigare böcker samt väntar förväntansfullt på nya boken Åse som kommer ut i höst...

ÄNTLIGEN FREDAG IGEN! Den här veckan har känts superstressig, fullbokat hela tiden, har en välförtjänt kontorsförmiddag, har en bedömning på eftermiddagen & så ska jag försöka sluta senast tre idag! Är ansvarig för Fredagsfrukosten idag, tänkte smita iväg till ICA om en stund & shoppa loss...

Hoppas att det bara var lite vänskapligt kel... Annars ska jag gå på stan med t-shirt med texten Brad´s team!


Dagens meny:
Frukost:
grovt bröd, med minilätta, mager ost & grönsaker, frukt & te Lunch: Grillad nötbit (som legat i frysen sen valborgskvällen) grönsallad med solrosskott, granatäpple & riven morot, en klick keso & ½ avocado & ½ grapefrukt Middag: Hemmalagad pizza med egen tomatsås, skinka, champinjoner, banan, jordnötter en massa curry, en gnutta ost & pizzakrydda & hemmagjord pizzasallad (lagom tunna skivor vitkål, en gnutta olivolja, en gnutta vinäger, socker, salt, peppar & en massa pizzakrydda, ska gärna dra över natten & burken med lock bör skakas om samt smakas av då & då)  Fika: frukt & te Efterrätt/Kvällsmys: chokladmousse (gjord på lättmjölk) & några hallon, har även bytt ut marabou daim chokladen mot 70% choklad igen! Vid snacks panik finns även lite poppisar...

Gårdagens snedsteg: Det blev fruktsallad med keso istället för ren frukt till kvällsfikat med det var helt ok nyttighetsmässigt & så slank det ner 3cm tjock sockerkaksbit vid lunchen....

Kan även meddela att jag nu "bara" landar på 1,5 kg över matchvikt, men jag siktar på 1kg UNDER matchvikt till beachsäsongen 2007! Det är alltid lättare att hålla sig smal på sommaren då man kan frossa i färska frukter & grillat & det lockar mer at ta sig ut i motionsspåret...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0