Utvärdering av veckans...

Smet en timme tidigare från utbildningen...

Utvärdering av veckans tre mötes/föreläsnings/utbildningsdagar:

Tisdag: Möte -urk-tråkigt & helt meningslöst!
Onsdag: Föreläsningar - Riktigt roligt, lyckad dag!
Torsdag: Utbildning- En sån där utbildning man måste gå, en massa tugg om lagar riktlinjer & förteckningar, sånt man lixom lär sig ändå under tiden, men måste ha intyg på att man "hört" under rätt former för att få arbeta med det jag gör... Känns relativt meningslöst, men fick iallafall träffa en tjej jag gick lite kurser ihop med en gång i tiden.



Hon var mager som en sticka, men hade det annars bra, hade precis blivit klar med sin utbildning & börjat jobba, så vi kanske springer på varann i framtiden oxå på nån annan utbildning. Roligt! Bestämde iallafall att jag skulle dra ihop en tjejlunch eller dyl. i sommar där vi 4 tjejer (som bor i närheten av varandra) ska träffas & prata om åren som gått & gamla minnen osv. Nice!



Intog veckans fräschaste lunch (om man bara tar med bjudluncherna som varit 3st) som bestod av grekisk sallad med en massa feta, soltorkade tomater & kalamataoliver MUMS! Har motstått veckans alla obligatoriska godisskålar & chokladdrypande fikabröd & hållt mig till sockerfritt tuggummi, te & medtagen frukt!

Mannen är ledig idag, vilket innebär att han har pysslat i huset hela dagen, satt upp lite handtag & krokar i badrummet, tvättat bilen, handlat (så jag slipper panikhandla i kväll eller imorgon då vi ska besök) & just nu står han förhoppningsvis & lagar mat åt oss...

Dagens meny:
Frukost: grovt bröd med en blandning av keso, skinka & senap Lunch: grekisk sallad Fika: banan & te
Kvällsmat: pytt i panna med ägg & riven morot Kvällsfika: te & kiwi

Igår bytte jag ut kasslergratängen mot en pasta & en pastasås med kassler, lök,  minigrädde, vitt vin, tomatpuré, paprikapulver, buljongtärning & timjan, riktigt gott! Kvällsfikat fixade mannen medan jag powerwalkade 45 min & tvättade 3 maskiner & då blev det te med skummad mjölk, 1 kiwi & 1 ruta 70% choklad!


 



 


Kommentarer
Postat av: Karin

Hej jag brukar läsa Emmies blogg på VR hemsida. men nu kan jag inte hitta den, vet du om hon slutat blogga el. så? sett att hon brukar kommentera till dig men finns ju ingen länk till hennes blogg.
Mvh. Karin

2007-05-10 @ 23:47:12
Postat av: Nhea

Hej Karin!
Här hittar du Emmie:
http://www.veckorevyn.com/blog/alla_bloggar/view-web-log.xml?id=58680
Hon verkar ha lika stor panik över den nya loooken på VR-bloggen som, " jag kommer tappa mina läsare finns inge logik här längre"...
Så håll hårt i länken! Emmies blogg är guld värd =)
Kram

2007-05-11 @ 07:33:30
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Sommartjejen

Hur hade du tänkt göra kasslergratängen? Det blev jag lite nyfiken på nu... :-)

2007-05-11 @ 08:11:27
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Nhea

Koka 4 port ris av valfri sort ( själv väljer jag ju rå eller fullkorn)

stek tunna skivor av kassler

Gör en ostsås eller kör med kelda ostsås, funkar även bra med någon av creme fraicherna med smak på! =)

Lägg riset i en ugnsfast form, lägg på skivorna av kassler, lägg på skivad banan & cashewnötter (går likabra med ananas & jordnötter) , häll över ostsåsen & så in i ugnen tills det fått färg!

Denna har pappa lagat till os i hundra år! jag har modifierat om den en smula bara! =)

2007-05-11 @ 11:52:25
URL: http://nheas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0