En riktig Bullmamma

Igår blev det bullbak! Japp ni läste rätt, klockan 18.30 igår satte jag igång med att sätta bulldeg & nej inga sånna där "rulla ihop till en rulltårta & skära i bitar bullar" utan riktiga snurrisnurrbullar som mormor alltid gjort & självklart bakade på ÄKTA smör 6 med massor av vaniljsocker!

Här är resultatet av 1:a plåten bullar: Vad TRÖTT jag blir -så går det inte att lägga in bilder heller! Återkommer!



Denna vecka verkar vara eldprovet för mammarollen:

Måndag: köttbullar
Tisdag: bullar
Torsdag: barnvakt år syrrans hulliganer

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Igår kom vårt badkar, mannen läste bruksanvisningen som kvällslektyr & kom ut till mig mitt i bullbaket & sa:

Mannen: Det finns telefon i vårt badkar oxå!
Jag: Va, telefon?!
Mannen: Hm, undra hur vi ska göra för att få det snyggt, vi har ju telefonuttag i den väggen men...
Jag: Annars så kan man ju ta med sig den bärbara telefonen in i badrummet när man badar...
Mannen: Ja just ja...
Mannen: En sak till, det stod att gravida var tvugna att ha läkares tillåtelse att få bada.
Jag: Va?
Mannen: Men det behöver du ju inte fråga om när jag är med för då skäms jag ihjäl, vad ska hon säga, "ja det är ok att bada & duscha går oxå bra"!

Tror det är massagefunktionerna som är kruxet...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dagens meny:

Frukost: oboy, baguette med ost, skinka, sallad & gurka, satsumas & äpple Fika: ½ kexchoklad & 1 satsumas Lunch: gör ett nytt försök med köttbullarna Fika: äpple & satsumas Fika: rån med ost Middag: laxsoppa & pannkakor Kvällsfika: vaniljbulle



Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

åååå vilka goda bullar!!!!'
va? telefon i badkaret!!??
det är massagen som är farligt för bebis.
tänkte väl att du var påläst om osten!
v ammar - därför korta meningar =)

2007-10-03 @ 08:21:19
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: veronica

Vilka fina bullar! Du kommer nog bli en alldeles strålande mamma:-)

2007-10-03 @ 09:06:22
Postat av: Camilla

Dina bullar ser ju jättegoda ut =)
Erat nya badkar lät himla najs, mysigt nu när det blir kallare ute!

2007-10-03 @ 12:20:13
URL: http://salud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0