Helgen

BM-besök

Blev lite trassel på jobbet när jag kom tillbaka så jag var tvungen att reda ut det & när det var klart var jag så förbannad att jag bara gick hem. Men...

...besöket gick bra. En jättegullig BM som var noga med att få in mannen i samtalet, han fick massor av beröm till att börja med " Grattis -dina spermier fungerar" "det är DU som har gjort det här" osv. Sen fick Han berätta på vilket sätt han märkte att jag var gravid, lite roligt att höra. & så var det dax att fylla i papper, först mannen & sen jag. Uppgifter som ska till socialstyrelsen. & så fick jag lämna blodprov 2 st rör, 1 stick i fingret + 1 kissprov. Allt såg bra ut utom kisset -socker i urinen. Så jag fick redogöra för vad jag ätit dagen innan & det var 1 glas Cola & marmelad på mackorna som var boven i dramat, sen fick jag en föreläsning om socker & vad "sockerkickar" gjorde med barnet, så nu har jag sagt bye bye till Cola ( blir endast vid något enstaka festligt tillfälle) , mer än 1dl juice/dag, godis(endast lördagsgodis), fikabröd (endast vid kalas) & glass (1 g/v).
Idag ska jag beställa tid för ultraljud, men det kommer inte bli förrän i mitten av november, de gör inga UL innan v. 19 här i stan. Jag frågade om ett VUL/UL innan för jag tyckte det kändes jääääätte länge tills dess, men hon sa att man ska försöka göra så få som möjligt eftersom det är så starka apparater, speciellt i dessa veckor då det händer så mycket & vi har redan gjort 2 st. Så hon tyckte jag skulle lära mig att lyssna på min kropp & LITA på den!
Hon sa även att om bebisen inte skulle må bra därinne så skulle jag inte kräkas när jag borstade tänderna, humöret skulle inte åka berg & dalbana & tuttarna skulle inte vara så stora som de är nu & jag skulle inte gå & lägga min klockan 20 på kvällen. 

Hörde sedan av en min systers kompisar att de forskat kring ultraljud & koncentrartionssvårigheter & hittat att det finns samhörighet mellan UL & vänsterhänta barn, efter UL i v. 16.

Lördag

Mannen for iväg för att jobba & jag tog bussen till min syster. Hade kollat upp busstider så fint på internet, men de visade sig inte stämma, det stod att det skulle komma en buss 11.10 utanför vårt hus, men den som kom var "Ej i trafik" men han som körde var så snäll att han skjutsade ner mig till stationen ändå så jag inte skulle missa andra bussen. Sprang in på hemköp & handlade en sallad & mineralvatten som jag åt på bussen.

Mina föräldrar hämtade mig vid station & strax efter kom min syster med Viktor. & så åkte vi i gemensam trupp till syster som fyllde år. Jag, mamma & pappa gick in först & de var inte alls i ordninggjorda & inte beredda att få främmande så här tidigt så jag fick klämma i med att "det var den enda bussen som gick". & så gick vi in & min svåger envisades med att visa en hängare han tillverkat i entrén & såg ut som ett fån när han fick se sommartjejen med familj utanför så jag fick ge honom "stränga blicken" & tysta honom så han inte skulle börja gapa något innan syster märkt dem. Hon stod med mamma i köket & hade utbrustit i ett : "Men va i helvete", så jag tror överaskningen gick hem! =)

Blev uppvisning av magen & min ena syster (ej sommartjejen) utbrast: "Det där kan ALDRIG bara vara en" & sen kom det kommetarer om att det skulle vara tvilingar så tillslut frågade min syster svärmor: "ska du ha tvillingar" & jag fick förklara att jag inte trodde det, det var bara min syster som trodde det. & det känns inte som att det är något att spekulera i förrän vid UL då vi verkligen vet. Kan säga att jag drömde mardrömmar om tvillingar efter det där kalaset, det var fruktansvärda tvillingfödslar & matning som inte fungerande & jag var skittrött & mannen bara jobbade... Nej du Pyret du är nog bara en- det känns som att jag känner dig då & då, än är jag inte säker på att det är Pyret eller om det är gaser, men det är ju mysigare om det vore Pyret...

Viktor var jätteduktig & somna nästan på en gång när de kom & sen sov han & sov & sov & sov. Jag trodde aldrig han skulle vakna plutten! Men det gjorde han & efter tuttmaten fick jag lite Viktor gos. Han har blivit så STOR sen jag såg honom -även fast han är en liten plutt fortfarande. & skrattar nästan hela tiden när man pratar med honom -gosunge!

För övrigt var kalasen som de brukar - stoj & stim från barnen, de vuxna pratar bara högre & högre för att överösta barnen, men tillslut fick de för sig att gå ut, gud vad skönt! =) jag är alltid helt slut när jag åker därifrån, det har ju inte blivit bättre senajg blev gravid direkt.

Påvägen hem skulle mannen & jag köpa Thai, men restaurangen var stängd så det blev som vanligt kebab när vi ska ha thai! =) Men gott var det 6 så blev det ett saftig gråpäron till efterrätt!

Söndag:

Vaknade med huvudvärk & den ville inte riktigt ge sig på hela dagen, men jag hade iallafall sovit som en prinsessa från 21 till 09, med bara ett fåtal kisspauser & ingen nattmat-NÖJD! Känner mig dock en smula förkyld -kanske mannens förkylning som hittat till mig...

Hade inte våran bil så mannen fick följa med & handla för jag vägrar köra det där andra stora chabraket. & sen fixade jag tacopaj & coleslaw, den åt vi när svärfar & svärmor kom. Mannen & svärfar bar in badkaret & jag & svärmor åkte ner på stan. Shoppade en grå & blå mysdress till bebisen som kom i veckan + en blå/grå randig body till. Urgulligt! Hoppas bebisens mamma håller med! Hon blev iallafall glad över blommorna vi skickade!

När de åkte blev det fruktfat i sängen & tidningsläsning. Slumrade en stund kände mig nästan lite febrig & gick inte upp förrän det var dax att laga maten. Blev färsk lax med pressad potatis & citronsås + sparris. Mumsigt! Ville egentligen ha röding men den var slut.

Tittade på Sällskapsresan snowroller & åt efterrätt : jordgubbar med chokladglass & sen blev det fruktfat innan läggdax!

Mår lite bättre idag, känner huvudvärken små mola lite, blir den värre går jag hem, har inget speciellt idag & endast 2 möten imorgom som min kompanjon skulle klara själv, så det känns rätt lugnt!

Dagens meny:

Frukost: 2 rostade med ost & minilätta 1dl äppeljuice + vitaminerna Fika: 1 baguette med ost, sallad & gurka, satsumas + ½ äpple & te Lunch: lax med pressad potatis citronsås & sparris Fika: äpple & satsumas Fika: satsumas & keso Middag: italiensk korvgryta med ris Kvällsfika: fruktsfat med keso

Nähe om jag skulle ta & ringa upp försäljaren som sökt mig - förra gången jag hade kontakt med honom ringde han 10ggr/dag i 1veckas tid. Nu är det en grej jag inte är nöjd med då vill han vi TILLSAMMANS ska titta på problemet. Alltså ärligt talat känns det som att han flörtar! Bäst att puta ordentligt med magen! =)


Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

*skrattar*
Ja, det är nog bäst du putar rejält med magen så han fattar vinken!!!
Du kanske ska göra som hon i TV-rutan, lägga en rejält spya framför näsan på honom o sen säga:
-Åå jag är gravid! (hon sa ju dock att hon hade mens!)
Då kanske han verkligen fattar vinken. *ler*
Puss från mig o Viktor som saknar Moster Nhea!!!

2007-10-08 @ 09:04:24
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: svintoflickan

hej hej.men du varför skulle de vara två? du har ju inte någon stor mage??? isåfall ska jag ha trillingar.å låter hoppfullt illamåendet släppt..kvällarna är fortfarande väldigt jobbiga här och så fort jag gör något extra blir jag helt slut i både humör o kropp:-)
jag ska till mvc på fredag..skulle ta med mej urinprov..hur lätt är de och i vad..skratt.
får man lyssna på hjärtljudet första gången? de vill jag såå gärna.
har ej bestämt om dopet ännu..dels pga av hur jag mår men också ltie praktiska saker som att vart man ska bo o när vi ska åka osv...
Är ju tyvärr en bit...men hade varit roligt..men har ju denna veckan på oss att bestämma oss.
ha de nu så bra.
kramis

2007-10-08 @ 11:35:39
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: Sommartjejen

*skratt* Måste bara lägga in en kommentar här som egentligen är riktad till svintoflickan:
Jag lämnade faktiskt kissprov i en strösselglasburk en gång!! Man tager vad man haver...

2007-10-08 @ 11:52:24
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Gisela

Vad härligt med en liten mage... Längtar tills man får uppleva det själv... KRAM

2007-10-08 @ 12:29:57
URL: http://gisellas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0