Lunch ute + shopping

Blev inget skryt med egna köttbullar vid lunchen idag -får bli imorgon istället =)

Vi drog i väg 5 st på lunch & smaskade i oss kycklingfilé med stekt potatis & gorgonzolasås, riktigt gott! & så det bästa av allt - ett välfyllt salladsbord, jag ÄLSKAR pizzasallad nuförtiden & det var härligt att dränka in grönsalladen i krämig rhode island dressing utan att behöva tänka på vikten! jag får ju ändå aldrig i mig hela portionen jag tar åt mig & min ena arbetskamrat är så gullig & frågar så sött : "Är NI mätta nu?" & ler. 

Bredvid restaurangen ligger en butik med fabrikspriser så jag passade på att shoppa lite:



2st underbara muggar i min servis -Ostindia för 99:-/st

& så lite lakrits



Fast jag köpte hårda karameller!

Nu kallar fikasugna kollegor -bäst att mumsa äpple & satsumas innan hemgång!

Kommentarer
Postat av: Louise m Ebba 0205 & Eric 0508

:-) kul att läsa att du älskar Pizzasallad. Innan jag blev gravid var jag aldrig särskilt förtjust i det men när jag var gravid med dottern så blev jag helt tokig i det ett tag. Det finns ett ställe här i Göteborg som har extra god pizzasallad (vet inte vad dom gör med den..). Jag gick in & köpte hem enbart pizzasallad flera ggr därifrån :-)
Undrar vad det är i det som tilltalar en gravid kropp?
Ha det!
/Louise

2007-10-02 @ 15:10:13
Postat av: Sommartjejen

Hm...vill inte skrämma dig nu, men man ska inte äta gorgonzola som gravid.
Har dock för mig att uppvärmd är ok, men jag är inte helt säker. EN gång gör ju dock inget, men ta det inte för vana om det nu är så att man inte får äta uppvärmd heller. Jag avstod helt från mögelostar o dylikt under graviditeten.

2007-10-02 @ 15:43:05
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Nhea

Louise: Häftigt! Trodde bara det var jag! =)
Sommartjejen: Klart den var uppvärmd & jag uppdaterad om vad jag får eller inte får äta!
Om man läser på så FÅR man även äta såna ostar OM de är pastöriserade & av alla ostar jag läst på i butikerna så har alla varit pastöriserade, man ska dock inte överdriva konsumtionen & det kan jag inte påstå att jag gör med en gorgonzolaostsås som är uppvärmd!
Kram

2007-10-02 @ 15:52:16
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Camilla

Den där lunchen lät hur god som helst =)
Ska nog gå å fixa lunch tills imorgon.. vad vet jag dock inte ännu. Men kan säga att ja e himla sugen på köttbullar efter ditt inlägg =) ska inhandla färs snarast!
Kram

2007-10-02 @ 18:51:29
URL: http://salud.blogg.se
Postat av: Camilla

Till sommartjejen! Har försökt mejla dig ang lösenord till din blogg.. Vet inte om jag hade fel mejl? Vad har du för mejl så ja kan mejla dig ang lösenordet? Om det är oki =)

2007-10-02 @ 22:07:48
URL: http://salud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0