Miljörond!

Snart ska det "gås" miljörond här på jobbet, vi har fått in en termometer i vårt rum för att vi har så jäklarns varmt, 25 grader på morgonen & 27 grader när vi går härifrån -så det är inte bara mina gravhormoner som ger vallningar!
Har stängt ute all tillstymmelse till sol som kan öka värmen -men det verkar inte göra någon stötrre skillnad än att vi slipper få solen i ögonen vid datorn!

Klarade gårdagen utmärkt trots morgonens "fadäs". Mannen var på strålande humör när han kom hem & blev ju inte mindre strålande när han märkte att mitt klubbmedlemskap i en cd-klubb resulterat i ännu 2 st oavbeställda helt värdelösa cd-skivor. "det hade jag kunnat räkna ut innan" var hans skrattande budskap. Jag har fått hem totalt 5 skivor jag glömt avbeställa, två av dem har jag inte orkat skicka tillbaka utan snällt betalat & lagt in i cd-hyllan för att aldrig lyssna på dem. Mannen tyckte jag skulle ge bort gårdagens skörd till mina föräldrar men jag kände att jag fick nog av resan i deras bil i lördags, de hade köpt en ny cd-skiva & ut ur högtalarna dånade "Stoppa in en pinne i brasan". No more sånna skivor till dem inte! Så i morse packeterade jag ihop mina "fynd" & idag ska de skickas tillbaka samtidigt som min uppsägning av medlemskapet. & med mannens ord i öronen "Om det är en skiva du VILL ha så säg till så köper jag den åt dig" 2 sekunder senare hade jag gapat "Jag vill ha KENT´s senaste", så den ska jag få nästa vecka när den kommit ut! =)

Har fortfarande inte fått igång vår tv (stadsnät + canaldigital som strular) så det blev movie night igår, har snart gått igenom alla gamla filmer vi har. Igår blev det "Den ofrivillige golfaren". Skrattade hej vilt åt att mannen sett den på bio när den kom ut...

Dagens meny:
Frukost: 1 glas svartvinbärs filmjölk, 1 baguette med ost, sallad & gurka + satsumas Fika: satsumas Lunch: italiensk korvgryta med ris & coleslaw Fika: äpple + satsumas Kvällsmat: greencurry kycklingwook med risnudlar Fika: frukttallrik med keso

I morse klev jag upp på vågen & höll på att få en chock. I böckerna står det att man ska lägga på sig ca 3-400g i veckan inte 1 kilo! Gick sedan till spegeln för att undersöka vart alla kilon satt sig, ok bredare arsle & höfter, lite mer hull på rygg & armar & så fick jag plötsligt syn på ett par jättebomber & tänke "Vems var det där?" men det var ju såklart mina, så där sitter nog åtminstone 500g var ;-). Inte konstigt att mannen ser ut som ett lyckligt barn såfort han ser mig! men ändå konstigt nog passar mina mammabrallor i storlek S utmärkt!




Kommentarer
Postat av: svintoflickan

aha då vet jag vad de är för tabletter...
men jag spyr inte så mcyke längre utan mest illamående så man bara går runt o tror man ska spy...men om de blåser mycke blir de värre eller om de blir för mycke skum när man borstar tänderna..å sånt konstigt...
nu ska jag ta hand om lileman som sovit sin sena middagslur...
hm..för sent.
kram

2007-10-10 @ 16:57:29
URL: http://svintoflickans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0