Puta med magen möte

Idag ska jag träffa försäljaren, vi ska ut på ett gemensamt hembesök för att undersöka vad som var fel med hans vara. Så jag har tagit på mig mag-put-strassen & så är jag sådär lagom fräsch, nyser varannan sekund så snoret sprutar & har molande huvudvärk. Funderade starkt på att ligga kvar i sängen i morse -men nu är jag här och det känns ganska ok ändå!

Tusan vad kallt det var att gå till jobbet i morse. Jag har "lånat" ( den har hängt med prislapparna kvar & har gjort så i snart 1 år så den känns inte så välanvänd direkt) en av mannens softshell jackor med luva, skönt!
Mina små, tajta kavajer känns inte som en hit just nu & vinterjacka i oktober, nja...

Jag hade ju planerat kycklingwook igår, men var inte ett dugg sugen på det, däremot läste jag någons inlägg nånstanns om schnitzel & kunde lixom inte glömma den där frasiga ytan, fläskköttet & en smält ostbit + skinkbit i mitten. Så det var bara shoppa på vägen hem & väl hemma stod jag & bankade kött & pussla ihop med ost & skinka, vände i mjöl, ägg & ströbröd -helt från schratch! & mannen var alldeles lycklig när han kom hem & fick se resultatet. " Det ser jättegott ut" Mat i hans smak med andra ord!

Pratade sedan med mamsen i telefon & så började vi titta på en film, men vid 20.30 kunde jag inte hålla ögonen öppna så det blev bums i säng & mannen kom inte långt efter...

Dagens meny:

Frukost: 1 glas vaniljyoghurt, baguette med ost, sallad & gurka, satsumas Fika: satsumas eller ½ päron Lunch: schweizerschnitzel med klyftpotatis & bearneisås Fika: äpple & satsumas Kvällsmat: tänkte slänga ihop en form av pastasås med kycklingfilé, färska champinjoner, bacon & minigrädde & servera nudlar till Kvällsfika: ½ päron, satsumas & keso

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gravidstatus:

Går nu in i vecka 15, magen känns som att den stabiliserat sig lite, tarmarna har nog blivit kompis med sin växande besökare. Tyvärr dyker fortfarande illamåendet upp när jag minst anar det, men har kommit på att frukost hemma inte är någon idé, mer än ett litet glas flytande föda för att döva värsta hungern. Stress på morgonen funkar inte heller. Jag som tidigare klivit upp 6.15, senast 6.30 & suttit på jobbet senast 7.15, sover nu sött till 6.45, drar mig en stund fixar mig i ordning, hämtar lite yoghurt & går & lägger mig & läser en stund innan jag lufsar iväg...
För första gången vaknade jag i morse av fenomenet sendrag i benet, aj,aj,aj!
Har tyckt mig känna min lille krabat därinne, först i fredags på bion, två små minipickningar & sen i måndags då det var full aktivitet halva förmiddagen, sen dess har jag mest farit runt en massa & vid gående & liggande har svårare att känna något. men den här veckan ska bebben växa sig dubbelt så stor så snart så... Mannen går där hemma & pyser av stolthet över sina "fungerande spermier", namn diskussionerna är i gång. Tjejnamn var vi överens om direkt, men killnamn, det finns en hel lista med tänkbara men inget som klingar sådär riktigt rätt! Stora frågan hemma just nu : Ska vi ta reda på kön eller inte? Vet ju inte ens om man får veta vid UL här i stan. Mannen vill, jag skulle vilja ha en suprice vid födseln, men jag är nog påväg att kapitulera...

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

åååå vad spännande!
Du berättar väl för din systeryster om ni bestämmer er för att kolla könet!!!??
Jag är sååå nyfiken så jag håller med din man o ska nog ta mig ett snack med honom så han övertalar dig ännu mer! ;-)
Nu drar vi til freeport!
KRAMIS

2007-10-11 @ 08:30:40
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: emmie

HEj! Åhhh vad det låter mysigt... vill oxå ha en bebis i magen!!! Tänker då på pickandet och inte illamåendet! =)Konstigt... de flesta män vill ha surprice men jag tog reda på könet 2:a graviditeten och övertalade mannen till slut! Det är kul att veta på det sättet att man kan verkligen välja grejer/färger visst alla bebisar kan ha alla färger men du vill ju såååååå gärna ha det pojkigt eller flickigt =) Första gången tänkte jag inte så mycket på könet men jag förstår dig, har man väl fått tanken också så är det svårt att stoppa den! Lycka till! Själv skall jag svänga i hop hemmagjorda hamburgare i dag med nötfärs , fräsch dressing, sallad, lök och tomat i grovt bröd . JAM JAM! Lunchen blev en spagetti bolognese a la ww så det var mindre kuligt. KRAM Emmie

2007-10-11 @ 14:19:49
Postat av: Sommartjejen

Hur gick det med puta magen mötet? *nyfiken*

2007-10-11 @ 16:26:30
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0