Shoppinghelg

Fredag:

Vi åt Taco´s & kollade på film, orkade som vanligt inte se klart & gick & la mig vid 21.30

Lördag:

Mannen kände sig piggare men klev ändå inte ur sängen förrän 13.00, då hade jag redan hunnit pyssla lite hemma & äta både frukost & taco´s resterna till lunch & när han klev upp då var jag helt slut & la mig för att vila middag medan han gjorde sig i ordning.

Vi åkte till ett möbelvaruhus en bit utanför stan, hittade först en byrå till vår entré i ek, 2 stora lådor & 4 små lådor, perfekt för mobilladdare, vantar, mössor & något att lägga nycklar, mobiltelefon & plånbok på så jag kanske slipper tjatet varje morgon:

Mannen: Har du sett min mobil?
Jag: nej
Mannen: Har du min plånbok i din väska?
Jag: Nej
Mannen: Har du haft bilnycklarna?
Jag: NEJ!

Sen hittade vi ett hörndatabord, också i ek... & när vi beställde detta i kassan passade jag på att fråga efter karmstolar i ek (till entrén) & lyckades engagera halva personalstyrkan för att bläddra igenom katalog efter katalog efter karmstolar, det verkar inte finnas överflöd av karmstolar i ek... Men tillslut så, tygerna var lite småsvåra att se på dator så jag bad honom kolla med leverantören om det fanns ett snyggt typ i grått, isåfall ville jag ha rygg+dyna i grått, finns inte det så blir det ekrygg & svart lädersits. Hoppas, hoppas på grått tyg!
Sen stannade vi på Cervera på vägen hem för att kolla på lampor vi sett i ett reklamblad, men de dissade mannen direkt. Sen gick hela Cervera-vistelsen ut på att undvika stöta in i mitt ex+sambo, jag lovar han försökte undvika det hela lika bra som jag & såg plötsligt VÄLDIGT intresserad ut av diverse glas & kastruller för att sedan spana in mannen när han inte trodde vi såg-hihi!

På hemvägen hyrde vi film & mannen smaskade i sig en hamburgare & så handlade vi mat till kvällen.

Mannen fixade oxfilé med strips (vi invigde fristösen vi haft i 3 år men inte använt) & persiljesmör+stekta champinjoner & cocktailtomater. MUMS! Fick dock ont i magen (friterat?) & fick vila lite i soffan medan mannen fixade i ordning disken. Sen tittade vi på film: den nyaste Hannibal Lecter filmen, usch, usch usch, men den bästa filmen vi sett den här veckan iallafall =)

Söndag:

Mannen vaknade relativt tidigt & började fixa på övervåningen, själv åt jag frukost i sängen: varma mackor & rån med brieost & vindruvor & satsumas förstås, sånna har jag klämt ca 6 st om dagen hela helgen!
Gick sen upp & fixade ihop en moussaka innan jag hoppade in i duschen & gjorde mig i ordning, vilade en smula innan maten & vilade en smula efter maten, men sen fick jag lite eld i baken. Åkte ner på stan & lämnade in de två tavlorna vi köpte i London för några ynka pund för inramning & höll på att få mannen att svimma när jag talade om vad det kostade... 1500:-/st. Ja, ja, det kommer iallafall bli BRA (hm...hoppas jag)!
Sen fixade jag lite presenter till mina systrar som snart fyller år & så köpte jag mig ett par svarta mammabyxor -grymt snygga & magen blir jättesöt i dem om jag får säga det själv! Mkt nöjd!

Vid 17.30 snåret kom svärmor & svärfar & vi åkte ner på stan för att äta. Första restaurangen vi entrade hade inte fullständiga rättigheter så där vände vi i dörren & intog istället en grekisk restaurang. Det blev scampi med sallad & tzatziki till förrätt för min del, när svärmor fick in sin förrätt (Hitipiti) som såg ut som en spya med en oliv i mitten så utbrast svärfar:
 
Svärfar: Jag är iallafall glad att jag inte tog det där!
 
Haha. Svärmor & svärfar hade beställt samma varmrätt men ingen av dem hade fattat att de innehöll bläckfisk, något båda deklarerat att de inte gillade när de tittade igenom förrätterna... Själv åt jag starkt kryddade köttfärsspett med ris, tzatziki & hummus, MUMS! & det var MYCKET mat på allas tallrikar så efter halva måltiden försökte svärmor pracka på svärfar lite av maten på sin tallrik, hon kunde inte riktigt erkänna att hon inte orkade äta upp så hon var tvungen att säga att köttet inte smakade bra & klyftpotatis inte var tillräckligt salt & titta Nhea har inte heller ätit upp hon heller, & pekade på min tallrik.

Mannen:Det finns ju annars saltkar här precis farmför näsan på dig, lite små spydigt.

Efter maten ville vi ha kaffe/te & svärmor sprang iväg på toa, när hon kom tillbaka utbrister hon till svärfar:

Svärmor: Men du har ju tröjan bak & fram!
 
& visst var det så -där satt han med tvättrådet uppstickande i halsen & v-ringningen ner i nacken & märket på högra skulderbladet... *asgarv* men tror ni han vänder på tröjan? Nix pix inte ens när vi kom hem till oss! Det var ingen som ville ta upp en beställning från oss mer så svärfar kilade fram & betalade vid kassan istället & så åkte vi hem till oss för att dricka kaffe.

Hemma hos oss stod jag & svärmor & mätte lite i köket för ett par ekhyllor vi ska sätta upp.

Svärfar: Är det hyllor ni ska ha där?
Jag: Ja
Svärfar: Men de är ju bara rafsa upp! (& tittar på mannen)
Svärmor: Rafsa upp! Så lät det minsann inte när de skulle rafsas upp hos oss inte, det var ju ett jäkla projekt!

& medan svärfar förklarar skillnaden i att borra i betong & i trä så står jag dubbelvikt & kissar nästan på mig av skratt.

Dagens meny:
Frukost: oboy, baguette med ost, skinka, sallad & tomat, satsumas & ½ äpple (det är STORT) Fika: satsumas & ½ kexchoklad Lunch: moussaka & satsumas Fika: nekatrin & knäckis med minilätta Fika: satsumas Middag: köttbullar med potatis & brunsås + lingon Kvällsfika: satsumas

När jag pratade med en av mina systrar häromdagen (inte sommartjejen) så skröt hon om hur hon svängde ihop egna köttbullar på 15 min, så idag ska jag försöka, brukar alltid bli smuligt & fyrkantiga, men kan hon så kan jag! Så jag har nu inhandlat blandfärs (vi äter annars bara nötfärs) & ska följa hennes "recept", får se hur det går!

Annars ser det ut att bli en smålugn dag på kontoret! & nu är det dax för morgonfikat!










Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken myspyshelg! Kommer nog bli fint i hallen, kan du inte lägga upp lite kort sen när ni fått ordning där? 3 månaders bakfylla låter inte så skoj, men en sån gång får man ju offra sig...;) Kraaam!

2007-10-01 @ 10:34:57
URL: http://blushie.blogg.se
Postat av: Sommartjejen

Han är för rolig din svärfar, jag skrattar lika mycket varje gång du skriver något om honom.
Vad spännande med present till mig!!! ;-)
Guuud vad jag längtar till helgen, det tror jag Viktor också gör. Tycker minsann han ligger o jollrar Moster Nhea mellan varven här hemma! =)
PUSS

2007-10-01 @ 10:35:47
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Nhea

Jenny- Klart det blir före & efter bilder på entrén, men det var 3 veckors leveranstid så håll ut! =) Ja det är inte roligt när man är mitt i det, men man överlver! =) KRAM
Sommartjejen- Tycker oxå jag hör små jollringar om det *längtar* Puss

2007-10-01 @ 10:44:50
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Camilla

Låter som en mysig helg =) Roligt me din svärfar å tröjan hihi =)
Stängde min gamla blogg labonita, men öppnade ny idag..
Kram

2007-10-01 @ 11:31:02
URL: http://salud.blogg.se
Postat av: Nhea

Ja jag tyckte väl att det var konstigt att jag inte kom in på din blogg! Kul att du startar om på nytt igen!
KRAM

2007-10-01 @ 12:06:43
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Camilla

Tack för tipset om satsumas =) Åt igår för första gången denna höst, himla goda =)
KRAM

2007-10-01 @ 14:31:23
URL: http://salud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0