Tillbaka på jobbet!

NU är jag tillbaka på jobbet igen! Känner mig helt ok, det stramar lite i ljumskar men när jag vet vad det är så känner jag mig mycket lugnare!

Söndagen:

Åkte till hemstaden för att fika med mina 2 vänner, den ena som nyss fått en liten bebis! & bebisen var ute på promenad med sin pappa medan vi fikade, skönt för mamman, men både jag & min andra vän blev nog lite besvikna =)
Men det är alltid trevligt att träffas & det blev lite babyprat & uppdateringar kring vad som hänt sen sist & precis när pappan kom med bebisen så går min syster med familj utanför fönstret, påväg in för att fika. De hade varit på julmarknad & ville ha en kopp värmande fika. Så vi bytte den ena barnfamiljen (som åkte hem) mot nästa & fortsatte fika.
Hade tänkt köpa med färsk fisk till mannen, men fiskdisken var lika ekande tom som plånboken dagen före lön, så vi bestämde oss för att lugna oss & köpa hämtmat påväg hem till oss istället. Sagt & gjort kl. 19 satt vi hemma i soffan & mumsade Indisk mat! & jag blev så proppmätt efter halva så jag fick med en portion till lunchen idag oxå *lycka*

Idag

Tydligen så har magen börjat sticka iväg eller så framträder den mer i snickarbyxor som jag har på mig idag för alla jag mött i korridoren har gullat med magen! hihi! Annars började dagen bra med en nedlagd server & alla började springa runt som yra höns & prata skit för vad annars kan vi göra när vi varken har tillgång till vår mail eller de 2 program vi använder oss av för att arbeta! Skrivbordet vimlade av lappar & telefonen har gått varm, märks att man inte varit här på ett tag...

Knäppte några bilder på nya möblerna innan jag stack hemifrån, ursäkta röran det är inte riktigt klart!



Entrén: karmstol i ek med grått tygöverdrag ca 2600:- Svenska Hem, Byrå ek ca 3500:- Svenska hem



Datarum/tillfälligt sovrum: Databord ca 3000:- Svenska hem

Har fått ett behov av att fräscha upp mitt hem med lite dukar, blommor, vaser, ljusstakar så här kommer min inköpslista:

Vardagsrum:

3 blommor till fönstret som stryckit med de 3 första gravidmånaderna
Duk till soffbord i brun/beiga toner
2 ljusstakar i svart/brunt till soffbord
ljusstakar/fat/vas till matbord

Entrén:

Krokar
duk till byrån
kvistar till vaserna

Måsten:

Hämta ut tavlorna jag ramat in
Sätta upp 3 väggljusstakar i entrén
Invänta matsalsmöbler ända till v. 50 *suck*

NU-FIKA!




Kommentarer
Postat av: En Mölnbobos Liv

Vilken fin byrå ni har köpt!

2007-10-29 @ 09:34:06
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Jossan

jaätte fina tapeter ni hade i entrén! vilket märke är de på dem?

2007-10-29 @ 10:13:49
Postat av: Nhea

Tack!

Jossan, jag tror att det är ecco tapeter, men du vet minnet är kort, de har ju suttit uppe i ett helt halvår nu =)!

KRAM

2007-10-29 @ 11:01:59
URL: http://nheas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0