Tröttis tjej på jobbet!

Gårdagen fortlöpte utan större misstag eller förseningar. Vi hade helt proppfullt hela dagen, fick slänga i oss mat & vid 17 snåret rullade Babsan iväg sittandes på kontorsstolen genom korridoren till toan med kommentaren "Det är väl iallafall bättre än att kissa på sig". Som tur är dagen lugnare, väldigt mycket lugnare om man tittar i kalendern & det känns skönt. Magen vill lixom inte stressa utan säger lite i från så jag fick slänga upp fötterna på skrivbordet & sträcka ut ett par gånger igår för att lugna den.

Föreläsningen var kanon, hade inga problem att hålla mig vaken. Men glömde kvällsfikat & har fått sota för det hela natten, har vaknat med nån timmes mellanrum & varit störthungrig, har mumsat både päron & yoghurt i natt men inget hjälpte. Så det var tur att jag hade sovmorgon i morse annars hade det gått tokigt. Nu kunde jag vila mellan toabesök, sminkning & hårfix, äta frukost i sängen, läsa en stund & sen borsta tänderna & gå iväg -för att sätta mig & fika på jobbet, hihi!

Sushibaren hade slut på avocado igår men slängde i lite extra rullar & räkor, så vi blev nöjda ändå. Babsan tog oxå mammasushi, hon hade aldrig ätit sushi & frågade om minsta lilla detalj. "Är det här lagom wasabi?", "Var ska jag lägga räksvansen?" & "Står den sig tills ikväll, jag hinner inte äta mer nu". Själv mumsade jag glatt i mig alla bitar, men kanske en aningens för fort för det kändes som att det bildades en stor gasboll högt upp i magen. & man kan ju inte direkt sitta & småfisa på en föreläsning...

Ha,ha fick precis ett samtal från en snubbe jag mötte på en parkering igår, han tillhör samma verksamhet som jag, fast vi jobbar inte på samma ställe, han misstänkte att han touchat min bil på parkeringen. Ska ut & fara sen & kika lite på den, det är ju inte MIN bil så jag skrattade mest åt honom, han lät lite små nervös...

Hittade 5 frågor på nätet på gravid. se som kunde "bestämma" vad det skulle bli för kön på barnet, bla hjärtljud, om håret på benen växte mycket, inställning till apelsinjuice osv. Apelsinjuice tänkte jag, usch nej det har jag inte druckit något, men så kom jag på -satsumas.... Stor Apelsinjuice konsumtion = tjej enligt undersökningen, håriga ben = kille, jag får nog en tvåkönad krabat!

Dagens meny:

Frukost: te & grov macka med skinka, ost, tomat & gurka i sängen, en likadan macka + 2 satsumas + te på jobbet Fika: satsumas Lunch: ska köpa något, är sugen på sallad Fika: päron & satsumas Middag: pannbiff med kokt potatis, stekt lök, brunsås & lingon Fika: frukt & keso



Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

*Skrattar* det fick jag med enligt undersökningarna. Jag tokåt ju apelsiner första trimestern och håret på benen
växte som aldrig förr till min mans stora besvikelse eftersom det mot slutet var HAN som fick raka dem!! =)
Men jag fick ju en liten kille...men nog är han sockersöt så lite tjejig är han kanske! *fniss*

Det där med gaserna känner jag igen, har nog ALDRIG fisit så mycket som när jag var gravid. Och inte gick de att stoppa heller oftast, det var liksom för fullt i magen så gaserna bara flödade! =) Både
där uppe o därnere, så håll i dig syster yster!!

2007-10-17 @ 10:57:26
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Annsofi

Hihi, jag gjorde också det testet när jag var gravid och det var lite knepigt... Jag fick "flicka" på tre av fem frågor och ändå blev slutresultatet efter alla besvarade frågor pojke??

Nu blev det ju en kille till slut ändå, så det kanske satt någon Saida bakom en annan skärm och redigerade testet?? :-)

Hoppas du är piggare idag och slipper stressa runt så mycket!

2007-10-17 @ 13:38:17
Postat av: En Mölnbobos Liv

Jag drack en hel tetra Godmorgon Färskpressad juice varje dag i ganska lång tid men ändå var det lilla Melvin som kika ut :-)

2007-10-24 @ 20:45:15
URL: http://massablaj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0