Uderbara Helg!

Vill börja med att tacka Camilla & Novalie för era fina ord! Det värmde!

Fredag:

Blev avsläppt av kollegan på stan. Gick in i en presentaffär & hittade en så himla söt ängel vars vingar bildar ett hjärta, så den köpte jag till mamma. Var inne på H&M & klämde & kände lite på babykläderna, så himla mycket gulligt det finns. Jag vill likt minn syster ha en riktig bebis inte en minivuxen. Så alla byxor med fötter på älskar jag. Hittade en sån himla söt överall, en beige lurvig sak med öron på luvan. Den ska jag köpa efter UL. Men dessa kunde jag inte motstå. Bebben gjorde nån slags volt i magen när jag höll i dem så jag kunde inte låta bli att köpa dem.




Gick till frisören. Har aldrig varit på den salongen förut. Bor ju i en ny stad så ajg känner mig för lite. Tyvärr hamna jag inte rätt denna gången heller. Det var en tjej som var så långt ifrån min smak hon kunde komma. Högljudd, yviga rörelser, nästan skrek över salongen så man hade lust att krypa under det där svart skynket. & håret ville hon aboslut inte slinga, det vågade hon inte "jag vill inte vara den som gör det här till svinto" & syftade på min avfärgning osv. Två andra frisörer kom fram & kände på mitt hår & sa "ja men det känns ju verkligen inte behandlat , tror inte det är någon fara" men hon vägrade. Varför reste jag mig inte bara upp & gick därifrån? Jag kände redan där att jag skulle bli missnöjd. Hon färgade utväxten, men den syns fortfarande så det syns knappt att hon gjort något. Blir så trött!

Mannen kom & hämtade mig, vi bakade pizza & mumsade i oss & sen blev det filmkväll.

Lördag:

Åkte till mina föräldrar, de bor ca 1 timmes bilväg från mig. Var skönt att träffa mamma. Hon var ledsen till en början. & blev jätteglad över ängeln, hennes "Skyddängel" som jag kallade den. Pappa for runt med dammsugare & golvmopp & rengöringsspray. Mamma fixade med blommor & jag lagade maten:

Mammas & pappas middag:

Förrätt: Bruschetta med tomater, mossarella & basilkaolja ringlat över (jag stekte bröden så de fick fina rutmönster, tärnade tomater & la i en burk & skar osten så allt bara var att lägga på & köra in i ugnen)
MIddag: Älgfärsbiffar  med potatisgratäng, rostade rotfrukter & kantarellsås ( jag räddae den fina älgfärsen från att bli köttfärslimpa & gjorde stora knosiga bulliga biffar som jag stekte yta på i panna & därefter ugnsstekte så de blev klara, potatisgratängen fixade jag så den bara var att köra in i ugnen)
Efterrätt: mamma hade bakat en jättefin äpple & lingonkaka med vaniljsås

Till kaffet: daimtårta

Dels blev jag chockerad över hur mycket de gentligen skulle bjuda på, lixom två kakor.... Men de brukar tydligen alltid göra så, så det var bara gilla läget.

Pappa beställde stora fina räksallader till lunch & vid 14.30 åkte jag hem.

Handlade mat till kvällen & sen hjälptes jag & mannen åt att laga mat.

Vår middag:

Förrätt: egen fiskade kräftor med baguette
Middag: fläskfilé fylld med vitlök, basilika & citron, lindad i bacon & potatisgratäng + stekta kantareller & grönsallad
Efterrätt: Geishakaka med glass

Fick en jättetrevlig kväll, massa skitsnack & en massa tjejsnack. Paret som kom hade precis bestämt sig för att skaffa barn så hon hade miljoner frågor & kastade längtansfyllda blickar på min mage... jag hade så trevligt att jag höll mig vaken till 23.30 -REKORD! jag somna sött medan mannen tog hand om disken -gulle!

Söndag:

Låg & drog oss LÄNGE i sängen. Bjöd mannen på frukost i sängen & vips så fick vi sms från mamma & pappa att de hade 30 min resväg kvar. Så då var det bara pallra sig upp. De hade med sig MASSOR av mat sedan lördagen med sig. Så det blev stor kalaslunch med kräfta till förrätt & sen en mix av deras middag & vår middag. Mannen & pappa fixae på övervåningen -var skitduktiga & gipsade klart båda smårummen & en bit av allrummet. Det hördes små svordommar från övervåningen då & då när pappa sågat fel vinkel eller satt knät genom nån gipsskiva, hehe.
Mamma & jag latade oss i soffan HELA dagen. Läste tidningar & pratade & åt smågodis. Masade oss iväg till ICA, mamma tyckte vi kunde gå ut & gå men vi ändrade oss när det regnade ute så det blev bil. & sen blev det fika, deras 2 kakor också vår. hade mat ut genom öronen kändes det som! De åkte vid 18.30 då mannen & jag duschade & gjorde oss kvällsklara & sen mumsade vi i oss grillad kycklingklubba & revbenspjäll med potatissallad & grönsallad medan vi tittade på SOS.

Hyllorna som bara var att "raffsa upp":




Mosters lilla minigris:



Dagens meny:

Frukost: 1 glas vanilj yoghurt. 1 päron, grova rutan med skinka, ost, tomat & gurka & satusmas Fika: satsumas Lunch: älgfärsbiff med potatisgratäng & kantarellsås Fika: äpple & satsumas Middag: raggmunk med bacon & lingon & keso Kvällsfika: fruktfat med keso











Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Vet du en sak systeryster?
DU ÄR UNDERBAR!
Love you.
PUSS

2007-10-15 @ 08:50:09
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Jenny

Hej! Vad avundsjuk jag jämt är på dina helger! Så himla mysiga själv jobbar man och är allmänt tråkig...=) Men du, det går att reklamera frisörer också och få pengarna tillbaka om man inte är nöjd! Tänk på det, för det är ju inte billigt att gå dit och blir man inte nöjd så ska de ju få veta det! Ha en bra vecka!! Kraaamar!

2007-10-15 @ 10:56:43
URL: http://blushie.blogg.se
Postat av: Nhea

Sommartjejen: U too ! Puss

Jenny: Ha, ha, det var kul att höra att du är! Ja, jag vet men oftast vill de ju istället "göra om" & jag vill inte gå tillbaka till samma igen, står inte ut med människan en sekund till =). Kram

2007-10-15 @ 11:51:21
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Anna

Ville bara säga att det verkligen var jättetråkigt att höra om din mamma. Hoppas verkligen att det ordnar sig till det allra bästa.
Kramar från mig till dig!

2007-10-15 @ 12:11:52
URL: http://anna1983.blogspot.com
Postat av: emmie

Gumman! Stackars din mamma, och er också förstås.Hon verkar ändå ta det bra måste jag säga. Mysig helg ni hade! Ni verkar ha en fin kontakt nu och att det är lugnare än i våras =)Min mamma har också haft proppar men inget har hänt nu på 12 år så jag ser positivt på framtiden.
KRAM Emmie

2007-10-15 @ 12:16:26
Postat av: Nhea

Anna: tack för omtanken!

Emmie: Det var antagligen just propparna som orsakade det i våras,hon fick en då som stämmer in på de "centrumen" så det känns ganska skönt att ha fått en godtagbar förklaring på det. Kram på dig & tack för dina ord!

2007-10-15 @ 13:08:08
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Zeb

Hej Nhea!
Läser härinne hos dig varje dag och har gjort det ett tag, men tror inte att jag skrivit nåt än. Hittade hit från Somris sida, henne har jag följt sen många år tillbaka.

Din blogg är så härlig med allt du skriver, inte minst all mat och allt gott du fixar, blir alltid hungrig av att läsa här :-) Provade förresten cevapicin, mycket gott!

Skönt att din mamma fått hjälp, så att det kan bli nån rätsida på hur hon mår!

Grattis till maggen också! Jag tror att jag hälsat det förut, men det kan man ju aldrig säga för många ggr.

Kram!

2007-10-15 @ 14:01:16
Postat av: Nhea

Zeb: Det är skönt att mamma äntligen är i rätt händer...! Kul att du är här inne oxå, roligt att få ett namn bakom de siffror jag ser i statistiken! Roligt att jag kan inspirera till ny matlagning & att jag kör igång din hunger =). Magen hälsar tillbaka =)!Kram

2007-10-15 @ 14:06:57
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Zeb

Kom att tänka på en sak: ni som renoverar/bygger kanske har nåt universaltips på hur man får bort bårder från tapeter, utan att tapeten blir skadad.
Vill måla om, men inte över bården och gärna slippa slipa och spackla (lat :-))

Kram!

2007-10-15 @ 15:53:03
Postat av: Camilla

Vilken gullig rad längst upp..
Låter som du haft en toppenhelg, va härligt =) Och all god mat, blir ju hungrig även om jag är mätt hihi =)Jättesöta små tofflor! En kompis har precis fått barn, man smälter ju när man går därinne och måste välja nåt att köpa, allt är ju så sött!
Verkligen snällt av dig att hjälpa din mamma med all mat!
KRAM

2007-10-15 @ 20:21:02
URL: http://salud.blogg.se
Postat av: Nhea

Zeb: Eftersom vi bygger ett helt nytt hus så slipper vi ju andras bårder & fula tapeter. Men tyvärr så tror jag inte man kommer undan att riva bort, slipa & spackla (fråga nån färghandel om de vet ngt) , det är VÄRT att lägga jobb på underarbetet annars blir man inte nöjd med resultatet iallafall! Lycka till!Kram

2007-10-16 @ 13:01:10
URL: http://nheas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0