Viktors dop-helg!

Fredag:

GIck hem tidigt från jobbet med växtvärk, packade i ordning, sov en timme & låg sen & läste tills mannen kom hem. Vi kom iväg sent & var framme sent, men 3 tappra personer var vakna & guidade runt oss i huset.

Lördag:

Sov halva natten, låg halva natten & vred & vände på mig pga växtvärken, men vaknade relativt pigg av barnen som viskade ute i hallen " Var är pannrummet?" , "Här" en dörr öppnas & tre små röster utbrister "Wow" *fniss*.
Blev gemensamt frukost. Syster hjälpte mig att platta håret & sen åkte jag & mannen hem till Viktor (& hans mamma & pappa).  Fixade till syster i håret medan V gymmade, så här söt är han när han gymmar:



Fick mig massor av Viktorgos, han ska ju helst stå i famnen, på sina små vingliga ben som viker sig då & då ,men stå det ska han -knasboll! Det är ju inte lätt att ha med en gravid & en ammande att göra, det krävs ju mat med jämna mellanrum så systers man kokade korv & räknade in bröden som vi alla 4 mumsade i oss innan vi gav oss i väg till kyrkan med motiveringen "Ät nu vi vet inte om maten kommer räcka därborta", haha.
Precis när vi skulle tåga längs kyrkogången sprakade det till i baken på Viktor, typiskt =) han var väl nervös stackarn.
Dopet gick utmärkt, Viktor skötte sig exemplariskt. Folk trodde nog att jag höll på att tappa honom när han lutade sig framåt & kämpade för att få tag i det blå bandet -tokstolle. Men det var tur att det var band på klänningen, de höll honom sysselsatt nästan hela dopet.
Efter dopmat/fikat så gav vi oss iväg till huset. Skönt att få sträcka ut i soffan. Männen gav sig ut på matjakt & kom hem med thaimat som vi dukade upp till en lite buffé& glatt mumsade i oss. Sov sen som en prinsessa med en & annan snyt/kisspaus innan klockan ringde & det var dax att åka hemåt...

Söndag:

Åkte redan vid 9 efter att mannen sett en orm simma utanför i kanalen. Jag & mamma är fortfarande övertygade om att det var hallucinationer så tidigt på morgonen. Vi körde förbi sommarhuset på vägen hem. Sen stannade vi till vid en stor möbelaffär & slog till på ett bord & 6 stolar. Bordet är rubust i mörkbetsad alm, med tjocka ben & i mitten ligger en svart stenskiva. Stolarna är svarta, klädda med en extra slitsark mocka som var impregnerad med tefflon så allt rinnande pärlades & ran av. Var först lite skeptisk till mocka & kletiga barnfingrar, men försäljaren visade diverse olyckor & torkade bara bort dem lätt med en trasa, så vi köpte det!
Var hemma vid 18, tog en sväng till pizzerian, ICA & tankade, sen sträckte vi ut i soffan framför tv:n mumsade pizza & drack LOKA.

Dagens meny:

Frukost: te & knäckis i sängen, baguette & te + satsumas på jobbet Lunch: kyckling med vildris & teriyakisås + mangoglass (Finud, Felix frys mat...) Fika Päron & satsumas Kvällsmat: pasta & sås med kassler & vin & timjan mm Fika: Har förprepparerat en liten skål ostbågar hemme, dvs de är på luftning, 1 dags gamla ostbågar är godast!

Känner mig lite små mosig idag, täppt i näsan, inte bara gravidtäppa utan massa snor oxå, får se om jag orkar hela dagen eller om jag ger upp vid lunch... NU -fika!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, vad kul med dop och han är ju för söt Viktor! Följer med spänning din syrras blogg också om Viktor, och nu då din med magen...Har nog bestämt mig att ta ur staven och kunna välja själv med piller när det blir en bäbis och det blir nog snart! =)

2007-10-22 @ 09:16:51
URL: http://blushie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0