Aggressionernas dag...

Igår hade jag en riktig argbigge-dag! Det började direkt när jag kom till jobbet & insåg att vi hade 3 presentationer inbokade men inte en enda bil i sikte & de dagar vi inte har bil så är det sagt att min kompanjon ska bidra med bil, så jag ringde henne för hon har typ nada koll & möttes av "Vaddå, har vi ingen bil? Näe, men min sambo har vår bil idag..." Verkligen suprice, så jag fick krångla med några kollegor så de kunde samåka, samtidigt som kompanjonen startat hjärnverksamheten & ringde stup i kvarten med nya "smarta" idéer som oftast gällde O som hon är väldigt aggresiv emot...

Väl på första presentationen som var tidigt på morgonen, innan frukost, jag hungrig, började bli ännu hungrigare på gränsen till illamående & kompanjonen bara babblar & babblar, jag försöker avrunda, chefen på stället försöker avrunda & hon bara babblar & tillslut börjar hon ta upp helt oväsentliga saker, alltså rent skitsnack som inte hör dit. När hon väl slutat babbla stack jag bara iväg för att hinna till kontoret för att fika innan nästa presentation.

Väl på kontoret efter fikat så tog jag upp det som hänt & talade om för henne att vissa delar som hon tagit upp, är rent skitsnack som inte hört till vår presentation, som kan förstöra ryktet av vårt projekt & som är baserade på antaganden, 
Jag:  "Jag vill inte att det ska tas upp på våra presentationer, för det är inget vi egentligen vet & det hör inte dit" 
Hon: "Men gårdagens grupp tog ju upp det själva"
Jag: " Ja men dagens gjorde det inte & då behöver inte du göra det!!!"

Hon ringde ett samtal angående skitsnacket för att som hon trodde "få vatten på sin kvarn", haha säger jag när det visade sig att det var precis tvärtom!!!

Nästa presentation innebar 20 min bilresa på motorvägen, samt att jag hade bråttom tillbaka för att jag ville träffa min kompis för sushilunch, så det blev klara direktiv redan innan vi åkte:

Jag: Jag vill åka om 5 min, vi tar upp det vi ska, vi pratar inte skit & vi försöker få dett gjort så fort som det fungerar.

Presentationen hölls för en grupp människor med en tydlig ledare i gruppen, en sån där kuvad grupp där en persons ord är lag även om man inte håller med. jag hatar sådant & den här ledarmänniskan började med att nedvärdera vårt projekt, de hade minsann ingen nytta utav oss för de hade inget sån klientel, då kände jag bara "lilla vän nu jävlar" så jag kunde inte låta bli att säga: Det är ju precis det här vi försöker förklara, era klienter funkar inte i de "vanliga" mallarna, det är därför ni ska använda OSS, vi går in på personnivå osv... & min kompanjon fyllde på med en till näsbränna. & DÅ började övriga gruppmedlemmar prata, de hade hajjat & var intresserade, men inte förrän hon fått sig en näsbränna vågade de andra öppna truten. Det värsta är att det här är vanligare än man tror & jag avskyr det!

Kom till & med tillbaka lite tidigare än jag räknat med, hon var bra sugen på att följa med & luncha men jag kände bara "jag orkar inte" så jag ignorerade det.

Lunchen blev supermysig!

Eftermiddagen spenderades på möte för att sticka i förtid & dra dagens sista presentation, väl där, säger de att personalen sitter på ett helt annat ställe & har möte. Så vi fick vrålköra dit för att haffa dem innan de stack & ursäkta oss & deras chef hade sagt "de VET att de ska vara här" & jag påpekade att det kanske han drömt att han berättat för oss, för någon sådan information hade vi inte fått & nu har jag även kollat igenom de mail som skickats mellan den chefen & mig & han har INTE informerat om det!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag vet jag lixom inte riktigt vad som hände i morse, jag fick i princip knuffa av mannen från toastolen för att hinna sticka ner huvudet i tid. Jag som trodde jag slutat med de där spyfasonerna...



V. 12, igår klockan 17, snacka om att tarmarna har uppror mot sin nya besökare!

Känns sådär mysigt med gemensamt fredagsfika idag, skulle helst vilja äta min macka på toaletten, men jag får väl sätta mig påen "spring i från" vänlig plats...


Dagens meny:
Frukost: oboy, baguette med pålägg & förhoppningsvis en massa grönsaker & någon godsak Fika: äpple & plommon Lunch: sparrissoppa & pannkakor med keso & drottningsylt Fika: en glass på vägen hem? Fika: varma mackor Middag: hemmagjord plankstek Kvällsfika:?!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Anteckningar i Svarta Boken - do´s and don´ts med mina egna barn! Påmin mig!!& mitt argument "Jag orkar inte" funkar inte i dessa situationer...

Pratade i telefon med en av mina systrar:

Jag: Hej det är jag
Hon: Hej!
Jag: hur är det?
Hon: Jo nu är det bra, jag har satt F framför datorn däruppe & E framför en film härnere, så nu är det lugnt & skönt!
Jag: Jaha, ska du börja laga mat nu eller?
HON: Näe, mannen tar med pizza hem, jag tänkte slänga mig i soffan!

Alltså det är inte pizza på en torsdag som jag hakar upp mig på det är att dator & tv får agera barnvakt istället för att UMGÅS med sina barn, jag hoppas jag likt Svintoflickan tar med mina barn i sysslorna, tex. fixa sallad eller baka kakor, är inte det betydligt mysigare än att parkera dem framför en film eller dator? *suck*


Kommentarer
Postat av: Jenny

Håller med dig fullständigt i allt...till och med det där med pizza på en torsdag, när ska man ha helglyx och nåt att se framemot då? Varför vill man inte umgås med sina barn heller är ju så konstigt? Jag var ett sånt barn som satt mycket framför teven i och för sig..men jag ville det och tyckte om teven...men jag tror tv och dator blir barnvakt för ofta...barnen blir ju alldeles konstiga...=)

2007-09-21 @ 08:47:41
URL: http://blushie.blogg.se
Postat av: Sommartjejen

Åå kära nån vilken tuff dag du hade igår! Men det låter som du har koll på läget o klarar av de mest tjuriga tanterna!! :-)
Uuuursöt mage har du nu också!!! Blir nästan lite avundsjuk, det var ju så mysigt att få visa upp den. Fast illamåendet kan du behålla, det är jag inte sugen på!
Håller med dig om barnuppfostran, här gör vi alltid kvällsmaten tillsammans. H får välja om hon vill vara med o laga maten eller om hon vill duka, det är viktigt att de får känna sig delaktiga och får ett eget ansvar tycker jag! :-)

2007-09-21 @ 09:17:01
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Hemlliz

Håller med dig om att man borde umgås med sina barn, inte sätta dom framför datorn och tvn.. om det inte är nödfall.. men det lät det ju inte som.
Skönt att din blogg fortfarande är öppen, efter lite över 1 veckas datorbortvaro upptäckte jag ju att din syrra hade låst sin*snyft*

2007-09-21 @ 10:14:46
Postat av: Hemlliz

Håller med dig om att man borde umgås med sina barn, inte sätta dom framför datorn och tvn.. om det inte är nödfall.. men det lät det ju inte som.
Skönt att din blogg fortfarande är öppen, efter lite över 1 veckas datorbortvaro upptäckte jag ju att din syrra hade låst sin*snyft*

2007-09-21 @ 10:15:28
Postat av: Nhea

Yes, men om du vill komma åt lösenorden är du välkommen att maila mig på [email protected], så ska jag vidarebefodra dig till syrran!

2007-09-21 @ 10:34:29
URL: http://nheas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0