Fredag igen!

Kort arbetsvecka denna veckan pga sjukdom, men det behövde jag!

Gårdagen avlöpte fint, fick till & med stund utan det minsta illamående på kvällen vilket var gudomligt, håller tummarna för att det håller på att vända! Hade tänkt laga flygande jacob när jag kom hem, men fullkornsris står mig bara rakt upp i halsen, så jag köpte pannbiff på vägen hem + kantarellsås! & sen efter maten for jag iväg på ICA & handlade, känns som allt börjar sina i vårt hem toa pappret hängde på sista versen, hushållspapper har inte funnits på 3 veckor & servetterna som åkt fram istället har börjat återanvändas. Känns som att mitt hem håller på att gro igen bara för att jag mår pyton eller är för trött. Det enda som ser någorlunda ut är köket som mannen torkar av & plockar runt i varje kväll när jag däckat i soffan.



Hittade ett gudomligt bra kvällssnax igår, salta kringlor! 60 g påse, blev lagommätt, knappt någe fett & både salt & krispigt! Har försökt med glass = för sött får halsbränna, frukt = för lite energi = panik hungrig mitt i natten, chips = för fett = halsbränna/illamående, macka = ok men lite trist...

Helgen ser ut att bli lugn, ska försöka vårda mitt hem tänkte jag. kanske ta en tur på stan. Mannen ska på fotbollen på lördag i Sthlm med representationsmiddag & grejjer innan, så jag blir home alone. Ska hyra en riktig tjejfilm, någon som har ett bra tips på en ny bra rulle som kommit ut?

& så ska jag baka egen pizza & njuta!!! 



 Gårdagens meny:


Frukost: 2varma mackor, 1 glas oboý Fika: 2 knäckisar + 1 banan Lunch: fiskgratäng med skaldjurssås Fika: 1 nektarin + 2 knäckisar Fika: 2 varma mackor med ost & skinka Middag: pannbiff med kokt potatis & kantarellsås
Kvällsfika: 60g salta kringlor & färska jordgubbar

Dagens meny:

Frukost: 1 glas oboý, 1 varm macka med ost Fika: 2 grova skivor bröd med ost & grönsaker, 1 torkad aprikos Lunch: ost & broccolisoppa med 2 varma mackor med ost & skinka Fika: ? Middag: flygande jacob med jasminris Kvällsfika: salta kringlor & jordgubbar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0