Huvudvärk...

Sitter här med en molande huvudvärk, hoppas den håller sig någorlunda i schack under dagen, för jag har varken lust att gå hem före 15 eller ta några tabletter...

Igår kände jag mig betydligt fräschare än i måndags, lagade maten, fixade & donade i köket, väntade på att grannen skulle komma & hämta papprena hon frågat om, men inte dök hon upp! *suck* hatar när folk inte håller de dom säger.

Diskuterade tak på övervåningen & kamin till nedervåningen med mannen, tydligen hade företaget fått ett "skit bra" avtal gällande kaminer, så nu blir det genom företaget den ska köpas & då blir det till att montera den själv... Ja,ja det är ju inte mitt problem! hade ju dock känts smidigare om någon filur kommit dit & gjort arbetet medans vi var på jobbet...

Sedan blev det gissningslek. Svärfar hade fått fångst i sitt mörthus & jag skulle gissa vad som fanns där i & gissade på allt från mört till gös, men allt var fel. En stackars MINK hade simmat in i mörthuset -stackarn!



Minken på bilden är inte samma mink som svärfar "fångat"...

Idag ska jag medverka vid ett läkarbesök med en av mina klienter. Känns sådär inspirerande just nu...

Dagens meny:

Frukost: oboy, tekaka med ost, sallad & tomat, nektarin Fika: plommon & äpple Lunch: gårdagens middag Fika: 2 knäckisar med minilätta Fika: havregrynsgröt med keso & äppelmos Middag: folieugnsbakad torsk med kokt potatis & spenat till mig & äggsås till mannen Fika: mangorippelglass




Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

håller du dig alltid till din meny?
fuskar du aldrig?

2007-09-19 @ 10:48:39
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Nhea

Oftast håller jag mig till menyn, det som kan ändras är kvällsfikat, men om jag småäter är det mest frukt som slinker ner, plommon eller äpplen. Godis har min kropp ännu sagt NEJ TACK till!
KRAM

2007-09-19 @ 11:48:17
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Linda

Surfade runt på måfå och hamnade hos dej :-) Vad smart att planera in vad man ska äta under dagen. Den smarta idén lånar jag nog från dej...försöker nämligen gå ned i vikt och hamnar alltid vid godishyllan i affären med en vrålande tom mage. Behöver disicplin och en plan...och det verkar "dagens meny" vara :-) *kram*

2007-09-19 @ 13:41:32
Postat av: Jenny

Självklart får du länka till mig, det är ju bara roligt om fler läser! =) Kraam!

2007-09-19 @ 14:05:12
URL: http://blushie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0