Irriterande tantkackel!

Kan man inte bli sjuksriven för man inte orkar med sina surkacklande arbetskamrater? *suck*

Vid fikat i dag:

O: Är det någon som vet varför E plötsligt bara tagit semester i 2 dagar? i mycket sur ton..
Jag: X är väldigt dålig igen, Y hade ringt & bett E komma upp för de trodde det var sista dagarna nu...
M: Å nej vad hemskt! skriker över hela fikarummet, för hon pratar alltid så jävlahögt
N: jag pratade med E i morse & det vars här... blir avbruten av M
M: Att allting alltid ska hända E, jag förstår inte det är så förfärligt!!!
Jag: Men N vad sa E i morse då? blir avbruten av...
O: Jag tyckte det var lite konsigt att hon bara tog semester sådär...
N: Hon sa.... Blir avbruten av M...
M: Å hunden som varit dålig  oxå, inte är det bara en sak...
N: Jo hon sa... Blir avbtuten igen...
M: Tur att allt är bra med Å iallafall, mitt i alltihop...

Jag blir galen! Där sitter en person med färsk information & 2 andra lyssnar inte ett skvatt, skriker så man får ont i öronen & skiter fullständigt i att någon annan försöker prata... & alla dessa sura toner, lixom ta för givet att någon bara släppt allt för att åka iväg på något självupptaget roligt när det i själva verket handlar om något skit tragiskt..

Senare vid fikat:

N: Ska vi alltså inte köpa någon bröllopspresent?
O:Jag trodde möhippan var vår present & så får hon ju kortet...
N: Men ingen present?
Vi andra i kör: Nej!

Lixom inte en kotte är bjuden på bröllopet från oss, inte skickar man väl dit en bröllopspresent då heller?




Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är så jobbigt med såna där damer på jobbet, har precis bytt jobb och kommit ifrån ett gäng kackelhöns, skönt säger jag bara! Följer din mage med spänning nu, spännande för en som mig, som inom en snar tid kanske skaffar en egen, hur det är från början...=) Ta hand om dig! Kraaam!

2007-09-13 @ 11:24:56
URL: http://blushie.blogg.se
Postat av: Nhea

Kul att du gav dig till känna!Man undrar ju vilka filurer som brukar läsa bloggen varje dag när statistiken visar en helt annan siffra än de ca 5-6 st som bruka kommentera med jämna mellanrum!=)
Ja startsträckan till att ta steget att verkligen starta "bebisverkstan" var för mig ganska lång & fundersam, men när jag/vi väl bestämde oss gick det undan, hoppas det blir likadant för dig! Jag var av slaget - när jag väl bestämt mig hade jag gärna gått runt i v. 25 ungefär...
Har bra tips på forum, sidor osv när du väl bestämmer dig & om du då är intresserad!
Stor Kram från mig & lilla bulan!

2007-09-13 @ 14:08:38
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Jenny

Härligt att karlarna kanske skärper till sig när det är dags då? Får hoppas på det, och det blir nog en liten baby efter årsskiftet, eller åtminstone försök till en...staven ska ur, blir nog en trevlig överaskning för J. det...=) Kram!!

2007-09-13 @ 14:59:50
URL: http://blushie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0