Måndagen....

Måndagen var stora "kom ut" dagen, lilla Pyret blev officiell för övriga vänner, fler tummar som kan hållas om att allt ska gå som det ska.

Måndagen var oxå en dag av chock, fick veta av en gammal kollega att den jag arbetat närmast på mitt gamla jobb mist sin käresta, helt plötsligt, barn finns i bilden. Först blev jag så chockad att jag inte visste vad jag skulle göra. Nu har jag hämtat mig lite & bestämt mig för att skicka ett kort & letat upp 2 tänkbara texter att skriva i kortet...

Mannen var ledig & fixade med panelen på övervåningen samt målade lite i tvättsugan & satte de sista listerna, mycket fint!

Han stod även för kockkonsterna, jag hade beställt cevapcici med jasminris & örtsås & mitt i matlagningen kom grannen förbi som hoppat på en utbildning snarlik min egen så jag stod & pratade med henne tills maten var klar. Väl till bords så serverades cevapcicin som smulfärs *asgarv* mannen hade aldrig fattat att det skulle göras biffar, men det blev ju gott ändå!

Efter maten fick jag en förskräcklig huvudvärk, så jag blev liggandes i sängen fram till 20 & läste nya Plaza kvinna, sen masade jag mig upp & slängde ner lite glass & marängen i en skål & kollade 30 min på Rhapsody in rock innan det blev läggdax.

Nu är det snart mötestime!



H&M onlineshop



H&M 149:-

Dagens meny:

Frukost: tekaka med ost, sallad & tomat, oboy, nektarin Fika: äpple & 2 plommon Lunch: cecapcicismulor med jasminris & örtsås Fika: 2 knäckisar med minilätta Fika: varma mackor Middag: falukorv i ugn med potatismos Kvällsfika: glass med mangorippel



Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Vad är det för mat? Har aldrig hört talas om...

2007-09-18 @ 10:34:42
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Camilla

Det va fina toppar du köpt =) Undrar oxå.. vad är det för maträtt? KRAM

2007-09-18 @ 11:12:22
Postat av: Anonym

Är det cevapcicin ni menar? har ni inte sett reklamen?
Kryddblandning från Santa Maria man kör ner i 500g färs & gör biffar av?
Skit enkelt & gott!
Jag brukar lägga biffarna i form i ugnen 225 grader ca 25-30 min, då blir de ordentligt genomstekta, för att få rött i mitten, minska tiden...

2007-09-18 @ 11:41:25
Postat av: Emmie

Hej favotriten! Vad skönt att du mår bättre! Cevapcici är mina favvosar! Det är supergott och lustigt nog brukar vi ha samma som er till fast + rå hackad lök vid sidan + hackad gurka. SMARRIGT! De blir kanon att grilla oxå! MAGFRÅGAN: Jag hade ingenting på magen för sprickor men jag tror precis som sommartjejen att varför inte göra det så har man gjort det i alla fall. Det skadar ju definitivt inte. Har du fått några cravings ännu???? Med dottern hade jag grönt äpple eller ramlösa citron, med sonen i magen var det KÖTT, bearnisesås + feta saker som stod högt! Jag kunde ibland desperat be mannen åka ut mitt i natten efter choklad! Och han var så snäll att han gjorde det =) Kram från emmie

2007-09-18 @ 16:34:15
Postat av: svintoflickan

men vad jobbigt för din fd kollega.vad hemskt de måste vara att bli själv..och med barnen.vill inte ens tänka på det.
vad skönt du snart går in i vecka 12!
blää regnar här.ska slappa.
kram

2007-09-18 @ 16:38:37
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: Sommartjejen

Nej den reklamen har jag missat, får prova det då! :-)

2007-09-18 @ 19:14:47
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0