Måndagen...

Det är härligt att se att Svarta boken fick så bra respons, visst vissa saker kommer säkert ändras när man står i situationen själv, men det känns ändå bra att tänka igenom situationer & fundera kring -vill jag ha det sådär?! & VAD måste jag göra för att undvika det?!

Vi umgås med olika barnfamiljer, de flesta beundrar jag för att de ägnar så himla mycket tid med sina barn -de ÄR med sina barn även om de är borta på fest eller om de har gäster, det är inget snäs & fräs utan de lyssnar på barnen & är uppmärksamma på dem, dessa familjer har fantastiska barn & de är mina förebilder.
Sen finns det även barnfamiljer av andra slaget, de som väckte så många frågor hos mig, man blir lite kluven - är det jag som har befängda åsikter? Är det jag som tänker fel? Så det var skönt att höra att ni tänker i liknande banor som jag. & tusen tack Emmie för klistermärkestipset -underbart! Det kanske inte är klistermärkena i sig som gör "under" i situationen, jag tror mer att det är för att barnen märker att mamma & pappa anstränger sig & bryr sig om mig! & att de fick välja bland saker som man GÖR tillsammans -inte den största bilen i leksaksaffären som är rolig 5 min, det är helt i min smak! Helt klart ett tips jag ska ta med mig på vägen!

Igår berättade jag för min chef om bebisen & då åkte ju min kompanjon med på köpet oxå eftersom hon satt bredvid när jag pratade med chefen. Kompanjonen höll på att trilla av stolen, hon hade inte fattat ett skit. Det enda hon tänkt på var att "men hon har ju precis ätit ett äpple, ska hon äta en nektarin nu oxå" men konstaterat att "ja men frukt är ju nyttigt -det är väl bara att haka på" så varje gång jag smaskat på någon frukt så har hon tagit en banan eller dyl. *asgarv*

Var relativt fräsch igår, jobbade över en smula men orkade ändå slänga ihop en lasagne när jag kom hem & sen tittade mannen & jag på en film, tyvärr låg jag & vredmig av trötthet redan 19.40, men gav inte upp förrän 20.45...

Glömde menyn igår, så idag kommer 2:

Gårdagens meny:

Frukost: oboy, baguette med ost, skinka, sallad & gurka, 1 nekatrin Fika: äpple Lunch: lax med pressad potatis vitvinssås med räkor, sparris, 1 satsumas & 1 kaka Fika: glass + 1 knäckemacka med minilätta Fika: 2 digestive Middag: lasagne med pizzasallad Fika: chokladglass med strössel

Dagens meny:

Frukost: oboy, baguette med ost, skinka, sallad& gurka, 1 nektarin Fika: 1 äpple Lunch: lasagne & pizzasallad Fika: 2 knäcke med minilätta Fika: satsumas Middag: hemmagjorda hamburgare med bröd & en massa "fyllning" Fika: glass

Kommentarer
Postat av: svintoflickan

ååå vad du äter massa gott jämt..jag blir såå sugen.
häromdagen var jag sugen på friterad kyckling med sötsur sås och friterade nudlar...men hur mycke sånt tror du de finns i vår lilla håla..hi,hi..
ååå nu blev jag hungrig igen.
natti natti

2007-09-25 @ 22:22:58
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: Nhea

Å KINAMAT! Det kanske blir vår fredagsmiddag (måste börja förhandla med mannen)! MUMS! Som tur är har vi ganska bra utbud av hämtmat, det är inte bara pizza, utan kinesiskt, indiskt, thai, libanesiskt, sushi & grekiskt...
Kram

2007-09-26 @ 08:08:51
URL: http://nheas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0