& slöare blir man

Igår när jag kom hem tog krafterna slut... Jag däckade i soffan! Sm tur var jobbade mannen över & var inte hemma förrän vid 21 så jag slapp laga mat utan kunde nöja mig med mikromat. Han ringde på vägen hem & vill ha fika, men jag orkade verkligen inte. Att bara ta tag i sig själva, resa sig ur soffan, göra mig i ordning & gå & lägga mig tog 30 min att genomföra. Bedövande trötthet!


Igår fick vi vår beställning. Vi har beställt lamm från en kompis till mig som har lite djur. Så igår kom det två kartonger färdigstyckat lamm, färs, skivad bog, hel sadel, fiol... Ska lämna in fiolen på rökning så vi kan smaska i oss den till jul!


Var skitsegt att ta sig ur sängen i morse, hade kunnat somna om ett par gånger till, brukar annars stå & titta på hur oboý muggen snurrar i mikron & tycker det är de längsta 2 minuterna jag någonsin varit med om. Idag fick mannen sköta den biten & jag snoozade drickandes choklad ända till 6.50 Men ändå var jag på jobbet till 7.30, imponerande va? =)

& när jag väl kom till jobbet stod en underbar arbetskamrat i fikarummet med så himla vackra hallonkakor att jag nästan började tjura, de såg verkligen ut att vara tillverkade på konditori, men det var hon som gjort dem "för att hon kände för att baka". Gulle!

Har bokat bord & checkat menyer på stadens restauranger, ska jag få besök på lördag, tjejligan kommer till mig för en dags umgådandes med shopping & restaurang besök & avhandling utav allt skvaller, tänkte droppa min hemlis då... Sen är den officiellt för alla utom på jobbet... Där jag redan fått tillsägelse av min enda kollega som "vet" att jag borde ha munkjackan igenknäppt...



Måndagsmenyn:
Frukost: oboý & tekaka med ost & tomat Fika: 1 äpple Lunch: korv, stekt potatis & ägg Fika: 1 banan, 2 knäckisar med minilätta Fika: 2 varma mackor Middag: weight watchers mousaka & 2 varma mackor Kvällsfika: ½ask jordgubbar & ½ banan

Tisdagsmenyn:
Frukost: oboý med tekaka ost & tomat, hallonkaka Fika: 1 nektarin Lunch: fiskgratäng med citronsmak Fika: frukt & 2 knäckisar med minilätta Fika: 2 varma mackor Middag: korvstroganoff med jasminris Kvällsfika: jordgubbar & grapefrukt




Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Syns det redan att magen börjar puta...hi hi...börjar bli dags för lite magbilder snart tycker jag!! :-)

2007-09-11 @ 18:46:52
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0