Slöhög med åsikter...


I tisdags morse kom en kollega till mig & frågade vilken dikt vi skulle använda till ett telegram vi skulle skicka till ett brudpar vi båda känner... Det var två dikter som gick ut på " hej hopp under filten om 9 månader kommer pilten" fast i lite "snällare" form... Hon frågade ju om min åsikt & personligen ville jag inte välja en sådan dikt, just för att man VET aldrig... Tänk om paret sitter där på bröllopet & vet att de inte kommer få egna barn, eller att de just nu genomgår utredning eller dyl. & har sett fram emot bröllopet som en paus i något enormt jobbigt, ett tillfälle att hämta kraft igen & så blir de påminna iallafall, dikt efter dikt... V som har adoptivbarn höll med mig & sa att deras bröllop varit precis så & alla dikter mer känts som ett slag i magen än något "roligt"... Nåväl, jag lyfte bara fram min åsikt & sa även att ville alla andra ha den andra dikten så kör, det här är bara mina känslor & jag tycker det finns så himla många andra dikter som handlar om KÄRLEK, för det är väl ändå därför man gifter sig?

Igår kom en annan kollega in till mig på kontoret, mäkta besvärad för kortet var klart & de hade valt en "hej hopp" dikt & nästan bad om ursäkt för de visste ju min "åsikt" osv. Då har det alltså gjorts en höna av en fjäder här bakom min rygg & ALLA visste min åsikt för sladdertackan som frågade mig i första hand hade varit så vänlig att lyft fram min åsikt för ALLA som blev tillfrågade... Så efter det går alla & tittar lite medlidsamt på mig & tassar lite på tå... Rätt skönt faktiskt då slipper jag iallafall att sladdertackan (som nog är den enda som skulle kunna haspla ur sig något sådant) råkar fråga i en obekväm situation varför jag blivit så tjock, är jag kanske med barn? eller något dyl.



Projektet har inte riktigt kommit igång än, igår hade jag aboslut NADA att göra & det är hur trist som helst, så jag gick hem klockan 15.00, vilket var superskönt. Lagade snabbt maten medan orken fanns kvar & läste ut min bok. Mannen ringde vid 17 & meddelade att han skulle blir sen &  jag kunde äta i förväg -OM jag fixade matlåda åt honom... Så jag åt & gick sen & la mig, vaknade av att mannen kom hem vid 19 & kort därefter kom svärfar. Mannen hade lämnat varor till en kund på vägen hem med lastbilen & mannens bror behövde lastbilen för att hämta varor idag, så då åker svärfar ett par extra mil för att skifta bil åt sina söner... När jag pratade med dem innefrån sovrummet hördes en orolig stämma.



Svärfar: Å nej är du dålig igen?
Jag: Nej då jag är bara fruktansvärt trött

Så var jag tvungen att ta mig upp ur sängen & visa mig, han fick väl en smärre chock över en mysbeklädd småfet JAG som kom ut ur rummet med sminket utdraget över halva ansiktet & håret på ändå. Han passade på att ta med sin lammhalva hem, jag hade bara slängt in själva kartongen i frysen & inte orkat ta ur lammfiolen som vi ska lämna in på rökning åt dem, så när han öppnade kartongen för att ta ur den satt typ allt fast i varandra & de fick hämta hammare för att slå bort det som inte hörde till fiolen, hihi. 45 min senare ringde svärmor & frågade sin son om han visste vilka delar som var vad, vilket jag fick berätta för henne för mannen & svärfar hade absolut ingen aning även om jag förklarat det för dem 45 min innan...

Gick & la mig igen, släpade mig upp för att se IDOL & sen gick jag & la mig för natten & somnade sött...

Nattens drömmar:



Har haft sex med en vinflaska, (kanske dax att krypa över på mannens sida igen), samt skrikit efter Coca cola i en kiosk där min far tydligen jobbade... hmm... jag som mått illa av bara tanken på Cocla cola sen jag blev gravid, kanske dax att prova igen?



Dagens meny:

Frukost: oboy, tekaka med ost & tomat, nektarin Fika: äpple Lunch: tonfisk med potatismos & hollandiesås (orkade inte göra gratängen igår) Fika: 2 knäckisar med minilätta Fika: varma mackor Middag: green curry wook med jasminris Kvällsfika: jordgubbar, nekatrin

Funderar på att ta mig hem runt treidag med, har absolut ingen inbokat på hela dagen & jag mår inte bra av att sitta här & glo in i dataskärmen, så kanske man kan orka släpa fram den där dammsugaren jag tänkt göra så många gånger det senaste, kanske orkar slå på en skvätt vatten i mina snart torkade blommor & hänga den där tvätten som fortfarande ligger kvar i maskinen sen i måndags. Vi kör numer luktmetoden hemma hos oss, luktar tvätten normalt -är den bara hänga, luktar den unken skit så kör man den en gång till... BM sa att tröttheten skulle avta senast v. 15... Shit vad man hinner sunka ner ett hus på 4 månader...


Kommentarer
Postat av: Camilla

Tycker din åsikt var bäst ang dikten till brudparet. Man vet ju aldrig vem som har lätt/svårt för att få bebis, och som du sa så handlar ju bröllop om Kärlek först och främst!

2007-09-13 @ 10:19:03
URL: http://labonita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0