Tisdagsrecention + onsdagsmage!

Var betydligt piggare när jag kom hem igår, fixade i köket & lagade mat (korvstroganoff med jasminris & kokt broccoli). När vi ätit klart tog mannen disken & tvätten & jag åkte & handlade. När jag kom hem hade mannen somnat i fåtöljen så jag fick skratta själv åt IDOL. Har man inte fått sett fler personer som gått vidare förr om åren? Nu har man ju inte riktig koll tycker jag...
Ville så gärna se House men orkade inte utan tog med mig min bok jag snart läst ut in till sängen & somnade sött 21.30.

Onsdagsmeny:
Frukost: tekaka med ost& tomat + oboy & persika Fika: äpple Lunch: Findus moussaka Fika: 2 knäckisar med minilätta Fika: smörgås Middag: tonfiksgratäng Kvällsfika: apelsin+ jordgubbar

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Min mage (bild tagen i morse):



Imorgon går jag in i v. 11 & det mesta putet beror nog på tarmar som slår bakut för någon annan gör anspråk omplatsen, men luvtröja är ett MÅSTE på jobbet...

Gravidstatus:
Det värsta illamående har gett med sig (peppar, peppar...) mår nu mest illa korta stunder när jag blir för hungrig eller för trött. Är konstant trött, vissa dagar så att kliva ur soffan känns som att bestiga mount everest... Tuttarna värker till & från, men har mer anpassat sig till kroppen & känns inte lika mycket som främlingar. Har känt en konstig smak i munnen den senaste tiden, spelar lixom ingen roll vad jag än gör, vad jag äter, tuggar tuggummi eller borstar tänderna, men igår gick det upp ett ljus -den berömda metallsmaken har anlänt! Humöret kan man inte kalla direkt på topp, håller det i schack på jobbet, men mannen får sina avhyvlingar på kvällarna... sorry!
Oron finns fortfarande kvar, men för varje dag som går så känns det bättre, nu har jag SNART klivit över 12 veckors strecket...


Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Åååå vilken
söt liten putmage!
Min visade sig också väldigt tidigt och det berodde nog också på protesterande tarmar som fick flytta på sig eftersom lilla Viktor ville ha sin plats därinne. :-)

2007-09-12 @ 09:35:29
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Gisela

Men vilken söt mage :) Måste kännas härligt att se den växa... KRAM

2007-09-12 @ 12:11:04
URL: http://gisellas.blogg.se
Postat av: Nhea

Ja det är härligt! Längtar efter att det ska synas ordentligt! =)
KRAM

2007-09-12 @ 13:00:11
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Camilla

Gud vilken liten söt gravid-mage du har! En kompis fick precis sin lilla bebis, så kul när man sett magen växa och ut kommer världens sötaste =)
Skönt att ditt värsta illamående är över, hoppas det håller sig borta nu! KRAM

2007-09-12 @ 13:53:21
URL: http://labonita.blogg.se
Postat av: svintoflickan

å hjälp vad duktig du varit o skriva de senaste då..kul.å söt liten liten mini mage..hi,hi ska bli kul att följa :-)
men bläää vilken äcklig förklaring av doktorn..usch man blir ju alldelles illamående.
ha de bra.
kram

2007-09-12 @ 17:50:56
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: Novalie

Vilken fin mage! Hoppas att allt är bra med dig! Kramar!

2007-09-13 @ 12:18:50
URL: http://novalie.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0