Tjockis!

Idag fick jag ett bra tillfälle att kläcka Pyret nyheten på jobbet! Endel hade anat andra satt förvånade, men alla blev jätteglada förstås.

Gick in i lunchrummet då jag möter argbiggan:

Argbiggan: Hej Tjockis!
Jag: Vad säger du?
Argbiggan: Ja men nu FÅR man ju säga så...
Jag: Passa dig du...

Ok, om jag varit så gravid att jag verkligen varit TJOCK, men nu är det ju bara en liten bula & argbiggan är HON som väger ca 100 pannor & alltid tjatar om hur svårt hon har att gå ner i vikt & hon har inga barn att "skylla" sin fetma på. Ska HON kalla MIG tjockis?

Antar att detta inte kommer bli sista gången... Så nu smids planer för nästa tillfälle typ:

Argbiggan: Hej Tjockis?
Jag tittar mig förvånat omkring
Jag: Jag ser ingen spegel här...

eller:

Argbiggan: Hej Tjockis!
Jag: Om du kallar mig tjock, hm vad ska jag då kalla dig? Fetto kanske?

Tror inte detta skulle vara så uppskattat!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Bra att du smider planer om hon skulle säga nåt igen! Bara tråkigt med folk som ska säga såna saker istället för att vara uppmuntrande & komma med snälla och sanna kommentarer! Sen tycker jag du ser ut att ha en liten söt bebis-bula, inte tjock nånstans!
Ha en jättehärlig helg =)
Kram

2007-09-28 @ 14:38:39
Postat av: E

Annars kan du säga: Ja, min mage kommer iaf att försvinna om ett tag när jag får pyret men för VISSA blir det svårare!

2007-09-28 @ 19:48:58
Postat av: svintoflickan

jo alltså just att bli kallad tjockis tycker jag faktiskt inte är kul ens när man är gravid..beror väl också på tonfallet o VEM som säger det.
allafall så de jag har sett är du ingen tjockis utan en gravid snygging !!!
nu ska jag göra kvällsmat här.
kramis

2007-09-29 @ 18:36:05
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: Anna

Usch, jag kommer ihåg den där kommentaren jätteväl. Har också för mig att A hade en konstig kommentar "Det syns bakifrån att du är gravid" eller nåt sånt. Rätta mig om jag ha fel.

2009-02-14 @ 16:09:00
URL: http://majsanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0