Utbildning & möten...

Ska på utbildning mellan 9-12 & sen klockan 13 har vi en presentation, så denna dag kommer väl gå reltivt snabbt den oxå, läntar tills imorgon sisådär runt halv tre , tre snåret när jag får knalla hem!

Igår var ingen hemma hos oss piggelin, mannen vaknade ju med halsont. Vid middagen fick jag sprängande huvudvärk & fick äta halva middagen liggandes i sängen -jag måste ju få i mig maten & Klockan 19.30 låg både jag & mannen & sov så sött.

Mannen fungerar ju som så att han jobbar trots han är sjuk om han inte har 40 graders feber eller magsjuka förstås, men annars så soverhan bort sin förkylning på kvällarna hemma. Så det är väl det han håller på med just nu. Jag håller tummarna för att jag klarar mig även om det känns otroligt. Det brukar bli så att han först blir sjuk & ett par dagar senare blir jag total däckad & sjukskriven typ en vecka -altid lika roligt!

Känner av huvudvärken idag med, får se om jag orkar hela dagen... Utbildningen känns viktigast!

Gravidstatus:

Har nu gått in i v. 13. Illamåendet känns mest på morgonen nu, innan mannen serverat chokladen på sängen & självklart om jag får ont i huvudet eller blir för trött. Meen överlag känns det som att jag är betydligt fräschare, mer glad, inte lika många utfall mot mannen & till & med öppen för lite gos (förutom när han är förkyld då). Godis börjar locka mer & mer, igår stannade jag & Babsan på Statoil & jag kom ut därifrån 76:- fattigare & x antal godispåsar, chokladrullar, banankolor & nötcremer rikare... Men det går bara mumsa ett par bitar i taget -som tur är! Frågan vi ställde oss igår var: "Hur många kilo kommer Babsan gå upp under min graviditet", *asgarv*. Tröttheten kommer som en en svallvåg runt 19-20 snåret & att vi inte har någon tv för tillfället (byte av box mm) gör ju inte att sängen lockar mindre. Hittade pocketböcker till REA pris (20:- /st) & slukar dem som om de vore choklad vid PMS.
Det pluppar upp fler & fler som ska ha bebis runt april, skita kul, vilken barnvagnsmaffia vi kommer blir! Fick ny tid för inskrivning 5/10 kl. 12.30.

Tankar just nu:

Negativa: Tänk om det inte är något liv därinne?
Positiva: Var det bebisen jag kände när jag låg på rygg i sängen häromkvällen? En liten svepande, kilande känsla? *mys*

Dagens meny:

Frukost: samma som igår Fika: satsumas & 1/3 kexchoklad Lunch: färdigmat köpt på vägen från utbildningen Fika: äpple & satsumas Fika: knäckemacka med minilätta & ost Middag: grillkorv & potatismos Kvällsfika: har jag somnat ifrån de senaste dagarna men jag satsar på den där glassen ikväll =)

Kommentarer
Postat av: Novalie

Jäklar Nhea, vad din graviditet går fort!!! Jag hänger inte med alls... ;o) Såg hekt bedårande babykläder igår från DKNY, åh...

2007-09-27 @ 13:40:12
URL: http://novalie.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0