Vilken underbart lat helg!

Å jag har mått så himla bra hela helgen, illamåendet kändes som bortfluget i lördags, jag kunde ligga & dra mig i sängen läääänge, fick frukost in bed av mannen -det är lyx & kunde njuta av sängvärmen & en trevlig tidning en stund till! & sen åkte jag & handlade mat & hyrde film medan mannen lagade lunch. Riktigt slappade hela dagen, slängde in en tvätt i maskinen men lät mannen hänga den medan jag njöt av en ny pocket "Helt övergiven" av Penny Vincent & vid 17 snåret drog han iväg mot Stockholmo & middag+ fotboll. jag travade ut i köket & bakade en pizza, slängde mig i fåtöljen & sträcktittade på mina 2 hyrda filmer "Linas kvällsbok" -ok boken är bättre än filmen, men med lite gravidhormoner så tjurar man till allt. & så "se upp för dårarna" som kanske inte heller var någon "wow" film men som jag ändå lyckades fälla några tårar över, så jag var helt klart nöjd med mina val. Klockan 21 gick jag & la mig & njöt av vetskapen om att jag hade tre timmars sömn framför mig utan någon som helst mannen lukt, mannen fisar, mannen snarkningar eller mannen värme. =)

Lördagens meny:
Frukost: oboý & varma mackor Lunch: Stekt potatis, ägg & tjock korv Fika: Tip top Middag: pizza + pizzasallad Kvällsfika: 1 grapefrukt

På söndagen vaknade jag av minmobil (efter att ha somnat om x-antal gånger) klockan 10.30

Några pip från E 4 år: pip pip
Jag: Hallå, hallå!
E: pip pip
Jag: hallå, hallå är det någon där?
E: Har ni någe fika till oss?
Jag: Ja det är klart vi har

Hör nu hur E slänger över luren till sin mamma & tjoar "Mamma de hade det!" helt överlyckligt!


Så fick jag prata med min syster & de skulle träffa hennes blivande chef & ville komma & fika efteråt, såklart de fick!

Påväg till oss hade chefen ringt & meddelat att han inte kunde ta emot, så det blev shopping istället på schemat. & eftersom jag känner min syster så åt vi lunch innan de kom, för annars så hade det låtit "bara den butiken oxå", & "vänta jag ska bara kolla på den här" & tillslut hade jag stått & kräkits av hunger i en papperskorg. Så lunch innan, sen packade vi in oss i 2bilar, killarna = mannen, svågern & F i vår bil & jag, syrran & E i deras bil. Grabbarna åkte runt på stadens bilfirmor medan vi endast behövde kila in i 2 butiker föratt spräcka dagens shoppingbudget. jag skulle ju då inte ha någonting för att jag faktiskt har shoppat för 1000:- på H&M postorder + 500:- på postorder via jobbet, men jag kunde inte motstå dessa:




 

Lindex 199:-



 


Lindex 149:-

Det känns så lyx att inte behöva glo på de där färgglada sommarklädernai affärerna längre utan det faktiskt hänger lite nyheter där!

Sen åkte vi hem & åt min goda geisha kladdkaka med vaniljglass & hallon (inte med moussen-det är bara för extra lyxiga tillfällen) & ungarna höll på att riva stället. Jag kan inte hjälpa det men varje gång jag träffar de där små grynen så tänker jag "Så där ska inte mina ungar bli", även om jag säkerligen kommer sitta där med 2 vildar själv en dag, men man kan ju alltid sträva efter att det inte ska bli så...

Somnade sött med min bok i sängen efter att de åkt & på kvällskvisten for mannen & jag iväg & lämnade filmerna & hämtade Indisk mat.

Söndagens meny:
Frukost: oboý & varma mackor Lunch: rester dvs raggmunk, stekt potatis & korv Fika: 1 liten bit kladdkaka med glass & hallon Middag: tandori kyckling med ris & den röda goda såse, papadam & mango chutney Kvällsfika: 1 grapfefrukt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0