Arla morgonbubbel, besök & Socialen..

Klockan 4 tyckte Alice att det var jätteskönt att vara vaken, hon låg & bubblade mellan oss. Inte ett dugg ledsen bara pratglad. Hon pratade med ränderna på täcket & snuttade på mannens näsa, viftade med sin lilla hand på små sovande mamman. Mannen var uppe & gick lite med henne, men det hjälpte inte. Hon fick mat igen vid 7 & efter tre misslyckade nattningar i sängen fick hon sova på mig & tillslut la jag mig på sida med henne tätt intill & så sov vi båda två till 9.30.



Alice plutar med munnen...

Alice fick följa med mamma i badrummet, spottarna i taket är mycket intressanta & jag han både gå på toa, duscha & äta frukost innan hon ledsnade fick mera mat & somnade på en kudde i fåtöljen.

Vid 12 kom min bästa gamla jobbarkompis & hennes 4åriga dotter. Hon har bytt jobb & stad - nya jobbet passar henne utmärkt & jag är jätteglad för hennes skull samtidigt som jag kommer sakna henne enormt när jag kommer tillbaka -om jag kommer tillbaka. Vi satte oss på altanen på framsidan, hon hade köpt med sallad till lunch, fick avbryta mitt i då Alice vaknade & ville ha mat så det blev kombinerad amning & lunch.



Jobbarkompis & hennes dotter med Alice

Mannen kom hem vid 14.15 då det var dags att åka till Socialen & bekänna faderskap & skriva på om gemensam vårdnad, två personer stod & tittade då han skrev på, själv hade jag svårt att hålla mig för skratt.

Dagens besvikelser:

* Vi bytte bil med svärföräldrarna över helgen för att de köpt för stor bil för att få dra släp på vanligt körkort, idag lyckades svärfar repa motorhuv + lite till, så det blir omlackering.

* Ingen hade informerat mannen om att det var "jobba sent" dag på jobbet, någon kvalitetssäkring, så istället för att vara kvar hemma hos oss efter Socialen var han tvungen att kasta sig iväg tillbaka till jobbet & slutade inte förän runt 19 snåret...



Min favorithand

Kvällen ensam med Alice blev lugn, Alice somnade ju som vanligt i bilstolen & sov 1½ timme till, sen små sov hon i  mitt knä, fick mat, låg & kika lite på täcket & vi sjöng lite & sen var det dags för mat igen & så somna hon.  När mannen kom hem var hon pratglad & pigg & han föröskte sysselsätta henne tills han själv stupade i soffan runt 20.30, då jag gav Alice mat & sedan la henne på honom så jag kunde gå & lägga mig själv. I natt tog Alice sin pratstund mellan 5-6 istället helt ok.

Idag skulle vi haft gäster, en av mina bästa vänner med hennes sambo & barn, men sonen var hostig & snorig & jag vet inte om det är jag som extra orolig då Alice fick en tuff start & redan haft feber - men jag vill inte att hon ska bli sjuk. Så vi avvaktar ett par dagar & hoppas på besök nästa vecka!



Alice älskar mormors fina täcke

Kommentarer
Postat av: Jasmin

jag tillät inga snoriga barn eller vuxna i närheten av min son de första 6 månaderna! Så onödigt för dem att bli förkylda, det är jobbigt för barnet och ingen sömn för föräldrarna. Med andra ord: ett klokt beslut att skjuta upp besöket!

2008-04-24 @ 13:38:00
URL: http://jasminsliv.blogspot.com
Postat av: Madde

Så söt hon är eran alice! :)

2008-04-24 @ 16:32:04
URL: http://linkan88.blogg.se
Postat av: Karin med Emma

Hej och tack för förtroendet att få läsa din blogg. Alice är underbart söt, jag förstår att ni är stolta. Grattis till förlovningen också!

2008-04-24 @ 17:33:24
Postat av: Tiara

Å, vilken söt liten trollunge med mörkt hår och stora runda ögon.

Själv har jag varit på vul och sett hjärtat slå på min lilla bebis i magen. Jag är i v.9. Känns jättehärligt.

Kram

2008-04-24 @ 19:52:38
Postat av: svintoflickan

åå vad jag gillar se bilder på er lilla sötnos.

tack för gissningen..ja,vi får väl se vad de blir..blir allafall jämngammal med din lilla..får väl träffas nångång se i framtiden..ler.

kram

2008-04-24 @ 20:15:05
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: tina

Hej!
Jag har ännu inte grattat er, till er underbara dotter!Jag säger som kommentearen av Karin med Emma; Tack för förtroendet att få läsa din fina blogg. Ha en trevlig helg.

2008-04-25 @ 08:56:18
Postat av: Evve

Så himla söt liten princessa ni har! :)

2008-04-25 @ 09:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0