Besöksdag & shopping

Ska föröska skriva lite, har Alice hängande på magen i BabyBjörn. Hon är helnöjd & sover som en stock - jag ka både kissa, hoppa & böja mig ned utan att hon vaknar. Får se om hon även känner igen mammas klapprande på tangentbordet...

image413
Alice & jag på babytäcket Alice mormor har sytt

Tog en promenad med Alice igår, superskönt att komma ut. Hon gillade inte vagnen först -skrek som en galning, jag föröskte plutta i nappen, blev svettigare & svettigare & precis när jag vände vagnen & gav upp -då blev hon knäpptyst & somna som en stock. Men tyvärr vaknade hon nästan på en gång då vi kom hem. Vet inte om bilarna på gatan väcker henne. Ska prova att köra in henen i entrén nästa gång.

Igår blev en besöksdag. Först kom Alice mormor & morfar. TYvärr hade min äldsta syster tagit ifrån mig privilegiet att se mammas min då hon såg min förlovningsring - hon hade skvallrat!!! Trodde jag var tydlig nog när vi berättade att vi inte ens sagt något då svärmor & svärfar inte upptäckte det. Jag verkar ha lite otur med att folk snattrar hit & dit vet inte vad jag ska göra -sätta upp skyltar kanske "prata om er eget -låt mig säga mitt". Jag är ingen person som skriker ut att vi förlovat oss-jag tycker det är roligare när folk upptäcker det själva!

Alice brukar vara lite orolig på eftermiddagarna igår var ingen skillnad -hon somna i famnen men vaknade så snart man ville lägga ner henne -så därför hänger hon i BabyBjörn idag-nöjd som få. Mormor kånkade snällt runt på henne såklart. Mamma hade fått stora shoppingyran & kom med en hel påse babykläder 2body, 1 pyjamas, 2 byxor - hon kommer bli sååå bortskämd vår lilla skrutt. Mamma hade även bakat förlovningstårta till oss. Pappa visste nog inget för han sken plötsligt upp som solen själv, petade på min ring, skrattade till & sa "Grattis" innan han for ut till köket till mannen & gratulerade honom.


Alice & morfar

Mannen åkte & jobbade vid 16.30. Mamma & pappa skulle till ett par vänner på kvällen så svärmor avlöste dem. Nu i efterhand känner jag att nästa gång ska jag välja att vara själv. Visst -när svärmor är här så kan jag äta i fred & fixa med tvätt & kolla lite på datorn. men jag kände att det blev lite för mycket tid från Alice. Alice började med att gallskrika när svärmor höll henne -jag trodde att det berodde på att svärmor luktade som en hel parfymfabrik -hur ber man henne minska ner parfymen eller kanske inte ta någon alls om hon vet att hon ska hit? Mannen tyckte tyvärr inte det var så farligt. Så jag fick börja med att lugna henne, fick henne att somna & la ned henne i vagnen -tyvärr vaknade hon & svärmor var snabb & plocka upp henne. Sen sov hon i hennes famn i 3 timmar.

När väl mannen kom hem kände jag mig helt slut & allt jag önskade var att Alice skulle vakna så jag kunde få ta henne, byta på hennea & sätta på pyjamas & göra natt. Alice har sovit 23-05, 06-9 inatt så vi fick oss bra med timmar en natt till -superskönt! Bäst att njuta medan det varar.

Idag när Alice blivit iordninggjord -matad & somnat på mannes axel pep jag ner på stan. Handlade plastad frotté till vagn, säng & skötbord. Letade förbrilt efter fleeceoverall men de verkar bara ha kommit in sommarkläder -alla bodies är kort ärm på tex. Hittade tilsllut en på Åhléns, den var brun -inte riktigt vad jag tänkt mig men det fick gå. handlade även hårborste till Alice, 2 pyjamas, 1 body & 1 klänning. Till ig själv köpte jag en ny amningsbh, min dyrgrip är värdelös -använder nästan uteslutande apotekets amningstopp just nu-hoppas denna är bättre. Köpte även anisktskräm & febertermometer. Då jag inte hört något "alarm" från mannen passade jag på att storhandla när jag ändå var igång. Shoppade jhejvilt till tänkbara luncher - mellanmål & middagar. Ikväll ska mannen göra taco´s.

image415
Titta jag har pappas spretiga tår!!!

Alice passar alltid på att busa när mannen har henne, hon skiter ner hela skötbordet, kissar ner bodyn eller som idag -bajsar två gånger efter varann -precis då mannen hunnit byta på henne & höjden av asgarv var när han berättade att hon spytt ner hans rygg & att det till & med plaskat på golvet - jag säger till Alice att hon inte får skrämma pappa sådär, men hon fortsätter...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vilka fina bilder! Jättefint täcke din mamma gjort =) Kram

2008-04-17 @ 20:20:34
Postat av: sandra

åh vad glad man blir när man går in här. och vilket fint täcke din mamma gjort :D

2008-04-17 @ 21:20:45
URL: http://Saandrras.blogg.se
Postat av: Louise m Ebba 0205 & Eric 0508

Söta tår & otroligt fint täcke!

Har glömt att gratta till förlovningen så det gör jag nu. Grattis!

Härligt att Sommris & Alice ÄNTLIGEN får träffa varandra idag :-)

Kram från ett jättesoligt Gbg

2008-04-18 @ 11:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0