En bra dag...

Igår blev en bra dag efter all gråt.

Jag blev översköljd av meddelanden på msn, värst var min äldsta syster som själv gick över tiden med sin dotter & tyckte det var pest & pina, men NU nu går det bra att skratta åt mig -för det var va hon gjorde hennes "peptalk" bestod i ord som dessa "Måste skratta åt dig - bebisen kommer ut så småningom" & så tror hon att hon är Zaida & kan sia om när bebisen kommer, att hon redan haft fel 4 gånger det bryr hon sig inte om nu låter det "Zaida VET att bebisen kommer snart" lixom nähe det är max 17 dagar, vad som helst av det är ju snart, jag trodde den skulle kmma till jul jag. "När allt är klart kommer du skratta åt hur du tänkte" -det kommer jag säkert göra men det är inget som hjälper MIG JUST NU. Tillslut skickade jag " Jag låg & grät i 4 timmar igår & planerade att ta självmord -men skratta du bara" för jag blev så arg. Sen klicka jag ned alla hennes meddelanden som dök upp efter "hallå hallå vad gör du?" eller "hallå hallå bebis kom nu". Tillslut fatta hon vinken men då hade jag henne på mobilsvaret istället där hon med sin nr 2 personlighet med glättig & tillgjord röst i falsett sa " Hej kära lillasyster, jag skulle bara kolla hur det var meeeeeeeeeed dig! Jag veeeeeet att det är jobbigt nu -men det kommer ooooooooooooordna sig tillsluuuuuuuuuut". Då skickade jag ett sms-svar: "Orkar inte prata just nu - orkar inte höra fler uppigande ord som är sagda i all välmening men som inte hjälper mig just nu. Jag vet att du vet hur det är att gå över tiden, men du fick göra det med en frisk mamma & en familj som mådde bra".

Var superskönt att ha mobilen på ljudlös då kunde jag ta meddelandena när jag kände att jag orkade istället för när de kom. Det dundra in från 6 vänner "Idag ska den komma -känner du något?" & 2 arbetskamrater & när jag till & med hade PAPPA på mobilsvaret "Hej är så nyfiken ville bara kolla vad ni gör?" då är det lixom höjden av nyfikenhet som hägrar. Pappa blev mäkta besviken när jag satt i bilen & väntade på att mannen tvättade bilen när jag ringde. "Nähe då blev det inget idag heller" sa han besviket.

Det roligaste smset kom från Babsan.

Babsans sms: Grattis på födelsedagen! Kram babsan
Mitt sms tillbaka: Å Tackat - även om jag inte fyller år förrän på lördag =) !
Babsan tillbaka: Men jag var iallafall inte ute försent...
Hihi, så typiskt Babsan!

Tyvärr hade jag glömt att informera mannen om att jag stängt av ljudet så när jag tog mig middagslur vid 13.15 så hade han olyckligtvis börjat ringa första gånger 13.20 & när jag vaknade & kollade mobilen 14.15 fanns det 5 missade samtal & en skärrad man i andra änden som var påklädd & klar & skulle åka hem för han var så orolig för mig... Ups!

Han kom hem tidigare ändå & vi åkte ut på en liten shoppingtur. Först skulle det lämnas Företagsreklam som ska delas ut av någon förening. Sen handlade vi på Nya Coop. Blir bara mer & mer kär i den affären. När vi gick förbi fiskdisken sa mannen "Ska vi köpa räkor & äta när du kommit hem imorgon?". När vi bodde i Enköping brukade vi äta färska räkor minst en gång i veckan med lite röror, avocado & baguetter. Men sen jag blev gravid så lockar inte räkor -alls. Så mitt svar blev "Inte räkor, jag är verkligen inte sugen på det, men en hummer skulle smaka gott" och två sekunder senare låg en hummer i vår vagn... Fick medlidsamma blickar från en dam i 60 års åldern när jag för tredje gången rabbalde upp vad mannen skulle hämta " disktabletter, sköljmedel till diskmaskin, disktrasor & diskmaskinssalt -ska du inte ha med dig listan iallafall?". Han kom tillbaka med allt utom salten för "det fanns inte", misstänker att jag hade hittat det om jag försökt....

Vi åkte vidare till JYSK där vi inhandlade ett bord till altanen på framsidan. Har ett set med två stolar & ett runt glasbord, men det där glasbordet är ta mig fasen alltid skitigt & det går verkligen inte torka rent, stålkanten sitter över glasskivan & det blir alltid en smutsrand utmed den. Så det ska slängas & vi köpte ett svart bord som ser ut som det har 4 kakelplattor som bordsskiva -kanske inte matchar stolarna precis men verkar iallafall lätt att torka av. Möttes av en lagom små sur tant i kassan. Bordet hette Utah så jag sa "Jag vill ha ett utebord som heter UTA". Hon tittade lite frågade på mig & sa "Jaha du menar JOTA". Värst vad språkkunninga personalen på JYSK blivit...

Fortsatte sedan till biltvätten & därifrån beställde jag sushi, köttsoppan fick bli lunchmat idag. & pratade lite med pappa. Åkte runt & lufta bilen & letade efter en kött & fiskaffär vi blivit tipsade om medan vi väntade på att sushin skulle bli klar. Köpte från en nytt ställe & det var riktigt fin mammasushi & lite billigare oxå till & med. & jag blev lagom mätt & mådde inte alls illa igår kväll så det blev 2 dubbla rån med ost & en piggelin till kvällsfikat.

Hade "mensvärk" hela dagen igår & 3 st som jag kallar värkar för den första fick mig nästintill att trilla av toastolen & sen fick jag ytterligare två en i bilen & en hemma i soffan, men med typ 2 timmar mellanrum. Natten har varit smärtfri -skönt!

Idag tänkte jag dammsuga & plocka bort påsksakerna (de är typ 3 st) & göra fint inför morgondagens 28 års kalas.

Tänkte även bjuda er på en rundvandring inne i huset under dagen -via bilder här på bloggen -efter förfrågan.

Ikväll ska jag till jobbet på avtackningskalas, en av tanterna har gått i pension & det ska firas med catering & sen ska de iväg på teater -vilket jag hoppar över...

Dagens meny:

Frukost: filmjölk hallon/Fläder m lite musli, 2 rån med ost & juice & vatten Lunch: köttfärssoppa med knäckisar & avocado Fika: glass Kvällsmat: catering Kvällsfika: hummer

Kommentarer
Postat av: svintoflickan

men hjälp vad alla tjatar...de förstår jag verkligen om du tycker är jobbigt.
med isak gick jag 4 dgr över tiden men jag låssades nästan att jag inte var gravid..låter ju dumt ..men jag menar om nå ringde o frågade hur de var..låssades jag som att dom menade mej..eller bara hur de var (fast jag vet dom menade..kommer bebisen eller).
allafall så lät de mysigt åka shopa lite...jag hr hittat ngr plastmöbler på jysk för 1700 jag vill ha plus 2 stolar till..är inte världens snyggaste men de ser praktiskt ut osv...får be mannen åka o titta på de...jag orkar inte.skratt.
sitt nu ute i solen i utemöblerna o slappa:-)
tråkigt du har så ont..
kram

2008-04-04 @ 10:32:39
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: Maria

Jag tänkte som så när alla ringde att tror de inte att vi skulle ringa när bebisen kom eller :-)
Jätte fin altan ni har, sambon håller på att bygga en altan hemma till oss också som snart är klar där jag tänkte sitta framåt sensommaren-början på hösten med min barnvagn och titta när vårt första barn leker för fullt i sandlådan och gungar i all hög fart :-)

2008-04-04 @ 10:43:30
Postat av: Louise m Ebba 0205 & Eric 0508

Kankse ingen idé att peppa, jag vet, men jag håller iaf tummarna att bebis tittar ut i helgen. Antingen får den väl komma idag eller på söndag så ni får varsin födelsedag fast å andra sidan hade det ju varit en fantastisk present att få :-)

2008-04-04 @ 11:54:02
Postat av: alva

Wow, väntar med förtjusning på en sightseeing av huset!
Alva

2008-04-04 @ 13:21:13
URL: http://alvajohanna.blogg.se
Postat av: Zeb

jag väntar fastlåst vid datorn tills du lägger ut bilderna *nyfiken*

Kram!

2008-04-04 @ 14:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0