Lite lördag, söndag, måndag & idag...

Äntligen funkar bloggen!!


Om ni trott att jag inte skrivit något för att jag har legat med smärtor & tryckt ut ett barn så har ni trott helt fel. Bloggen har bytt portal (eller iallafall föröskt för att få ge upp) & det har varken gått att kommentera eller lägga in nya inlägg. *tröttsamt* . Egentligen hade det ju varit perfekta dagar att spendera på BB - ni hade lixom inte riktigt vetat om det var bloggstrulet eller om jag var där... ja,ja nu blidde det inte så.


Ilördags åkte mannen & jobbade. Själv klev jag upp & åt frukost & kika lite på internet & läste sedan ut min bok - tänkte att det var bäst att läsa ut den utifall att, men icke. Nu fick iallafall svärmor tillbaka den.


Tittade på reprisen av barnmorskorna (mannen har inte kopplat in högtalarna på datorn så det är mindre roligt att kolla repriser över nätet). Sen tog jag tag i mig själv & försökte vaxa armarna men jag hade snålköpt ett annat lite billigare vax & det funka inte alls *surt*, men jag rakade iallafall benen & målade tånaglarna. Mina fötter börjar mer & mer anta en elefantform & ser sådär härligt svullna & spruckna ut. & sen hoppade jag in i duschen & piggade upp mig med härligt doftande smörja in mig krämer & en massa smink.


När min makeover var klar tog jag tag i dammsugaren, mitt hus måste få en chock över att det plötsligt dammsugas så mycket & att blommorna får vatten (av både mig & mamma läste jag hos Somris) & tvättkorgarna ekar tomma. Passade även på att damma lite i fönstren...


Sen var det dax att fixa lunch till mig & mannen, det blev gulasch på burk med bake-up baguetter till. Mådde lite små illa men det blev bättre när jag åt lite. Tittade sedan på repriser av Sjukhuset som är hela min familjs favoritprogram -förutom mitt som älskar Kockduellen!


Mannen hoppade in i duschen & jag satte ned arslet vid datorn & fick kontakt med en kompis som precis fått bebis & som jag inte riktigt hunnit prata med sedan dess. Hon har jättesmärtor fortfarande efter sitt snitt -stackaren. Jag har ju bara sett min äldsta syster efter sitt snitt & hon var uppe redan samma dag & vad jag minns klagade hon inte nämnvärt över smärtor, blev lite skraj när jag hörde henne mala på om att inte kunna hålla sin son & att inte kunna ha honom ligga på bröstet & inte kunna ligga på sidan osv...


Mitt i vårt samtal kom svärmor & svärfar & knackade på dörren, i vanliga fall brukar folk knacka & sen gå in. Det är ju inte direkt så att vi ligger & kn***ar mitt på blanka dagen om vi vet att vi ska få gäster, det händer nog inte så ofta dagtid annars heller, men ändå. Men de stod gärna kvar & fortsatte knacka även fast jag skrek "KOM IN" det högsta jag kunde, tre knackningar & tre gapanden senare hittade de handtaget. & då hade jag redan hunnit tappa det lilla humör jag hade.


Kände mig inte särskillt trevlig & social under deras besök, men det var väl kul att det hände någonting iallafall. Kladdkakan uppskattades & beundrades- tänk vad lite färska jordgubbar & nougat kan göra. De hade hunden med sig, jag har haft väldigt svårt för den där hundens lukt under graviditeten, men den älskar mig & tjatar alltid på mig om att bli klappad & jag känner bara "Usch gå bort -jag mår illa". Svärfar är livrädd att hunden ska krafsa på magen & tjiar varje gång den är i närheten "inte på magen, inte på magen"...


När de åkt tittade mannen lite på tv & jag vilade en smula. Sen bestämde vi oss för att beställa Grekmat. Eller jag tog starktköttfärsspett & fläskfiléspett med ris & tzatsiki & mumsade glatt i mig den där grillade paprikan/chilin som i vanliga fall bara eldar i munnen & tog mannen pepperoni (han åt pizza) bara för att få i mig så mycket starkt som bara gick. Men inte tusan hjälpte det.


Tittade på Körslaget. Efter trailern & läst i tidningen var jag helt säker på att jag skulle älska Markooolios kör & dissa Agnes -tänkte hon som är så blyg hur ska hon kunna få ihop det, men jag blev positivt överaskad.


Team Linda: Mannens leende blev bredare & bredare ju längre han tittade på hennes klänning & plötsligt pep det till i mobilen & meddelandet från svärmor löd " Här har X redan röstat i körslaget efter en enda blick på Lindas klänning". Sådan far sådan son... Tyckte tyvärr att solisten var lite för mesig i rösten gillade hon lite kraftigare med mer kraft i rösten som doa lite på slutet. & så har jag lite svårt för folk som dansar i otakt, hihi stackare! Blev helt enkelt besviken


Team Siw: Först tänkte jag "herregud vad blir det här" när de stod som små gröna grodor, men man fick ju skratta lite iallafall.


Team Brolle: När chocken över hur mycket HÅR karln har på kroppen lagt sig ( jag är van vid mannen som är len som en bebis & har mindre hår än jag själv) så tyckte jag att det var helt ok.


Team Agnes: Jag tycker hon skulle ha tagit med morsan i kören! & jösses vilket drag hon lyckats få till lilla "blyga" Agnes - riktigt bra! Me like!


Team Cans: Har liiite svårt för 40+:are som klämt i sig i för små lack & läderplagg & ser allmänt smårisiga ut & sjunger ok men inte så mkt mer. Men bra drag, men inte helt i min smak.


Team Lotta: garvar fortfarande åt hennes pappa. Bra solist & helt ok framträdande


Team Markoolio: Tyckte själva kören var ok förutom 1 person som jag mest tyckte synd om för att han blir förlöjligad utan att förstå det själv & utan att det egentligen är meningen. Men uppträdandet var i mesigaste laget -blev riktigt besviken, hade höga förhoppningar om Markooolio han får verkligen rycka upp sig till nästa vecka!


Söndagens meny:

Frukost: 2knäcke m smör & ost, juice & vatten Lunch: omelette med korv, ost & tomat (mannens kok-konst) & mix av salladsblad Fika: färska jordgubbar Middag: Laxbiff a la Lindström m persiljekräm Kvällsfika: chokladmousse m jordgubbar & blåbär...


Isöndags vaknade jag utvilad 8.15 gick på toa & fixade frukost & satte mig vid tv:n, tänkte att jag får väl stå ut med barnprogram ett tag -men till min förvåning var Söndagsmorgon redan igång & det första jag tänkte var "Jösses hur länge satt jag på toa" men så kom jag på att det var tidskifte. Så hela dagen kändes lite halvknas. Lunch vid 12.30 för mannen inte ätit frukost & då var ju "min" klocka bara 11.30.


Mannen väntade på att grävarn skulle komma, han hade sagt eftermiddagen men dök inte upp förrän 16.30. Tänkte att han skulle bli kvar halva kvällen men redan vid 18.00 var de klara därute. De fixade bara till framsidan så snickarna kan komma på tisdag & bygga entrétrapp & altan på framsidan så jag har någonstanns att ställa vagnen om bebben vill sova ute.


Hela dagen hade jag stenhård mage & ont till & från. Vid 14 åkte jag & handlade, mannen var skitnervös "Ska du verkligen åka själv?" jag "Ja varför inte det?" han "Men tänk om du får så ont att du trillar ihop därinne" jag "men då får väl någon annan hjälpa mig". Så han stod & vinkade hej då på trappen när jag åkte med mobilen i högsta hugg.

När de var klara här ute låg jag inne & vilade & fick så kolosalt med "mensvärk" & tänkte att ÄNTLIGEN- give me some more pain & det tilltog & gick bak i ryggen, men så släpade jag mig upp för att laga mat & 30 min senare var det som bortblåst. *suck* Men vi lagade iallafall supergod mat:


Laxfilé a la Lindström


600g laxfilé finhackad

3 st hackade scharlottenlökar

1 dl finhackad/tärnade rödbetor

2 msk hackad kapris

2 msk dijonsenap

2 äggulor

Blanda ihop alla ingredienser, forma 8 biffar & stek 3 min på varje sida.'


Persiljekräm


2 dl kesella gourme (hittade jag inte så jag tog lätt creme fraiche)

2 st hackade saltgurkor

½ dl hackad persilja


Serveras med stekt tärnad potatis (jag köpte fryst på påse) & en klicka pepparrotsvisp & en skiva citron.


& till efterrätt varvade jag skivade jordgubbar, blåbär & chokladmousse - ni skulle ha hört mannen när han öppnade kylskåpet & fick syn på dem...hihi...


Måndagens meny:


Frukost: 2 knäckisar m smör & ost, juice, te & vatten Lunch: korv m bröd Fika: milkshake m banan, mjölk & chokladglass Kvällsmat: tikkamasalakyckling m risnudlar Kvällsfika: fruktsallad & vatten


Idag (måndag) har vi solsken från en sån där "sommarmorgondisig himmel" & 9 grader varmt, får nog ta tag i mig själv & masa mig ut en liten sväng...


Har piggat upp mig med lite shopping på förmiddagen på ellos:

image354
Klänning 199:-ellos tog stl. 38/40 (har i vanliga fall 36) så tuttar & bebisfläsk får plats & så är det halterneck, bara fälla ner överdelen vid amning -hoppas det funkar lika bra som det låter =)


image355

Skor 99:- ellos


Shopping behöver jag, inte nog med att man är tokgravid. Först höll jag på att sätta frukosten i halsen då jag läste ett mail från en av mina pluggkompisar från Örebritiden, hon har gjort slut på ett 6 årigt förhållande. & nu fick jag precis veta att en av mina bästa vänners katt dog i kattleukemi i fredags & att det är smittsamt katter emellan så de ska testa deras andra katt oxå...


Idag (tisdag) är det hilife här hemma -för det första så är vattnet avstängt i hela området för de skulle byta ut någon pump - vårt område består av 2 villområden, det ena ligger på höjden & vårat ligger i dalen kan man säga. Det har missbedömt det mesta upp till höjden & i omgångar har de gjort om både vatten & el dit upp & det drabbar oss oxå. Inte nog med det så anlände två snickare klockan 7 i morse som har grävt X antal hål utanför mitt sovrumsfönster som de just nu håller på att gjuta i - det ska bli ny entrétrappa & en tillhörande altan så jag kan ställa bebben ute om den vill sova i vagnen & även har någonstanns att sitta i skuggan på eftermiddagen & vakta barn som far omkring på gatan om ett par år =).

Natten har varit sådär, har haft pinvärkar mellan 00-03 som väckt mig & mellan 04-06 har jag haft molvärk som övergick till några nedrans mesiga förvärkar - ta iiiiiiiiiiiiii någongång då! Bebisen verkar inte gilla besöket härute & har nu på morgonen försökt spräcka hinnsäcken med foten känns det som...

Vi var 7 tjejer som skulle ha bebis med veckor/dagars mellanrum, nu är det bara 3 bebisar kvar i magen *suck* Jag kommer bli sist ut!

Tisdagens meny:

Frukost: 2 knäcke m ost & smör, 1 liten skål fruktsallad Lunch: ostfylldaköttbullar i tomatsås med spagetti Fika_ glass Kvällsmat: hamburgare med bröd Kvälsfika: Kruktsallad & vatten


http://saandrras.blogg.se/ : 13/3, 3200g, 50cm, Tjej

Pernilla: 15/3, 2550g, 47 cm, Tjej

Majsan: 16/3, 3340g, 50 cm, Kille

Emmasusanna: 17/3, 3200g, 49cm, Tjej


Jenny: 20/3, 3100g, 49cm, Tjej

Annsofi: 21/3, 3200g, 50cm, Kille

Ann: 22/3, 3050g, 50cm, Tjej

Åsa: 23/3, 3177g, 47 cm, Tjej

Sommartjejen: 24/3, 2800g, 49 cm, Tjej

Sommartjejens man: 24/3, 3100g, 46cm, Tjej

Victoria P: 24/3, 3210g, 48cm, Tjej

Sandra: 26/3, 2995g, 49 cm, Kille

Veronica: 27/3, 2850g, 49 cm, Kille

Vickan: 27/3, 3445g, 50cm, Tjej

Anna: 28/3, 2750g, 47cm, Tjej


Kokosboll: 29/3, 2900g, 49cm, Tjej

Malinsson: 29/3, 2985g, 48 cm, Tjej

Emma: 29/3, 2820g, 49 cm, Tjej

Maja (xolma): 29/3, 3100g, 48cm, Kille

Pyjamas: 29/3 3150g, 49cm, Tjej

Syster Anna: 29/3, 3300g, 50cm, Kille

Emelie: 30/3, 3150g, 49 cm, Kille

En Mölnbobos Liv: 1/4, 2995g, 49cm, Tjej

Linda: 1/4, 3050g, 49cm, Tjej

Jasmin: 1/4, 3075g, 48cm, Kille

Maria: 1/4, 3120g, 48cm, Tjej

Louise m Ebba 0205 & Eric 0508 : 1/4, 3260g, 50cm, Tjej

Svintoflickan: 2/4, 3120g, Tjej

Viktoria: 2/4, 3290g, 51cm, Kille

MammaVeronica: 2/4, 3845g, 49cm, Kille

Lena: 3/4, 3100g, 49cm, Tjej

Mia H: 3/4, 3500g, 50cm, Tjej

Marie (miamia77): 5/4, 3045g, 51 cm, Tjej

Camilla: 5/4, 3250g, 50cm, Tjej

Tess: 5/4, 3550g, 50cm, Tjej

Lilla Mysan: 6/4, 3050g, 48cm, Tjej

Alva: 6/4, 3310g, 50cm, Tjej

Emilie: 7/4, 3200g, 52 cm, Kille

Zeb: 8/4, 3140g, 49,5 cm, Tjej

Maja: 9/4, 3140g, 49 cm, Tjej

Tiara: 10/4, 3250g, 51cm, Tjej

Anki: 13/4, 3550g, 48cm, Tjej

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Nämen där är du ju. Trodde verkligen att det var bebis på gång. När sedan Somris inte heller skrev så var jag övertygad om att hon lovat att inte avslöja ngt.....
Jobbigt att ha sådana pinvärkar hoppas att det blir riktiga värkar snart.
Kram

2008-04-01 @ 09:01:43
Postat av: Camilla

Hej! Jag trodde först att det var bebis på g, men sen såg jag att dom skulle ändra bloggportalen. Fint nyshoppat =) Hoppas d blir varmare snart!! Nu e jag tebax i bloggvärlden... velig e jag men men =) ha en bra dag! kram

2008-04-01 @ 09:08:19
URL: http://baalance.blogspot.com
Postat av: Lilla Mysan

Det har varit en tyst tid detta, flera av mina favoritbloggar har ju inte gått att läsa. och allt besvär i onödan :-) Jaja, jag är glad att det är igång igen. Abstinensen började bli lite för stor. Hehe. Tänkte fråga om du har lust att lägga ut receptet på kladdkakan med nougattäcke? Lät sååå smarrigt :-) *kram*

2008-04-01 @ 09:49:36
Postat av: Louise m Ebba 0205 & Eric 0508

Kul att kunna läsa bloggen igen. Undrade just vad som hade hänt :-)
Hoppas bebis kommer snart, vi är 5 inkl jag själv som gissat på idag men det kanske är orealistiskt att tro att det är rätt nu då.
Jag har gått över 11 respektive 8 dagar med mina barn och det är ju inte så kul, man får härda ut.

Väldigt fin klänning du beställt.

Lycka till nu!

2008-04-01 @ 10:44:22
Postat av: Pernilla

åh vad skönt att bloggen fungerar igen. :-)
Man har ju undrat lite hur det gått för dig med bebisfödandet.
Hoppas er väntan snart är över och ni har er bebbe hos er!
Ha en bra dag!
Mvh Pernilla

2008-04-01 @ 10:57:40
Postat av: svintoflickan

ååå den där klänningen är ju såååå snygg !!!
jadu de börjar närma sig min gissning.ler.
jag tyckte körslaget var kul faktiskt..:-)
men vad segt de varit att inte kunna skriva o läsa...
äääntligen säger jag bara.
snart snart snart har du bebis i din famn.
kraaaaaaaaaaaam

2008-04-01 @ 11:01:06
URL: http://svintoflickans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0