Lovely lediga Lördag!

Å vad härligt det var med en obokad lördag -utan besök. Vi vaknade hela familjen runt 9 till varma solstrålar som lyste in genom fönstret, jag ammade & gjorde iordning Alice medan mannen fixade frukost. Sen var det "lekstund" då testas alla babytäcken, filatr, babygym, babysitter & bilstolar för att underhålla lilla damen. Mannen hittade en perfekt beskrivning på henne i en barnbok - bebisen som är en vaken bebis & kräver mycket stimuli då hon inte ännu kan sitta upp eller ta grejer själv -jo jag tackar jag!

Vid 10.30 packade vi ut oss i bilen , åkte & handlade mat & tvättade bilen & sen tog vi en extra tur med bilen då Alice sover så skönt i den & vi hade förhoppningar om att hon kanske skulle sova vidare hemma iallafall någon halvtimme - icke då! Men det blev en fin biltur vid havet.

Väl hemma vaknade Alice & det blev amning & lunch samtidigt. Hade köpt färdiga sallader på ICA & jag vet att jag höll i en grönsallad till mig men väl hemma hade vi två pastasallader så jag som är gluten allergiker fick sitta & peta ut alla majs & morotsbitar & salladsblad - så tröttsamt, övervägde att fälla en tår faktiskt men mannen gjorde en dubbel knäckis åt mig som tröst istället.

Sen tog vi en promenad i det ljuvliga vädret. Mannen tyckte vi skulle prova en ny väg som visade sig sluta med en återvändsgränd & en stupande minimal stig så det var bara vända. Vi snirklade oss upp via baksidan på övre platån av vårt bostadområde & tittade lite på de som kommit lite längre än oss vilken marksten & altaner de byggt.

Träffade grannarna & deras barn när vi gick förbi, deras yngsta en tjej på ca 3 år sa:

-Går hon på gula?
-Vad är gila för något?frågade jag
-Mitt dagis!! sa hon
- Nej Alice är för liten för att gå på dagis, sa jag.
De är roliga de små liven.

Alice sov 1½h i vagnen -jag tog en powernap i sängen & mannen tittade på fotboll. Sedan somnade Alice i min famn till 18- Då började mannen laga middag, det blev fylld rödspetta (champinjoner & anjovis) i gräddsås med riven ost & potatis - mycket gott.

Alice somnade vid 21 i min famn & vi tittade på Körslaget & åt chokladpudding med grädde. Alice fick sova på sin pappa medan jag duschade & gick & la mig - de kom in någon timme senare & madam har uppfört sig strålande i natt sovit 21-01.30 2-04.30 5-8.00, mannen påstår att han legat & vaggat henne i flera timmr - men jag har sovit som en stock iallafall. I morse när jag vaknade låg hon där & bubblade & log - då är det bara underbart att vara mamma -man blir så varm i hjärtat.

Idag väntar vi besök av Mannens faster & farbror.

Kommentarer
Postat av: Sandra W

För min del är det bebisdags 22 juli om tösen inte bestämmer sig för att stanna kvar längre elelr komma tidigare. Men om en o en halv vecka ska vi till Ullared iaf för att handla det mesta hoppas vi till henne. Då är jag i v31 o jag har hittills fortfarande bara handlat en pyjamas. Iof babyskydd o säng har vi samt skötbord o vagn beställd så det är bara allt det andra kvar. Min man håller som bäst på att göra iordning hennes rum. Totalrenovering. SÅ de tär kartonger o saker överallt.

Låter som om ni hade en skön o lugn lördag iaf med er familj. Det är sådana jag längtar efter.

Kramar

2008-04-27 @ 15:12:26
Postat av: Zeb

Hej hej!
Nu kan jag titta in igen efter att ha varit upptagen i princip hela veckan. Hade två konserter igår, så det har varit rep, rep och genrep hela tiden.

Vad mysigt ni verkar ha det! Det är ju så härligt med bebisiar (eller i alla fall tycker man det när man fått ngt större barn, man kommer liksom bara ihåg det där snusa och lukta och krama bebis *s*).

Förlåt om jag frågar, vill inte riva upp nåt, men jag verkar ha missat vad som hänt med den här Filur, vad var det egentligen?

Kram!

2008-04-27 @ 20:06:30
Postat av: svintoflickan

å lät som en väldigt mysig lördag.vad skönt.

jo jag tycker med de ser ut som magen sjunkit..vet inte vad de betyder..men jag tycker de är väldigt frustrerande att inte veta alls när bebis kommer..om man bara visste vilken dag..skratt..

men mindre mage än vad du hade har jag inte..
du skulle se den "live".ler.

kram o hoppas er söndag varit lugn o skön.

2008-04-27 @ 21:12:39
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: mammaveronica

Ja vad skönt att ni fått en "ledig" dag! Ni verkar ändå ha rätt fullt upp. När min tös va "ny" så hade vi besök oanmält i princip varje dag, tillslut var jag så trött att jag lät gubben min sätta på kaffe o sen lät jag "gästen/gästerna" hälsa på Emma, sen gick Emma o jag upp o la oss i vårt sovrum o komm inte ner förrens det bara var gubben kvar hemma... Hårt kanske, men vad gör man?

2008-04-27 @ 21:59:10
URL: http://mammaveronica.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0