Rundvandring...

image364

  

Huset ligger i ett område med 90 andra tomter, de flesta har köpt pakethus, vi valde att bygga lösvirke. Vi har ritat huset själva & byggt det mesta själva med hjälp av familj & 2 snickare under en kortare period. Tomten köptes juli 06 & bygget startades september 06. Vi flyttade in i huset April 07. Huset har två våningar & när det är klart har vi en boyta på 210 kvm. Just nu bor vi på nedervåningen ca 135 kvm.

image370

När man öppnar dörren till huset kliver man in i entrén som jag visat bilder på förut, med full takhöjd & möbler i ek. Man ser även rätt igenom hallen & in i vardagsrummet.

 
Till hö i hallen kommer man in i köket & till vänster kommer man antingen upp via trappen till övervåningen eller in genom dörren till vårt provisoriska sovrum som med tiden kommer blir kontor/gästrum/lekrum

image373

Köket



Sovrum med datadel

image376

Vardagsrum



I vardagsrummet står babysakerna på parad & vi har även en matdel.



Från vardagsrummet går en hall som till vänster leder in på toaletten & rakt fram till tvättstugan

image380

Toaletten


Toaletten


Tvättstugan

image385

Om man vågar sig uppför trappen möts man utav byggkaos, detta rim som finns direkt ovanför trappen kallar vi allrummet & kommer fungera som familjens tv-rum



Till vänster om trappen finns 2 små rum det första kommer bebisen få & det andra sparar vi utifall vi får för oss att skaffa fler...



Till höger om allrummet ligger toalett nr 2 till vänster & det rum som ska bli "masterbedroom" ;-) till höger.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jätte nice! :)

2008-04-04 @ 16:27:10
Postat av: Pyjamas

Tack för titten i ditt fina hus. Skönt att ni kan hålla all byggnation på övervåningen och ändå ha det så fint på nedervåningen. På så sätt kan man ju överleva även i ett byggkaos (minns hur det var när vi själva hade byggkaos på övervåningen och vi också sov i gästrummet på nedervåningen). Lider med dig i din bebisväntan. Förstår att du verkligen har det jobbigt. Men nåt peppord får jag väl klämma ur mig. Får väl bli "hang in there", vilket i och för sig är precis vad bebisen också gör fast tvärtom :-)

Helgkram från Pyjamas

2008-04-04 @ 16:50:31
Postat av: svintoflickan

vilket drömhus !!! uuuunderbart.
kram

2008-04-04 @ 17:36:49
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: sandra

jätte fint hus :D

2008-04-04 @ 19:25:55
URL: http://Saandrras.blogg.se
Postat av: Fia

ååå tack för titten i erat hus, jättekul att se.

Skickar också en stOOOOOOOOr styrkekram, vet exakt vad du går igenom då jag gick över 11 dagar med nr 3, nr 2 fick jag 6 dagar innan så jag var säker på att jag skulle få tidigare. Min syrra som också var gravid och hade bf 3 dagar EFTER mig, fick EN dag INNAN mitt BF... snacka om blandade känslor, jag grät både utav glädje och avundsjuka.
Ska inte säga ngt om att den kommer när den kommer för jag VET hur frustrerande det är....*ggrrr*

Sååå jag skickar en massa styrkekramar...

kram Fia

ps du får gärna länka till min blogg...

2008-04-04 @ 19:29:49
URL: http://frufia.babyblogg.se
Postat av: Jenny

Vad härligt med en rundtur och sååå fint ni har det! Otroligt bra smak har ni! Ska lägga ut lite på mitt hus byggt -69, det är roligt att göra om ett "gammalt" hus också även om det gärna skulle vilja byggas nytt...=) Väntar med spänning som många på bäbisen som tyvärr kommer när den kommer...=/ Kraaam!

2008-04-04 @ 20:48:00
URL: http://blushie.blogg.se
Postat av: Jasmin

Jättefint hus! Och härligt badkar, alla lägger vi märke till olika detaljer ;-)
Jag gick över tiden en vecka och en dag. Och om jag inte missminner mig grät jag en och annan skvätt också. Det är helt enkelt vidrigt. Det är väl naturens sätt att få en att se fram emot förlossningen. Jag lagade en massa mat för att få tiden att gå, min man var jätteglad!

2008-04-04 @ 21:24:54
URL: http://jasminsliv.blogspot.com
Postat av: Zeb

Åhhh, vad fiiiiiiint ni har det!!!! Vill också. Häe går det dock långsamt med ett hus från 1929 utan räta vinklar och två små barn som tar all tid....

Förstår att du är otålig på bebisen och ska inte ge dig några välmenta råd eller kommentarer, bara en stor kram!

Kram!

2008-04-04 @ 21:46:08
Postat av: alva

Maj Gaad, vicket hus ni har skapat. Tjo säger jag bara, så fint ni har det. Tusen, tusen tack för att du delar med dig av ditt hem. Såå roligt att få se.
Ha en fin kväll,
Alva

2008-04-04 @ 21:54:20
URL: http://alvajohanna.blogg.se
Postat av: Camilla

Superfint ni har det tycker jag! Va roligt att se bilderna, kul att du delar med dig av vad ni skapat =) Kram

2008-04-04 @ 23:15:50
URL: http://baalance.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0