Söndag & Måndag

Söndag:

Mannen har sett till att vi fått i oss både frukost, lunch, fika & middag. & min mage känns bättre -även om den ömmade lite efter kvällsmaten. Vi fick besök av ett par vänner med två buskillar på 1 & 3år, Alice sov så vi kunde fika. Hon fick en jättesöt sommarklänning, med keps & leggings & strumpor med volang. När hon vaknade var hon hungrig & små killarna busade som vanligt. Alice låg mest & gnydde vid tutten av deras höga tjut & vilda lek. Så hon tyckte det var superskönt när familjen äntligen packade ihop & åkte hem- ärligt talat tyckte hennes mamam det oxå. Alice hade en lite orolig eftermiddag som vanligt. Hon sover korta stunder på oss, ammas oftare & kommer inte riktigt till ro. Men då vet vi att vi får en skön natt & jag tycker att det är bättre att hon har en sån period på dagen när man själv orkar med än på natten. I natt sov hon21-23.30 00-05, 07.30- sover frotfarande. Så jag har nog fått minst 8 timmars sömn i natt. Passade på att sova mellan 7.30-8.30 innan telefontiderna sparkade igång.

Måndag:

Idag är första dagen för mig som jag har Alice själv. Mannen jobbar då svärisarna är nere vid sommarhuset & tar emot värmepump & möbler. Jag har bokat tid på BVC imorgon & Socialen på onsdag. Denna vecka ser fulltecknad ut med besök både som vi ska på & som vill komma hit. Än så länge ser helgen lugn ut, men jag kan tänka att det blir besök hos eller av svärisarna i helgen.

Alice ligger i sängen & håller på att vakna till, hon kan morna sig i över en timme. Kikar lite på de spännande ränderna på våra täcken, somnar om, får syn på lappen på kudden osv...

Idag tänkte jag stoppa ned Alice i vagnen efter lunch då vi båda ätit & gå till ICA. "ÄNTLIGEN" kommer de väl säga där, så många gånger jag sprungit med tjocka magen i den affären. =)

Dagens meny:

Frukost: 2knäckisar med skivat ägg, 1 glas dofilus Lunch: kycklingfilé med potatisgratäng (utan lök men med morot i) Fika: risfrutti & frukt (om jag hinner) Middag: köttfärssås & spagetti Kvällsfika: frukt

Kommentarer
Postat av: Ida

Kanske en närgången fråga men: vad ska du göra hos socialen?

Måste vara en härlig känsla att gå ut med barnvagnen de första gångerna själv! Mysigt!

2008-04-21 @ 09:39:26
Postat av: Nhea

Ida: När man inte är gift måste man dit & bekräfta faderskap & skriva på om delad vårdnad, så det är däför vi ska dit! =) Besöket skulle ta 10 min. Kram

2008-04-21 @ 13:17:30
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Ida

Aha....då förstår jag! Lycka till då!

2008-04-21 @ 13:51:21
Postat av: Jasmin

Jag tyckte att det var lite skrämmande när mannen gick tillbaka till jobbet. Storgrät dagen innan om jag minns rätt för det kändes inte som om jag skulle klara mig på egen hand.
Men det gick ju hur bra som helst!

2008-04-21 @ 14:45:35
URL: http://jasminsliv.blogspot.com
Postat av: Novalie

Jätte stort grattis till dottern Nhea! Lilla Alice ser helt bedårande ut. Det ska bli spännade att följa er!

Många kramar

2008-04-21 @ 22:00:07
URL: http://novalie.webblogg.se.se
Postat av: alva

Hoppas allt gick bra första ensamma hemmadagen.
Kram på er!

2008-04-22 @ 08:28:19
URL: http://alvajohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0