Trött men glad över Vyssan lull...

Alice & jag fick en bra start på veckan. Alice var trött efter nattens bravader & sov gott i vagnen & sen fick hon lite mera mat & somnade om i insatsen till barnvagnen -så jag han laga lasagne & känna mig lite ledig.

Mannen köpte VyssanLull fötter på vägen hem & världens största bröstvärmare då jag tvättade mina & luddet på dem lossnade -men de går att använda ändå men jag vill ha att byta med -känns rätt sunkiga efter ett tag. Det rinner ner mjölk & det kommer lite kräks & man blir svettig. Tror aldrig jag svettats så mycket i hela mitt liv sen efter graviditeten. Svettig under armarna, svettig mellan tuttarna, svettig där Alice ligger & sover på mitt bröst & svettig mellan benen efter bindorna *suck*

Mannen fick sova i soffan hela kvällen -utifall det skulle bli repris på gårdagens natt. Alice vaknade vid 19.30 & tog sin vakenperiod då -vilket var helt hanterbart. När hon ville sova vid 22, hade mannen satt ditt vyssan lull & hon har sovit i sin säng hela natten med 2 amningar. Hon somnar om gott med lite vaggning om inte en rap eller lite kräks sitter i vägen. Tyvärr ligger jag lite på spänn & vaknar av minsta lilla gnäll & börjar vagga på sängen -är så rädd att hon ska vakna. men det släpper väl.

Igår gjorde min mamma en sån där tabbe som svärmor gjorde förra veckan. Att ta förgivet att jag & Alice sitter här hemma & bara längtar & väntar på besök. Jag känner att såfort man ska ha besök så rubbas våra rutiner, man får skjuta på promenaden eller en matning, Alice sover längre & blir vaken på natten osv. & veckan är redan fullproppad som det är & vad jag orkar med.

Tisdag: 13.15 BVC, 15.00 Hembesök från BVC
Onsdag: 9.50 Ortopeden
Torsdag: Åka till svärföräldrarna
Fredag: 12 vännina på lunch, 18 kompisar+ barn på middag

Så jag bad mamma & pappa vänta till helgen & då söndag så ska vi försöka hålla lite på vår lediga lördag om det går. Jag förstår att de vill träffa Alice men om båda mor & far föräldrarna + min syster ska börja komma  varje vecka då slår jag bakut -det orkar jag inte med. Just nu vill jag bara ha lugn & ro & hitta en vardag med Alice.


Kommentarer
Postat av: alva

Ja, det är inte lätt...Det där med rutiner blir helt plötsligt väldigt viktigt när man får barn. Något som jag tror man ganska fort glömmer efter ett par år när barnen blivit stora. Tror jag iaf.
Annars verkar allt vara så bra med er och ni verkar ha det så mysig. Alltid lika roligt att läsa.
Kram
Alva

2008-04-29 @ 10:59:00
URL: http://alvajohanna.blogg.se
Postat av: svintoflickan

tycker du tänker helt rätt me besök osv..svärisarna har redan börjat fråga om de får komma 1 maj..men jag vet ju inte ens om bebisen kommit då...så jag bad min man säga nej...
jo nog är väntan seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg...
nu ska vi ut hämta storkillen i skolan.
kram

2008-04-29 @ 11:41:08
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: Ida

Jag tycker du gör rätt i att vara bestämd med era lediga dagar, speciellt så här i början. Tror nog det blir lättare om ett par veckor när ni är mer trygga i era roller. Och Alice har vuxit tills sig lite.

Men shit vad kläder ni har fått! Kul! Men tycker du att ni behöver så här mycket kläder el hade du velat ha annat? Jag ska nämligen bli faster i höst och undrar om det är kläder som gäller att ge en nyfödd bebis? Eller är det nåt annat som är kul att få? Som förälder tänker jag då. Nåt mer praktiskt eller hjälpsamt.

2008-04-29 @ 14:42:56
Postat av: sommartjejen

håll ut systeryster. Vi hade också TOK mycket besök Viktors första månad, sen lugnade det ner sig rejält.
Så säg ifrån när du känner du behöver andas - oavsett vem det är som frågar just då - och ta de besök du har tid och lust med.
Tids nog kommer du längta efter besök igen....men det dröjer lite tills de har växt till sig och man är trygg i sina egna rutiner!
kramis!

2008-04-29 @ 14:59:26
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Nhea

Ida:Som tur är varierar kläderna i storlek de flesta är stl 62 eller 68. Så det är ett tips- min äldsta syster köpte ett ombyte hon kunde ha direkt & ett lite större. Vad jag saknade när Alice kom var pyjamas, Alice kräks mycket & kräver en nytvättad pyjamas per natt. Det beror ju mycket på vad de redan har men babygym -är ganska dyrt & uppskattat, lixom babybjörn, babysitter mm. Men jagblev/blir väldigt glad över kläder i varierande storlek.

Kram

2008-04-29 @ 17:36:57
URL: http://nheas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0