Å min ljuvliga nattsömn...

...eller inte...

I natt sov jag som en stock till klockan 3, då vaknade jag -Alice brukar ju vakna då, men inte i natt inte hon sov som en stock. Så där låg jag & lyssnade & lyssnade & inte hörde jag ett pip & då börjar tankarna rulla "tänk om hon borrat in näsan så djupt i spjälskyddet att hon inte får luft" men så 3.45 så skrek hon & ville ha mat. Sen klockan 4 när jag la tillbaka henne fick hon för sig att sängen var en racerbana & tävlade med sig själv (med slutna ögon) om hur hon snabbast kunde ta sig upp i vänster hörn där hon sedan stod på alla fyra & inte fick ner huvudet eller fastnade med huvudet & skrek, jag sprang in och drog ner henne, 10 min senare var det samma visa igen & sådär höll det på till kl. 5.30 då hon somnade på tvären i sängen & sov till 8.50 & jag med!

Men mellan 3-5.30 har jag legat och puttat på snarkande man, usch vad han snarkade, jag putta & putta & tillslut undra han klarvaket vad jag höll på med, snarkningarna hördes fortfarande & vi tittade ner i fotändan där tönthunden låg & drog riktiga timmerstockar!

Idag har min syster varit här. Hon hade med sig lunch kebabsallad & så drack vi te & åt 70% choklad med hallon -mums! & så tog vi en promenad så Alice fick sova för hon blev då väckt av min syster när hon ringde utanför grinden för att tönthunden stod & vaktade. Tyvärr så hade Alice sovit av sig det värsta och vaknade nästan såfort vi kommit hem, gnälligare än gnälligast & när hon är trött är min syster typ den läskigaste personen i hela världen så Alice kunde knappt titta på henne utan att knipa ihop ansiktet till ett russin & gråta.

När syster åkt gick vi återigen ut på en promenad, på grusväg förbi en hästgård, men vad ligger väl då där på vägen -en huggorm, tjock & fet & den väste såfort jag rörde vagnen, men jag slingarde mig förbi med hjärtat dunkande i hundra åttio!

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Å herregud, du är inte rädd om dig själv du inte. Jag hade aaaaaaaldrig gått förbi en huggorm!!!! =)

kramis

2008-08-26 @ 15:56:27
URL: http://sommartjejen.blogg.se/
Postat av: alva

Ha ha ha, stackars dej, jag vet hur det är med snarkningstortyr. Jag har en hårig jkel här hemma som snarkar som en hel skogsmaskin. Men kanske ska tillägga att "han" är min man och inte en hanhund. Ssss

Kramz

2008-08-26 @ 20:36:19
URL: http://alvajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0