Semestertider...

Och det märks... knappt någon tid för bloggande!

Tisdag:

Pappa kom hit på morgonen för att hjälpa mannen med tapetsering av övervåningen. Jag & Alice åkte till hemstaden. Stannade först hos mamam ett par timmar, åt lunch & Alice sov långlur. Sedan åkte jag & träffade en av mina bästa vänner som fick en son för 5 veckor sedan, där var 2 till av mina bästa vänner, en av dem har en son på snart ett år & den andra är styvmamma till en 2½ åring. & så var L & H där oxå. Vi myste med bebisarna & fikade glasstårta & drack te. Sen hämtade vi upp mamma & åkte hem till oss. jag lagade spagetti & köttfärsås samtidigt som jag sövde Alice. mamma han på den tiden att duka bordet -det gäller att vara effektiv som småbarns mor =). Mannen & pappa hade hunnit bra lång. Alice rum var klart & de hade hunnit en bra bit på allrummet oxå. Vi tittade på Allsången  -är nog första gången jag sett hela programmet på hela sommaren -Alice brukar alltid strula tisdagar annars av någon anledning. Gick och la mig 21 -var helt slut!

Onsdag:

Mamma tog Alice & jag åkte & handlade. Det var barskrapat i kylskåpet & mamma hade fullkomligt skrapat ihop en frukost =). Sen undersökte jag varför det inte dykt upp pengar från Försäkringskassan denna månaden & fixade problemet som var ett eget misstag =). Mannen & papap blev klara framåt eftermiddagen & fick fika & sen åkte mamma & pappa hem. Kändes skönt att bli själva igen. Det är kul att umgås, men det blir för intensivt för min smak med övernattning & det ser alltid ut som ett rövartillhåll när de åkt av någon anledning.

Torsdag:

Mannen fortsatte på övervåningen + hämtade grejer på företaget. Alice & jag åkte ner på stan. Alice har nu sittdelen i vagnen & ni må tro att det var spänannde att vara på stan när man fick sitta upp. Vi handlade kofta åt mig -en vit Vero Moda 199:-. En tröja till Alice som hon ska ha över sin klänning på bröllopet, strumpbyxor med ankstjärt. Strumpor till mannen. En docka till Alice i mjuktyg som ser ut som en ballerina -rosa såklart =). Kvällen blev lugn. Alice var supertrött & somnade tidigt. Såklart fungerade inte tv:n då så mannen spelade tv-spel (golf) & jag läste bok, sen blev det nattinatti tidigt!

Fredag:

Mannen har lagt golv på övervåningen - i allrummet. Blir Björk däruppe. Alice & jag har tagit promnader & myst. Nu är det snart bedtime för Alice & amnnen håller just på med stora kvällstvätten & pyjamas.

Veckans chocker:

1) Alice sov 3 timmar i onsdags eftermiddag -till ljudet av spikande & sågande. Första 45 min tog vi en promenad sen ställde jag ut henen på altanen.

2) Alice somnade på rygg i sittvagnen och sov hela tiden under en timmes lång promenad

3) Alice började gallskrika igår kväll klockan 18.45 -hon är hungrig tänkte jag 6 tratta in vällingflaskan. Lilla fröken somnade på stört, vaknade inte ens när vi tog av henen kläderna. Så hon fick sova i bodyn.

4) Alice somnade på rygg i sittvagnen med NAPP & SNUTTEFILT! Så gosigt att se henen när hon sover -hon är ju så söt!

5) Alice sov 2 timmar & 45 min till ljudet av såg och banakande vi golvläggning -själv läste jag bok & sov en stund jag med!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej vännen! Tänkte bara meddela att jag bytt bloggadress, lättare för mig att hantera Blogspot är enda anledningen! Skönt att höra att det går bättre med lillsnuttan! Kraaam!

2008-08-10 @ 16:59:45
URL: http://blushieblush.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0