Sexy little thing...

Igår krånglade Alice järnet vid läggningen, hon vaknade varje gång jag la ned henne i spjälsängen (hon somnar sött vid flaskna -ja jag vet ingen bra metod), efter tredje försöket & 1½ timme senare gick mannen in, la en hand på henne och sa sch, sch, tre minuter... Då somna hon. Sen vaknade hon klockan 00.39, usch och fy tänkte jag -ska detta bli en strulnatt & när hon inte lyckades somna om innan 1.30 så gav jag henne välling som hon bara smutta lite på, sen hörde jag inte ett knyst förrän klockan 8. Så skönt!!

De tre första månaderna som mamma var ganska kämpiga & det sista jag tänkte på var sex, sexlusten var lika med noll komma noll noll noll. & mannen var som en brustig hingst! Tyckte nätan synd om honom..

En kväll i vårat sovrum:
Mannen kryper över till min sida, jag slår till honom & fräser
-Stick jag vill sova!!!

men så läste jag lite granna & kom fram till att brist på sexlsut kan bero på östrogenbrist efter amningen (ja och så sömnbrist då förstås), så efter avslutad amning tröck jag upp en behandling ovesterin i muttaluttan & döm om min förvåning när det numer låter såhär i vårt sovrum. Ja som numer är barnfritt & vi numer har ett barn som sover 11-12 timmar nätter med en eller två matstunder.
-Godnatt, säger mannen och vänder ryggen till
Jag tittar förvånat upp över bokkanten
-Ska du sova?
-Ja hade du andra planer?
-Ja
Det är tur att tönthunden sover hårdare än hårdast annars hade hon nog fått en chock av guppande vita rumpor om natten...

Idag är det matlagningsdag. Vi ska ju för er som undgått det ha kräftskiva på lördag, 8 vuxna inbjudna & 3 barn & så vi. Kan nog blir ett riktigt galej. Så nu bakas det pajer & tårta utifall någon filur inte gillar kräftor...

På dagens matlagningsmeny står:
*Västerbottenostpaj
*Köttfärspaj
*Pannkaksrulle (till barnen och till middag ikväll)
*Midsommartårta (som jag ändrat lite i -som vanligt att jag aldrig akn följa ett recept utan att fixa och trixa lite granna)

Recept kommer!

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

fniss du är för rolig du!

Vad är ovesterin?

2008-08-28 @ 19:30:50
URL: http://sommartjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0