Tillbaka!

Kommer du inte in på Sommartjejens blogg? Maila henne om NYTT lösenord på:

[email protected]

Tisdagen:

Alice softar i fåtöljen

Vi åkte runt lunch. Mannen valde en ny väg som jag ogillde skarpt då det var smal och slingrig landsväg istället för motorväg. Alice somnade men vaknde såklart vid ett vägarbete då bilen stod stilla & en lastbil susade förbi. Vi var nere lagom så Alice han srattla av sig lite, äta kvällsmål och gå och lägga sig. Hon fick sova i eget rum -gud så skönt det var! Hon sov jättebra, fick störta upp 2 ggr på hela natten men sob däremellean helt ostört -bara mannens snarkningar som jag fick putta lite på =)

Onsdag:



Alice var lite snorig, men vi åjkte till Kungshamn, handlade mat och gick på systemet. Fick sms av mamam, de var påväg ner men vår kära far som programmerat gpsen fel hade kört dem till Hunnestad & inte hUnnebostrand. Han har då aldrig kört fel så många gånger som sen han fick gpsen, hih. Så den resan har han fått äta upp hela helgen eftersom vår present till honom var gpsen. När de kom fram fick de vara barnvakt. Mannen och jag gick ut och åt. PÅ Eat en liten restaurang med modern mat och supergott!! När vi kom tillbaka hade de försökt nattat Alice men hon hade ju bara blivit förbannad -hon var ju mer hungrig INTE trött! Inte ätt att veta inte. Hon åt 150 ml x 3 inom loppet av 2 timmar. Hon hade dessvärre knappt ätit på hela dagen så det var väl mkt som skulle tas igen. Så jag matade på henen mera mat, masssor av mat och vid 21 sov hon.

Torsdag:

Vaknade till regn och blåst. mamma hade blivit dålig under natten och de åkte till VC. Kom till oss vid lunch och vi åt lunch ihop. mamma väljer nu själv lättsvald mat dvs moser, puré, paté. Man ser att måltider inte är en njtning längre utan mer ett nödvändigt ont. Tycker så synd om henne. Hon skriver mer än hon pratar & drar sig ofta undan. Vilar mycket.
På kvällen åt vi mat i huset ihop med dem och satt på övervåningen "Som att sitta i fören på en Finlandsfärja" sa mamma Så vacker utsikt har vi =)

Fredag:

Mannen fyllde år. Alice och jag gratulerade med sång och presenter. pappa ringde och lät som ett upphetsat barn, han ville åka BÅT! Så han och amnenn tog en tur med vår båt till Smögen. mannen körde dit och papap hem så de var nöjda båda två =). Somris med familj anlände först. Vi tog en tur ner och åt lite lunch & hittade mamam därnere som shoppat en fint linne. Vi gick upp till altane och solade & väntade på resten av gänget. mannen och pappa kom först. & sen kom min äldsta syster med familj. Alice hade somnat som en stock och sov 3 timmar så himla skönt! Vi passade på att äta havskräftor och räkor och romsås och baguetter & sen avslutade med tårta! När barnen nattats och mamma, pappa och syster med familj gått satt jag & Somris med våra män på balkongen och myste!

Lördag:



Barnen sov bra och ingen av dem väckte den andra med sina vällingskrik =). Viktor pratar i ett från han vaknar till han går och lägger isg. Min systers man liknade honom vid Linus på linjen haha.  Vi vaknade till strålande solsken och ick ner till havet, barn  badade -mest Viktor osm är en riktig badhaj i sin baddräkt som Somris råkade säga och fick äta upp -killar har inte baddräkt enligt våra män =). Sen blev det lunch på Kanten och så gjorde vi oss i ordning. Vid 15 så blev det tipspromenad annornad av våra föräldrar & sen vid 18 gick vi till Restaurangen för 3 rätters supé. Blev först så arg de hade fattar mig fel när jag beställde bord för 8 vuxna 5 barn varav 3 på vanlig stol och 2 i barnstol, så de tolkade det som 3 barn varav 2 i barnstol & inann de fixat till det och lugnat ner isg var två servitriser/servitörer riktigt otrevliga. Mest tyckte jag synd om mamam, det var nog hennes sista restaurangbesök & så blev det sådär. Men det vände& det blöve en bra stund. Förutom att mamam hade svårt med huvudrätten, fisken var för hård och hon satte i halsen. Ibland vill jag bara ta henen i famn och vagga henne som ett litet barn. Vill inte att hon ska må som hon gör !!!
Alice var lugn fram till efterrätten då manne fick ta henenen stund så jag kunde äta upp och sen gick jag hem med henne. Sprang uppför backarna och och pratade hela tiden med henen så hon skulel hålla sig glad & det gick bra. Lagom när vällingflaskan stod i micron kom Somris och Viktor. Alice somnade som en stock till Viktors prat. Sen satt vi ute på altanen en stund & lyssnade till min äldsta systers son F som höll låda, han berättade Bellmanhistorier. De hade ingen poäng alls oh han kom inte ihåg om han sagt Tysken eller Rysken eller Bellman först men vi skratta så tårarna sprutade.
Sov dåligt, tänkte mycket på mamma.

Söndag:

Vi gick ner & åt glass tillsammans innan alla droppade av & åkte hem. Alice somnade som en stock och sov 3 timmar när allt blev tyst & lugnt. Vi läste, vilade & åt godis.

Måndag:

Åkte till Smögen. Var nästintill folktomt på bryggan men ändå lyckades vi vara med om att en tant i 70 års ålder plurra i vattnet när jag satt & matade Alice haha. & sen när vi åt lunch blev ett par så osams att hon skrek "Men jag tänker då iallafall äta här" medan mannen stegade iväg och hon snart efter, 10 min senare hade de blivit sams och kom tillbaka och åt. Själv hade jag då inte visat mig i närheten igenom jag och amnnen betett oss sådär.
Vi köpte fisk & hummer och åt på kvällen & spelade sedan kort på balkongen vid solnedgången när Alice somnat.

Tisdag:

Snickaren kom och fixade lite grejer han hade kvar. Han kallade Alice för en lugn tjej & jag kan nog börja hålla med! Hon är mycket lugnare!!! Vi åkte efter lunch & Alice sov de första 2 timmarna. Sedan stannade vi i Jönköping och gick på IKEA. KOm hem runt 19 och då åt vi Kinamta, nattade Alice & sen sov vi!



Fortsättning följer....


Kommentarer
Postat av: JennyF

Synd att jag inte jobbade igår kväll då... Då hade jag kanske sett er.



Alltid kul när det kommer besöker till IKEA Jönköping

2008-08-20 @ 18:06:56
Postat av: Nhea

Hade du vågat komma fram om du sett oss då? =) Kram

2008-08-21 @ 13:27:55
URL: http://nheas.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Hej!



Kikar in och lämnar ett spår. Såå söt hon är er lilla Alice. Ha det bra.



Kram Jeanette

2008-08-24 @ 20:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0