Usch vad mycket skit vi har!

Det värtsa med att komma hem igen är allt ska packas upp... Som tur är har vi tvättmaskin i sommarhuset så det mesta var tvätatt men det blir ju alltid lite ändå. & alla väskor som ska packas upp, alla saker som ska ställa i ordning & mitt i allt detta så står det golvpaket som blivit över, ligger plats som omslutit golvpaketen som använts, det tas hem nytt material som ska byggas och ja ni förstår, det ser ut som hej  kom & hjälp mig här hemma! Börjar i ena hörnet men när man väl börjar plocka i allt så ser mna ändå ingen ljusning så det är enklast att bara låta det vara.

Mannen hämtade grejer på förmiddagen igår & spenderade dagen på altanen där han bygger en vägg. Jag & Alice åkte till JYSK , jag har letat gardiner till hennes rum i alla tänkbara butiker och inte hittat några -hur jäkla svårt kan de vara att frambringa ett par rosa gardiner???! Ska nu börja kolla på postorder. & så svängde vi förbi Brio köpte en nappflaska för vatten & flera skedar som ändrade färg när jag kokade dem -tror de ändrar färg om maten är för varm tex. Sen blev det ICA.

Nu sover Alice i sitt rum, jag tvingade mannen att släpa upp hennes vagn för han sågar och spikar här nere och grannen spränger & jag behöver röja här nere men fastnade visst mest vid datorn =)

Igår bestämdejag mig för att skärpa till mig med godisätandet ,det har lixom gått till överdrift efter amningen. Det har till och me varit godis efter frukost. Ni förstår. Det förstår min våg oxå, det var ingen rolig siffra som mötte mig igår morse. Igår började vi vårt nya godisfria liv med att inviga chokladfonduen... Hm... Idag är det nya tag! =)

Förmiddagen spenderades på övervåningen där vi städade ur smårummet, och gjorde i ordning Alice s rum så pass att hon kan sova där och jag i rummet bredvid till att börja med, sen planerar jag att flytta ner till mannen så småningom, men det kan vara skönt att ha nära de nätter hon strular.. Mannen har sovit med Alice sedan vi kom hem och han kan inte förstååååå varför hons over så illa -kan det ha att göra med att han är förkyld och troligtvis snarkar värre än en elefant? Näe inte enligt honom iallafall, ska bli intressant och se hur hon sover i natt när hon får sova själv igen...

Imorgon flyttar vi till svärföräladrarna en vecka, de ska på semester, hemligt mål för svärmor som fått resan i 50 års present av svärfar. Jag vet var de ska men avslöjar ingen förrän de åkt =) Så då blir jag med hund oxå, tönthunden! Hon är livrädd för Alice tvärvänder såfort hon ser Alice, hihi.

Nu ska jag internetta lite & sen är det kycklingsallad till lunch...

Kommentarer
Postat av: alva

skrattar

Löööv the "tönthund".

/Alva

2008-08-21 @ 19:38:44
URL: http://alvajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0