Alice & Hugo-dag

I går la mannen Alice, och till hans vanliga tur så åt hon, lades ner, prata en stund & somna sen sött. I natt slapp jag 1.30 omstoppningen utan det blev välling 4.45 & sen sov vi till 8.15 hörde inte ens när mannen åkte till jobbet. Alice vaknade på fel sida tror jag, såfort något inte passat lilla damen så har hon satt sig käpprätt upp spännt hela kroppen & gastat "nejnejnej"  -det ska börjas i tid.

Som tur var kom L & Hugo på besök. Alice sov först men bara 45 minuter, så hon sover en kortis nu igen. L & jag åt tikkamasala (jag med sallad, hon med ris) & sen lekte vi med barnen & pratade & så fikade vi te & L fick provsmaka mina tryfflar!

L trodde inte att Hugo skulle vara intresserad av trappor eftersom han inte hade någon hemma, 2 minuter senare såg det ut såhär:




Hihi. Alice klättrade upp & stod på knä på 1 :a trappsteget idag. Igår stod hon på alla fyra på diskmaskinsluckan, mammas lilla klätterapa.

Dagens meny:

Frukost: stekt ägg, rökt skinka, en klick majonäs + te
Lunch: tikkamasala med sallad
Fika: 2 rutor 70% choklad + te
Middag: korv med 72% kötthalt & ugnsrostade grönsaker
Kvällsfika: hallon & en liten klick grädde + te

Kommentarer
Postat av: alva

Ja du, klätter apor har jag gott om här hemma. Ibland undrar man hur tusan de lyckts klara sig utan att slå ihjäl sig så länge som de har. Tack gode gud för trappgrindar och annat i barnsäkerhetsväg.

Va söta de är!

Hmm, undra hur länge det kommer dröja innan den där lilla damen får för sig att gå några steg...?

/Alva

2008-12-11 @ 22:22:20
URL: http://alvajohanna.blogg.se/
Postat av: Nhea

Ja du det kan man undra, tror ju inte att hon kommer hinna bli 1 år men man vet aldrig. Både jag & manenn gick runt 11 månader så hon har ju oss att brås på =).



Kram

2008-12-12 @ 11:53:28
URL: http://nheasmatobak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0