Babysim!

Javisst är Alice rum FINT! Vi har valt att hålla det inte för rosa då nästan alla tjejrum är rosa, men jag är inte främmande för rosa detaljer. & Linda du behöver inte vara orolig, den dagen Alice leker i sitt rum kommer spegeln sitta på väggen ordentligt! Just nu är ju övervåningen under uppbyggnad & hon sover bara där uppe, vi är aldrig där dagtid utan det kommer det bli mer sen när hon är äldre & vi även har sovrummet däruppe.

Trot eller ej men idag var mannen hemma & BYGGDE på övervåningen HELA dagen, min rök ur öronen gav resultat *fniss*.

Svärmor följde med på simningen, tyvärr så ville hon inte bada men hon fick sköta Alice ombyte & tog en massa fina bilder:













Det var även en kille där som filmade under vattnet & den ligger ute på nätet, hur kul som helst att se, jösses vad hon simmar med benen min lilla docka!

När vi kom hem så hade jag tänkt beställa framkallning av massa digitalbilder närmare bestämt över 300 st blev det tillslut, men mitt i det så knacka det på dörren & där stod min gamla kollega S. S är pensionär 63 år och gick av egen vilja, hon ville ta vara på livet & samtidigt hade hon räknat ut att om HON slutade så var jag näst påtur att få tjänst nu blev det inte så med ett nytt projekt som plötsligt blev aktuellt men tanken var mkt GOD. Hon är så himla rar min S, en mystant som jag håller mkt av, genomsnäll och omtänksam. Tyvärr agerar svärmor som en snipig överklass, ursäkta mig, kärring när det händer något som inte riktigt "passar henne". Hon hade iNTE räknat med besök, sa knappt ett ord till S & betedde sig rent ut sagt så att jag skämdes, men jag vet att hon har svårt för nya kontakter & framförallt med personer som är äldre än henne själv, med folk i 20-30 års åldern kan hon tjattra fritt men efter 50 där låser det sig. Svärmor har inte många vänner pga av detta & de vänner hon har klagar hon alltid på när de väl har umgåtts.
Men S & jag pratade på & vi tittade på Alice som kröp omkring & sen fick lunch av svärmor. När väl S åkt sa svärmor med snipiga attityden "Hade du jobbat med DEN DÄR TANTEN eller?" så tröttsamt, sen packa hon ihop skitsnabbt lämnade Alice på golvet mitt i en lek & sa "Nä nu måste jag åka" & sen åkte hon bara sådär, kändes lite skumt, vet inte vad som flög i henne.

Jaja, Alice & jag tog en promenad sen sov hon mer än 2 timmar & jag & mannen passade på att ha lite "vuxenmys". & sen sov vi en stund, jag lyckades ju bli förkyld igår har onti huvudet, kliar i halsen täppt i näsan & känner mig allmänt smårisig. Mne ingen feber iallafall.

På eftermiddagen doppade Alice & jag tryfflarna i choklad, de finns inom kort på www.nheasmatobak.blogg
& sen lagade vi ost & skinksås till Alice som hon åt med STOR aptit ihop med egenkokt pasta, mycket bitar, lite sätta i halsen men hon gapade snällt ändå så det var nog riktigt gott.

Efter maten så tog mannen Alice, de fixade till låset på grinden upp till övervåningen. Själv beställde jag äntligen alla bilder.

Nu har jag tittat på Bonde söker Fru, utlåtandet denna veckan: Magnus valde som jag anade -wish them all the best! Hanna tror jag iallafall kommer välja Elias även fast att Johan är en gokille. Per hoppas jag ska välja blondinen, visst hon är svartsjuk -big minus men jag diggar bara INTE Åsa. & så Peter, Peter, Peter, jag vill ju att Wille ska bli vald men jag tror i djupet av mitt hjärta att Wille är lite "too much" för honom så han kommer välja Peter... Wille kan få komma och bo hos mig istället, han är en kille jag skulle vilja ha i byrålådan! ;-)

Dagens meny:
Frukost: stekt ägg & rökt skinka
Lunch: Gårdagens moussaka
Fika: hallon
Middag: köttfärsbiffar med grönsaker & tzatsiki
Kvällsfika: ost & julskinksrullar + te

För den uppmärksamme : ja jag äter likt Atkins/GI och ja det har redan gett resultat & det bästa jag är INTE hungrig!

Kommentarer
Postat av: Vickan

Ååååå vilkn söt badtjej du har! Det är ju så härligt på babysim med det varma vattnet!



Jag har badat mycket med mina barn redan när de var jättesmå oxå, både gått på babysim och minisim. Det är ju jättemysigt! Och det har lett till att jag fått två fiskar nu. Min pojk som är 6 har lärt sig simma riktigt nu oxå.



2008-12-11 @ 15:04:08
Postat av: Nhea

Det låter ju toppen, det är så jag vill att Alice ska bli då jag själv aldrig gillat vatten. Hon har ju så mkt vatten omkring sig så jag hoppas hon kommer uppskatta det!



Kram

2008-12-11 @ 15:56:10
URL: http://nheas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0