En Bebis i Lådan!

Igår fick vi hem en trött man/pappa. Han hade nog nosat för långt ned i glaset dagen innan även om han mest sa att han var "dålig i magen -måste ha varit något i maten" som han alltid kör med och lyckas tro på själv VARJE gång han festat till det. Han rabbla upp öl, olika viner till middagen, konjak till kaffet & tre stycken Red Bull på det så jag tänkte inte ens en endaste matförgiftningstanke alls. Sååå min löksoppa jag så omsorgsfullt kokat på begäran smakade ju "lite för mycket vin..." & chokladpuddingen var "för mastig för hans mage"... Men han lekte på bra med Alice ändå och la henne som han skulle.

Natten blev inte så jättebra Alice vaknade vid 1.30 stoppade om henne men hon kom inte riktigt till ro, så hon små gnällde till och från fram till 3 då jag gav henen välling. Tyckte hon var varm men trodde hon mest farit omkring i spjälsängen. Hon somnade om efter vällingen men vakna med ett gallskrik vid 5, mannen kom ned med henne till mig & vi somna om till 6.30 då fick hon mer välling & somna om till 7.30 då mannen älgade ner för trappen så hon vaknade.

Tog tempen på henne och den slutade på 39,1, lillpluttan inte konstigt hon sov så illa & var så varm. Så det var bara i med alvedon. Hon har lekt på bra ändå här hemma idag. Vi hade ju tänkt åka på Julmarknad med Alice farmor, men hon kom hit en stund istället, hon är just nu ute med Alice på promenad och jag tänkte lämna huset någon timme för lite luft!

Dagens meny:
Frukost: omelette på 2ägg och skinka 6 persilja + te
Lunch: lax & grönsaker
Fika: keso & frukt
Middag: färsbiffar med sallad & guacumole
Kvällsfika: 70% choklad & te





Alice provsitter sin nya leksakslåda!

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Pluttan, hoppas hon mår bättre och ni får sova gott inatt. Jag vet ju hur jobbigt det är med barn som inte sover på nätterna....

Konstigt det där med våra män och "magförgiftning" varje gång de varit ute och festat runt lite. Min man kör ju med precis samma variant och verkar allvarligt talat inte alls se sambandet på alkoholen som är med i bilden varje gång denna "Matförgiftning" sker. Det är väl bra konstigt!! fniss

Kramis till dig!!

PS: Gå in i min blogg så får du se världens sötaste lilla bagare! DS

2008-12-06 @ 19:37:30
Postat av: Tess

Även min man kan drabbas av den där underliga matförgiftningen, han brukar även vara på väg att få influensa eftersom han har så ont i kroppen och överallt. Han brukar behöva vila sig och ta treo...;) Shit vilka puckon karlar är och man undrar ju exakt hur dumma de tror att vi är?

Söt bebis i lådan, kan man få en sån i julklapp? Hoppas att era nätter snart blir bättre och att Alice mår bättre idag!

Kram till er!

2008-12-07 @ 11:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0