Fler PMS-monster...

Ser att det finns FLER PMS-monster därute, skönt att man inte är ensam om att vara helt mupp nästan en vecka i månaden, men trist att en sån sak som mens ska behöva påverka oss kvinnor såhär. Lösning tack! Väntar med spänning på fortsättningen av studien- Anki uppdatera oss!!!  Ann-jasså ska Johannesört hjälpa mot PMS? , hm är själv lite rädd för det då en jobbarkompis drack johannesörtte när hon var gravid och förlorade sitt barn i 7 månaden, de kan inte bevisa att det just var Johannesörten men de kan heller inte säga att det inte var det... Nu är jag ju inte gravid men man kanske ska bli någon gång igen...

Tiara- ETT STORT GRATTIS TILL STJÄRNGOSSEN! Njut av bebisgos, pussa de små små fötterna från mig & följ det råd jag inte gjorde : se de första tre månaderna som en förlängning av graviditeten, dvs bädda in er i sängen, mys njut och ta det lugnt ni hinner upptäcka världen & visa upp er sen jag lovar! Köpte ett fotoalbum till Alice igår och började sätta in bilder sen hon föddes, kände knappt inte igen den där lilla parveln på bilderna -har HON varit sådär liten? *fniss*  Tiden går alltför fort men samtidigt så ger de en bara mer och mer glädje ju större de blir!

Igår åkte vi och handlade på ett slakteri utanför staden. Det blev prinskorv och någon rökt korv och senap. Ville ha revben och julskinka oxå men de hade de inte förrän imorgon och man fick inte boka utan bara chansa så vi åkte till City Gross & handlade revben och julskinka. Skulle visa mannen hur duktig Alice var att sitta i kundvagnen, tror ni inte att det går endast fem minuter innan hon faller på sidan och slår näsroten i kundvagnsidan och blir helt hysterisk så jag får trösta och bära resten av shoppingen....

Sen ugnsbakade vi skinkan. Vi köper alltid färdigkokt men om man bara griljerar den får man en lös och blöt och äcklig skinka som ingen vill äta så antingen har vi kokat om den men i år köpte vi för stor skinka för våra kastruller så vi ugnsbakade den i folie på 175 grader upp till kötttemp på 75 grader och SEN griljerade vi den, nu är den PERFEKT!!!

I natt vaknade Alice redan 00.11, förut har det bara behövts en omstoppning eller en hand på ryggen så har hon somnat om men de senaste nätterna har hon krävt betydligt mer än så, de har somnats sött men såfort man sticker ut stortån utanför hennes rum så far det där lilla huvudet upp över spjälsängskanten och gallskriker, har spenderat evinnerligt mycket tid inne där om nätterna den senaste veckan, igår provade jag att lägga hennes hos mig men inte ens det hjälpte & hungrig det är hon inte det spelar ingen roll om ger välling tolv, två, fem eller sju hon äter max 70-120 ml och sen vill hon inte ha mer så lilla damen vet helt enkelt inte hur hon somnar om själv på natten. Så igår marscherade jag upp med henne igen efter 30 min knölande i min säng & 30 min knölande i sitt rum. Han knappt ner igen innan mannen far in till henne för han klarar inte av att hon skriker lite. Han spenderade 30 min där men likadant som för mig såfort han går utanför dörren så vaknar hon. Så tillslut kom han ner till mig frågade hur länge hon varit vaken och om hon fått välling och bla bla och jag sa "vi låter henne skrika" och så blev det. Jag gick in till henne var 5.e minut så länge hon skrek och sen när hon tystna fick hon vara (för annars så börjar hon om igen då stör man ju henne när hon är påväg att somna) så 40 min skrik och sen 20 min snyft och småpip och sen sov hon som en stock och jag med till klockan 7 då fick hon välling (åt bara 120 ml) och sen somna vi om till 9.

 
Alice med sin Gammelmormor

Kommentarer
Postat av: Anna

Hur har gammelmormor reagerat på sin dotters sjukdom?

2008-12-18 @ 18:45:18
Postat av: Anki

Självklart ska jag hålla er uppdaterade angående studien. Just nu så är jag själv nere för räkning, mens och förkylning på g. Isch vill inte nu. Kram

2008-12-18 @ 19:05:32
URL: http://flyarna.blogg.se/
Postat av: Nhea

Anna: Hon blev väldigt ledsen när beskedet kom men som de flesta personer runt omkring oss främst vår släkt så låtsades hon som ingenting när vi var där i tisdags...



Anki: Skickar ett lass choklad! Det brukar hjälpa mot det mesta!



Kramis

2008-12-18 @ 20:14:51
URL: http://nheas.blogg.se/
Postat av: svintoflickan

hi,hi

jag tycker inte heller majskrokarna är goda..

en äcklig variant av ostbågar..men lea gillar dom..de är huvudsaken:-)



Jag brukar me vara hemsk denna tid på månaden...arg sur..finnig ful..bläää...

men jag har inte fått tillbaka mensen än..hurra för det.



än så länge har ingen mer spytt...så hoppas..

förra vintern..var de hemskt me de 3 som turades om...å då sa pappa-tänk nästa vinter har ni 4...ler..



kramkram:-)



å du..jag ångrar me att man inte njöt mer den första tiden..varför gör man inte de..bara är o vilar ...



kram

2008-12-19 @ 00:06:19
URL: http://svintoflickans.blogg.se/
Postat av: Anki

Ja choklad det hjälper, du skulle se ansiktet just nu, mannen undrade varför jag hade salva i ansiktet i går kväll, ansiktsmask som torkar ut finnarna. Han gillade inte riktigt att sitta i soffan brevid ett spöke. Ha ha.. Konstigt det här med hur man ska lida en gång i månaden, jag blir lite febersjuk nästan de första dagarna och vill bara sova. De frågar i studien om hur man känner sig innan, under och efter och i princip så mår man väl bara bra en vecka i månaden. Sjukt egentligen. Nästa gång jag får ett frågeformulär ska jag scanna in det och lägga ut på bloggen så får ni också svara på frågorna som kommer.

Kram

2008-12-19 @ 08:26:23
URL: http://flyarna.blogg.se/
Postat av: Ann m Oliver, Lova & Oskar

Hm, johannesört rekommenderas ju inte till gravida... men vad hemskt OM det var det som påverkade att hon förlorade barnet.

Jag kanske också blir gravid nån gång i framtiden, men isf slutar jag med johannesört direkt. Det borde inte vara någon fara.

Kram!

2008-12-19 @ 20:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0