Fredag!

Natten gick bra. Alice vaknade för att bli omstoppad vid 1.30 & sen vid 3 var hon hungrig, hon har ätit lite dåligt på dagarna ett par tre dagar, misstänker att det är tänder på G, men får ju aldrig se eller känna i den där lilla munnen. Sen sov vi till 7.45.

Gick upp & åt frukost & gjorde oss i ordning. Sen dammsög vi hela huset eller jag dammsög & Alice jagade & skällde på dammsugaren *sötnos*. Sen åkte vi ut på en shoppingraud. Köpte en till leksakslåda att toppa grejer i att ha i vardagsrummet & så kunde jag inte motså en tomte i mjuktyg för 19 kr. Sen shoppade vi julklapp till Sommartjejen. Vi har ju lottat fram vem vi ska köpa till av de vuxna. Men köper till alla barnen 8något jag kan tycka är lit väl hysteriskt men jag får foga mig i ledet, denna julen förstår ju inte Alice det ändå men jag vill inte ha en otacksam unge som drunknar i julklappar men ÄNDÅ inte är nöjd). Hittade en jättefin grejk ( retas lite för att hon ska bli MER nyfiken) inte alls vad hon eller jag tänkt oss, men jag blev helt enkelt KÄR. Får väl ta den själv om det kniper ;-). Engagerade hela personalstyrkan i inslagningen och fick bärhjälp till bilen =). Hihi!

Sen handlade vi mat. Alice flörtade järnet med alal gubbar i affären, de är lixom lite mer lättflörtade tanterna är mest sura men hon fick både en och fyra gubbar att skrata, prata babyspråk & le. Alice somnade i bilen hem så jag fick 1 ½ h med läsning och internet -skönt!

Sen åt vi lunch & förberedde middagen & vips så stod mamam och pappa i entrén. Alice älskar besök & att åka bort så hon blev överlycklig. Alice mormor var mer alert idag så hon har krypit runt och lekt på golvet & gosat & grejat & skriit massor i sitt anteckningsblock så det var ett roligt möte. Är lite roligt, pappa och jag sitta och diskutera något som han egentligen inte vet så mycket om under tiden så skriver mamam i sitt block och så vet hon exakt det vi sitter och filosoferar om.

Snart vänta mannn hem, bäst att förbereda maten blir Löksoppa till förrätt (finns recept på www.nheasmatobak.blogg.se)  & biff med klyftpottis och karl-johansvampsås till varmrätt & vhokladpudding till efterrätt!

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

skrattar

Men vad är det du har köpt som du behöver få bärhjälp med ut till bilen!!???

Nu känner jag mig som värsta lilla flickan som vill gå och tjuvkika i julklappshögen INNAN tomten kommer!!

puss på dig systeryster!

2008-12-05 @ 19:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0