Grattis Alice 8 månader!!


Idag är min lilla skrutta 8 hela månader! & hon kommer på nya "hyss" varje dag. Igår ställde hon sig mot draglådorna i köket något hon inte "kommit på" innan & jösses vad hon tog i men upp kom hon. Hon kom även på att mattan i vardagsrummet inte var en del av det fasta golvet utan gick att lyfta på och kika under. De är för söta i den här åldern.

Natten gick bra efter lite gnölnattning igår, har kört en variant av 5 min metoden då jag är så less på att vissa kvällar sitta och klappa henn upp till en timme för att hon ska somna & efter 30 min skrik med omstoppning var 5:e minut så sov hon, som en stock. blev omstoppad 1.30 och fick välling 5.30 och somna sen om till 8.30.

Igår fick jag PMS-bryt på mannen igen. Eller han förtjänar det. Vi har ett sovrum, en garderob och en toalett kvar att göra i ordning på övevåningen. Sovrummet ligger i startgroparna. han skulle få halva söndagen & så hade jag ordnat så han fick jobba HELA onsdagen ( imorgon) och så ska han och pappa jobba hela helgen & för att de ska kunna göra 2 mans jobb behövs det fixas en hel dag däruppe så det går undan sen i helgen när han får hjälp och allt och det ska finnas material och det ska planeras lite. Men så i söndags efter lunch så drog han ut på tiden, la sig på golvet vid Alice hon var hur nöjd som helst innan och är van vid att leka själv större delen av dagen när jag pysslar i köket, det finns ju mängder med saker att göra i köket, en stor leklåda full av saker, sladdar att dra i, en diskmaskin att stå vid och igår lådor att ställa sig vid & så har hon en alldeles egen låda med plastburkar hon kan plocka med. men mannen la sig där istället flr att gå upp och jobba med sovrummet. Tänkte att han fick ta eget ansvar och starta igång utan att JAG skulle tjata på honom, det tog 2 timmar! SEN kom han på att han skulle fixa däruppe det var bara det att då började Alice bli trött och han fick väl ca 1 timme innan hon skulle sova och det inte kunde bankas hur som helst. men jag tänkte att han har ju hela onsdagen oxå så det är väl inte hela världen han kan få vila lite han med. Men så kom han hem igår "Eftersom att mamam kommer och följer med på babysimmet imorgon så tänkte jag jobba, vi har en gjutning av utbyggnaden och jag kan inte vara ledig då" HERREGUD! han kan gjuta den där jävla utbyggnaden VILKEN dag som helst det brinner inte i knutarna direkt & han kan MYCKET VÄL säga Nej tyvärr onsdag kan inte jag! men på jobbet skulle han ALDRIG göra det han säger endast "Visst för fan det går bra, nej nej jag kan jobba på min lediga dag, ingen fara för fan".  Så jag blev tvärförbannad skällde på honom (efter att Alice lagt sig) så att det rök ur öronen på mig & frågade oxå var jorden han lovat att vi ska få så vi kan ha gräs till nästa sommar, var är den???
& som vanligt blir han bara helt tyst och sen så går han.  Fpr se vad han fixat när han kommer hem idag...

Dagens meny.

Frukost omelette
Lunch gårdagens middag
fika fruktsallad
middag moussaka
kvällsfika nötter och te

Kommentarer
Postat av: svintoflickan

varför blri män alltid tysta? sååå irriterrande..



här har jag en ammande sjukling i min famn..nu har lea feber.



grattis alice 8 månader...jag smälter..vilket kort.



kramkram

2008-12-09 @ 16:18:23
URL: http://svintoflickans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0