Händelserik helg

Nu är bloggen även till för RSS blabla vad det nu hette =)

I lördags så kom svärföräldrarna på fika. lekte en stund med Alice, lämnade juöblomma osv.

Sen gjorde jag mig i ordning och runt 17 så åkte jag till hemstaden och träffade mina gamla tjejkompisar vi är ju 5 tjejer som ått grunsskolan ihop som fortfarande håller kontakten mer eller mindre. Vi besökte Harrys som öppnat i stan och startade upp med en fördrink Cosmopolitan, varmrätt Majskyckling och rödvin och efterrätt marängsvisch och lite mera rödvin. Två av tjejerna åkte hem en ammar sin 4 mån som och den andra var allmänt trött och utarbetad och tjurig. Men vi var tre som stannade kvar, dansade en stund pratade med gamla vänner och varandra. Mycket trevligt! Pratade mycket med min kompis som förlorat båda sina föräldrar en vid sjukdom och "väntad död" och en vid en plötslig och tragisk olycka. Kändes skönt och vi kunde diskutera och så på samam nivå är sällan man kan. Jag sov över hos mamma och pappa & brottades med en alldeles för varm säng och en för hård kudde innan jag somnade och sov 5 ostörda timmar.

När jag vaknade så blev det frukost och sen gick vi igenom gamla barndoms kartonger. Ser nu vad Alice fått sin trots ifrån. Mamma och Alice har precis samma uttryck och rörelser när de blir sådär ivriga och ingen av dem kan ju säga vad de vill så då blir det mer gnuff och knuff och små tjut..

Vid 10.30 åkte jag hemåt igen kom lagom hem till nymatad dotter och stoppade ner henen i vagnen och tog en sväng så hon fick sova. mannen bjöd på risgrynsgröt och skinkmacka till lunch och sen gjorde vi oss i ordning & när Alice vaknade åkte vi på kalas.

Kalaset var hos min syster, hennes man fyller 23 dec men vi firade idag då inte mamma ville träffa resten av kalasgänget. Alice lekte med F och tittade lite på Nalle Puh på dvd & gosade med både min syster och hennes man så deras dotter blev mer än lovligt avundsjuk.

Alice blev lite trött så vi åkte hem vid 16.30 så hon fick sova i bilen och när vi kom hem så beställdevi hämtmat : köttfärsspett med tzatsiki och ris för min del och pizza för mannen.

Är rätt trött just nu och lite ledsen efter ett samtal med en ledsen pappa. Plus att jag är lite besviken på mannen angående hans förmåga att organisera och fixa eller snarare brist på det. Hoppas på en lätt Alice nattning och natt & en bra natts sömn.

Kommentarer
Postat av: alva

Åh, det är inte lätt med allt.

Stackars, måste vara mycket som snurrar nu till jul och allt.

Och så dessa gubbtjyvar som kan få en att bli galen... Jag tror jag vet hur du känner iallafall när det gäller gubben.

Man få bita ihop bara. Och sen vet du vad, jag tänkte på dig härmodagen när det gäller gubben. Jag vet att man får såna där hemska hormoner efter ett tag när man fött barn (fast det var nog tidigare än 9 månaders?). Minns bara inte riktigt när det var. Men jag har ALLTID varit hemskt, hemskt anti och trött på min kråkgubbe när den "perioden" kommit. Och det var så skönt att höra från Bvc att det var helt och hållet normalt. Man är mer retlig än vanligt då och man kanske inte känner igen sig själv riktigt. Allt är jobbigt och man är ledsen fast man kanske inte vet varför riktigt (men i ditt fall är det ganska uppenbart, pratar för mig själv).

Och det där med planering osv. Det är som att läsa om oss. Min är likadan. Jag får spelet på honom ibland (senast idag). Men jag försöker bita ihop och bara ta det lugnt för jag känner att ibland får man välja sina strider precis som med barnen. Mina förväntningar kanske inte allt är samma som hans och då blir det fel för min del. Han ser så långt näsan räcker och jag ser ända till Malmö, typ...

Men jag skickar en styrke-&-var-inte-ledsen-kram genom cyber space till dig iallafall och hoppas du är gladare i morgon.

/Alva

2008-12-21 @ 22:03:36
URL: http://alvajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0